• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie

Nej rivsåret har bleknat nu men det såg hemskt ut, har dock ingen bra bild men syns lite på denna, och hon har även tappat halva sårskorpan här med.. dagen efter denna  bild så rev hon sig örat och över ögat =(

Ja de blir ju det å nu tycker ja att allt är perfekt och är i den mysiga åldern då hon vill sitta i knät å greja med en fingrar eller sno allt man håller i, tycker tiden kan stå still nu så hon stannar så här ett tag innan det är dags att lära sig å krypa.

• Ann Lis

Ååå ja där ser man vad hon lyckas med, naglarna är ena riktiga vassingar.

Ja nu får tiden gärna stå still, gud va mysigt det är nu när dom skrattar och pratar , greppar efter saker, gosar  riktigt i famnen, är nöjd flera timmar av att titta på spännande och färgglada saker, helt underbart just nu!!!!  

Var våra tjejor födda samma dag eller hur var det?? 11 Juni är ju Stina född.... 

• Butterflie

jo precis Emina är med född den 11 juni.

Ja riktigt gosar in sig. Så underbart, hon är både mammig å pappig men endast jag får natta å hon bajsar bara hos pappa. Knasfis men kul att se att de redan har en personlighet å vilja. Smarta e dom =)

• JS85

Hängde ju i den här tråden, men Vide kom ju den 29:e maj.
    Han blev igår 5 månader o den här bilden är tagen 14:e oktober. Han är en väldigt glad bebis, ålar sig på golvet och snurrar runt som en virvelvind. 

• Ann Lis

Ååå vilken pötis!!!! och så duktig han är med balans och rörlighet, skiljer ju bara 2 veckor mellan din och min då , men Stina är inte alls så för sig, inte än då ;)

• emelianzei

Min tös föddes ju 28 maj, så hon blev 5 månader i söndags. Här är allt bra, det är full fart här hemma! Helst ska det liggas på mage, även om hon försöker ta sig framåt. Än går det inte så bra vilket gör henne väldigt frustrerad. ;) Det jollras, skrattas och flinas hela dagarna.

• Ann Lis

Vilka juveler vi har fått. Emeli:Söt som socker din lilla jänta! 
      Tänk jag  tyckte nyss alla satt med magarna i väderet och väntade på BF och nu börjar dom bli så stora helt sjukt va fort det går!!

Är det någon som planerar för en bebis till då ;) 

• emelianzei

Ja det går verkligen hur fort som helst!!

Nja, vi vill ha en till minst iallafall, men inte än på några år ;) ni då?

• Ann Lis

Hehe nej här blir det inge mer av den varan har köpt mig en till häst och ska ta en valpkull i vinter, är som bebisar de med ;)

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?