• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie

Urk, jag grät hela dagen igår =(
    Tycker så synd om min lilla tjeja å känner mig som världens sämsta mamma =(
    Var på dop igår å storebror till pojken som döptes har en mängd olika bokstavs-kombinationer, vilket vi visste men då vi inte känner pojken å inte träffat honom på 4år sen han själv döptes så visste vi inte att han var jätte aggressiv utav sig.
    Och ingen varnade oss heller.
    Först var han på min 6åring och slet ner henne på golvet, men små pojkar kan ju vara sådana så reagerade inte så stort på det.
    Men sen när jag satt å ammade så satt han i soffan med fast en bra bit ifrån, sen började han springa rätt över hela soffan å klappade till min lilla rätt över huvudet med handflatan så det ekade =(
    Helt jäkla sjukt!! jag blev lika rädd som Emina så vi båda stört lipa. Min sambo fick en chock. Ingen av oss har någonsin sett ett barn agera så å helt utan anledning..
    Hon e ju såå liten å jag kunde inte försvara henne =( Å ingen av föräldrarna bad heller om ursäkt eller frågade hur det var med henne..
    Aldrig varit så rädd i hela mitt liv.
    Min mamma försökte lugna mig å säga att ja men de e ju så mjuka de små så e ingen fara, medans min sambos mamma som jobbar på psykiatrin och även med människor som har hjärnskador sa att det faktiskt kunde gått riktigt illa för de e så sköra i nacken. Men att hon inte visade några som helst symtom på att hon skadats så skulle vi inte oroa oss..

Vet att det inte hör till denna tråden men var bara tvungen å skriva av mig lite, vill bara brista ut i gråt idag med.. Att det kan vara så enkelt att ett barn skadas utav ett annat barn. Å när det e av ett barn som tillhör familjen med, familjen ska ju vara en trygg plats att vara hos.

• LouiMar

Nu är jag nyfiken. Var hos BM nyss och jag är 1cm öppen och tappen var halvpåverkad. Jag är förstföderska och är nu i v. 38+6. Hur kan man tolka det här? Eller ska jag låta bli att tolka? ;) Grattis Kia och Ann Lis till era små guldkorn :) Har varit så intressant att läsa om er väg till bebis!!

• Missciss

Louimar: Jag hade tolkat det som att ngt var på G :) Fast vad jag mest lärt mig om att läsa i alla forum här på FL är att saker verkar kunna vara på G i flera veckor utan att ngt händer ;) Fast på alla mina vänner som fått barn så har ingen av dem kännt av ngt alls förrens det faktiskt hände ngt på riktigt. Så lite motsägelsefulla erfarenheter :)

• Ann Lis

Butterflie: Fy fan , förstår din kännsla, blir tårögd av att läsa ditt inlägg, när någon / något gör illa ens eget barn så är det som att någon gör illa en själv det är ju en del av oss, mkt tråkig reaktion av barnets familj dvs ingen reaktion, även om barnet har bokstavskombination så måste han få veta att han gjort fel, och en ursäkt från föräldrarna och ett hur gick det hade ju inte varit fel!!!!

Hoppas ni har det bra nu i alla fall!!

Själv så lever jag på rosa moln, hade glömt denna kännsla, det finns verkligen HUR mkt kärlek som helst, att skaffa barn är det absolut STÖRSTA här på jorden, jag vill att tiden ska stå still nu, vill ha den här kännslan jämt och inte vill jag att hon växer nå mer nu, det går ju sååå fort!!! Tänk om man kunde frysa tiden nu................

För övrigt så mår jag hyfsat nu , är fortfarande sjukt trött och mkt blek/grå i hunden men som sagt detta är bagateller när man sitter med sitt lilla barn i famnen finns inget som inte är värt detta!Hjärta          

• Butterflie

Ann Lis...

Ne vi blev helt chockade. Tänker aldrig mer låta mina barn träffa den pojken. Någon kunde faktiskt ha varnat oss för han gör tydligen så mot sin bror med.

Ja visst e det helt underbart, min Lilla låg å tittade på mig när ja vaknade av väckarklockan 6 i morse å sen var hon vaken fram tills 2-tiden. Låg bara här å tittade. Hur mysigt som helst. Å våra e redan 1v gamla med.. Vad hände? Tiden fram tills förlossningen gick ju jätte sakta å nu rusar dagarna förbi..

• emelianzei

Grattis till er som äntligen fått era små nu! :D 

Håller med om att tiden bara rusar iväg, lilla Elsa är tre veckor idag, sjukt!

Gullunge! Hjärta Gud vad underbart det är att vara mamma.

• Ann Lis

emelanzei: vilken sötnos du har!!!

ja visst går det fort!!!

butterflie: ja en vecka blev våra små sessor igår, och nyss satt vi och gnällde och ältade  symptom och känningar och trodde bebis slagit rot där inne haha....Skrattande

Känns skönt att det gått så pass bra med alla bebisar som blivit födda  i denna tråden   man har fått glädjas med alla, hoppas nu det håller i sig för våra blivande mammor, hejjar på er som ännu inte fått barn snart är ni i mål!!!     

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?