• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Polarlantis

Här har imte mensen kommit men loite bruna flytningar två dagar...skumt...men den kommer snart tror jag. Pumpar ju bara två ggr om dagen så det borde ju sätta igång...
    Har fortfarande inte läkt klart i underlivet, så jobbigt!!!Snart åtta veckor...men ska till bm snart men dom gör ju inget åt det har jag förstått...bara vänta..sex vore liksom kul nu! 

Vi måste oxå planera dop...hmm... 

• Ann Lis

Hej på er alla hur har ni det med allt? Hur mår och utvecklas era små liv?

Här går det bra! :) ska snart in och få en hormonspiral insatt, lillan sover hela nätterna nu har gjort i ca två veckor nu, hon flinar och små pratar med oss mkt nu också, börjar växa fram en liten människa nu :) 

• Butterflie

fick en p-spruta förra månaden å måste ju säga att ja e hel nöjd. inga mellanblödningar eller andra biverkningar. med hormonspiral så blödde ja hela tiden i 6mån. och hade knappt nån mens alls denna månad heller då ja annars blöder rikligt.

min tjeja e nu 10v å väger 5900g en liten knubbis =) sover hela nätterna och tjatrar som tusan. dock problem med magen så håller på å vänjer över henne till Lactolos nu eller vad det heter..

Dop på lördag här, aldrig hållt i en tillställning för 50pers så känner mig super stressad å har ingen koll på hur mycket mat som går åt. Å blev betydligt dyrare än va ja trodde med, suck!

• Ann Lis

Hej, hej hur har ni det?!

Här rullar det på lill tösen är 60 cm lång och väger nästan 6 kg nu, skrattar, flinar och pratar för fullt ,nu i helgen ska hon få sova i spjälsängen för första ggn hon har hitils sovit i vagnen men börjar bli trångt nu när hon rör sig så pass mkt.

Här hel-ammas det fortfarande och hon klarar sig fint på "bara" min mjölk, jag har inte nattmatat henne sedan i slutet av juli riktigt skönt hon sover i snitt 8-10 tim per natt nu, vilket är riktigt bra!! Om ett par veckor ska vi börja med lite smakportioner tror jag bestämt,

Ha det så gött allihopa!! :)      

• emelianzei

Hej! :) här har vi det bara bra!
    Lillan var i början av månaden på BVC och var då 61,5 cm lång och vägde 6 kg. Det är så mysigt nu när hon jollrar på för fullt och hon har även upptäckt att hon kan skrika med rösten så det blir en hel del tjut under dagen, både glada och mindre glada. ;)

Jag helammar också fortfarande, men förmodligen kommer jag sluta ganska snart. Hon går upp jättebra så mjölken är det inget fel på, men jag har så sjukt ont så varje amningstillfälle är en plåga och ångestladdat.. Har testat med salvor, amningsnapp och även gjort en odling på mjölken för att se om det är svamp som orsakar smärtan. Har dock inte fått svar än så jag väntar väl i princip bara på det innan jag bestämmer mig för hur jag gör.

• Butterflie

Hej, jo här e de bra.. trött, Emina ville inte sova natten inatt vilket e ovanligt, vad bekväm man blir med sömn egentligen =) Hon e nu 62 lång å väger nästan 7kg en knubbis med tjockishacka med andra ord men lika söt för det =) Min tjeja e inte direkt nåt fan av sin vagn tyvärr så blir mycket skrik å sen att man bär henne när man hämtar de stora barnen på skolan.. Det e tungt! Tänk vad man glömt bort mycket när det e 6år sen sist man hade en bebis, vad snabbt de lär sig ord, veta vad de vill å inte.. Mja det e nog snart dags för lite mat säger ja till min sambo å Minis skiner upp med hela ansiktet =) Vill inte ligga i vaggan men blir överlycklig om man lägger henne i spjälsängen (förutom förut idag då hon somna på golvet medans jag tog på ytterkläder, givetvis vakna hon när det var dags att gå å var sedan vansinnig för ja inte ville bära då det spöregna och blåste massor).

Hur sover era små? Här sovs det max 30min, vaken i 2h sen 20min sömn å så håller de på tills 8-tiden på kvällen..

Min lilla e med intresserad av mat och följer allt med blicken som vi äter, men hennes mage e inte redo än utan nu fungerar bara Lemolacen.. Men bajsar bara varannan dag ändå =/

Hur fungerar det med de äldre syskonen? Här e de bra, de vill gärna pussa och prata med lilltjejan men har ingen förståelse för att hon faktiskt vaknar när de vrålar å bråkar med varandra..

• emelianzei

Här sovs det bara korta stunder på dagen, kanske 2-4 timmar utspritt på 10-30 minuterspass under dagen, det är lite olika och oftast sover hon bara så länge jag har henne i famnen. Ibland funkar vagnen dock. Sista målet ges runt 21 för det mesta och vid 22 sover hon i sin vagga, då fungerar det utmärkt att lägga ner henne. ;)

• Ann Lis

Hej, här sovs det flera små skvättar per dag och en lång tupplur på fm  sombrukar vara någon timme då, sen sommna hon mellan 8-10 på kvällen och sover till  typ 7-8 tiden  på morgonen . Hon sover jätte bra i vagnen, så det får hon fortsätta göra dagtid även om det blir spjälsäng nattetid.

Här pussas det oxå i mängder lite avundsjuka finns det så klart men inget allvarligt, dom har väldigt svårt att "respektera" att lilla syster sover här med och väcker henne tyvärr med sina skrik och ståhej ibland... Ja visst glömmer man hur det är med små barn här var det 5 år sedan jag hade bebis...

emelanzei: Va jobbigt att det gör ont hoppas ni hittar en lösning snart,är ju inte meningen att amningen ska vara en pina  Hur gammal är bebis nu??  

• Butterflie

Inget ovanligt då att de inte sover, min 6åring sov hela tiden och flera timmar i sträck.. Visst händer det att Emina får för sig att sova i 3h då å då men väldigt sällan, hon är för nyfiken för det..
    Hon sov hela natten inatt igen ial =) Vaknar kl 6 varje morgon, vilket e bra för då får pappa umgås med henne 30min innan han ska till jobbet =)

Mina tjejer e mest avis på att de inte får lika mycket tid ihop med Emina som vi vuxna får, å försöker ha egentid med de stora med de promptar på att lillasyster minsann ska vara med. Lite tråkigt för saknar egen tiden ihop med en utav tjejerna åt gången. Mamma e inte lika viktig längre =/

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?