• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Kia82

Hej-hopp!

Hoppas allt är fint med er!?
    Här hemma rullar det på och allting fungerar bra förutom att jag inte har tillräckligt med mat till den lille så nu äter han enbart ersättning sen några dagar tillbaka och det fungerar jättebra, faktiskt mycket bättre än när jag ammade då han ville äta typ en gång i timmen för att han inte blev mätt. Nu med ersättning så äter han var 3-4:e timme och är go och glá i princip hela tiden.
    Jag har slutat att blöda och vi har upptagit sexlivet igen men så till min undran som ni kanske kan hjälpa mig med. När är det egentligen ok att börja med p-piller igen för jag har ju några kartor som ligger här hemma och eftersom jag inte ammar så är det ju ingenting med hormoner som man måste tänka på? Det är ju så tråkigt med kondom ju...
    Tänkte ringa och fråga bm i veckan men tänkte höra om ni vet hur pass snart efter förlossningen det är ok att börja?

• Ann Lis

Hej kia! :)

Du kan väll börja med p piller närsom helst om du  inte ammar alls längre, skönt att du slutat blöda själv så har jag inte riktigt sluitat med det än även om det kommer väldigt lite och ljust...

Har du ammat de  andra eller  har du inte haft tillräkligt med mjölk då heller?

Här är en tuttfia som suger typ hela tiden  för att hon ska vara nöjd, men har mjölk så det räcker, bara de att hon är en sån där snutt bebis som vill ha närhet, lite jobbigt ibland men men...

Var till bvc igår och hon hade ökat från 3880g till 4300g på en vecka , undrar hur detta slutar om hon ska äta på detta viset... :)   

• Kia82

Jag har ammat de andra men denna gången så vill inte mjölken räcka till, känns hopplöst och väldigt tidskrävande att sitta och amma och sen ändå vara tvungen att ge flaska så det kändes smidigare att helt övergå till ersättning. Konstigt hur kroppen kan ändras.

Ja, jag tyckte också att det med p-pillerna verkade ok att starta med så jag tog den första pillan igår trots att jag inte fått tag i min bm.

Vi har varit på Bvc idag och nu väger lilleman 4680 gram och är 55 m lång. Han hade ju gått ner i samband med PKU-testet till 4000 gram från de 4270 gram som han vägde som nyfödd och förra veckan hade han bara ökat till 4090 gram så nu blev det ett jätteskutt sen jag börjat med ersättningen. Skönt att han följer kurvan nu och att jag slipper oroa mig för att han inte får i sig tillräckligt.

• Ann Lis

Ja att få en bekräftelse att dom får i sig nog  är skönt, jag har aldrig ammat något barn länge,
    några månader sen har jag gått över till ersättning, vi får se hur det blir denna ggn....,

• Butterflie

Hej, vi ska in till bvc idag här.. E så nyfiken å se vad min lilla väger nu. Även hon e ett matvrak å äter 90g varannan-var 3dje timma.
    Tycker dock att det känns väldigt mycket för å va en 3v tjej.. Men hon får inte ont i magen eller så utav det så då borde det väl inte vara farligt? E ju hon själv som vill ha så mycket å hon rapar efter..
    Dock e magen lite knas så brukar få hjälpa henne med bajsandet, hålla i benen så hon kan trycka på å så. Vilket fungerar kanon =)

Har ni sex redan? Jösses hihi tuff brud =) Själv e jag livrädd å vågar inte än.
    Iof blöder ja fortfarande lite med så ska inte ha det.. men bävar för den dagen det e dags =(

Kia, men han gick inte ner så mycket då eller? ha inte förstått iof hur mycket de får gå ner. men har för mig mina flickor gick ner runt 300-400g efter födseln. Förutom denna lilla tjeja då, hoppas bara hon inte växer för fort så hon får växtvärk bara..

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-07-05 08:37:20 följande:
    Hej, vi ska in till bvc idag här.. E så nyfiken å se vad min lilla väger nu. Även hon e ett matvrak å äter 90g varannan-var 3dje timma.
    Tycker dock att det känns väldigt mycket för å va en 3v tjej.. Men hon får inte ont i magen eller så utav det så då borde det väl inte vara farligt? E ju hon själv som vill ha så mycket å hon rapar efter..
    Dock e magen lite knas så brukar få hjälpa henne med bajsandet, hålla i benen så hon kan trycka på å så. Vilket fungerar kanon =)

Har ni sex redan? Jösses hihi tuff brud =) Själv e jag livrädd å vågar inte än.
    Iof blöder ja fortfarande lite med så ska inte ha det.. men bävar för den dagen det e dags =(

Kia, men han gick inte ner så mycket då eller? ha inte förstått iof hur mycket de får gå ner. men har för mig mina flickor gick ner runt 300-400g efter födseln. Förutom denna lilla tjeja då, hoppas bara hon inte växer för fort så hon får växtvärk bara..
    Vår kille äter 120 ml var 3:dje timme.

Ja, sex är en viktig del av vårat liv och mår man bra så är det bara att köra på.

Nej, han gick ju inte ner så mycket, 180 gram. 10% är ok att dom tappar under de första dagarna utan att det ska vara någon fara så det skulle ju vara 427 gram i hans fall då.
  • Butterflie

jaha men då e inte 90g så farligt då

var orolig där ett tag.

är viktigt för oss med men e så otäckt första gången efter ju. rädd att det slå göra ont. e mesig ja vet.

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-07-05 23:22:40 följande:
    jaha men då e inte 90g så farligt då
    var orolig där ett tag.

är viktigt för oss med men e så otäckt första gången efter ju. rädd att det slå göra ont. e mesig ja vet.
    Nej, 90 ml tycker jag inte är mycket alls.

Ja, första gången är alltid nervöst men för oss kändes det som vanligt direkt, hade ju inte blivit sydd eller något sådant heller så hade inga stygn/sår att ta hänsyn till. Måste dock erkänna att jag var rejält nojig innan och tog nästan till lipen bara för att jag var så orolig för hur det skulle kännas.Tungan ute
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-07-06 14:10:50 följande:
    Nej, 90 ml tycker jag inte är mycket alls.

Ja, första gången är alltid nervöst men för oss kändes det som vanligt direkt, hade ju inte blivit sydd eller något sådant heller så hade inga stygn/sår att ta hänsyn till. Måste dock erkänna att jag var rejält nojig innan och tog nästan till lipen bara för att jag var så orolig för hur det skulle kännas.Tungan ute
    Hihi låter som mig  ^^
    Sen känner man sig inte direkt sexig heller så =(
  • Polarlantis

Någon av er som blivit sydd i mellangården? Funderar bara på hur länge det ska ta innan det läker, har ju gått nästan tre veckor nu och jag blöder fortfarande av och till från där dom sytt.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?