• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Polarlantis

Här händer inget heller...9 dagar till BF, SUCK! Bara enormt trött och inte sugen på mat alls... Har fått ont i fogarna bak/ryggen så nu går jag som en kråka också. Gnäll och suck!

• LindaE91

Hoppar in här jag också :) BF 23 juni, första barnet. Enligt RUL ska vi få en liten pojk :) Har hemsk molvärk i magen och ryggen nu plus att det spänner bra nog i mitt bäcken nu.. En väldigt tryck nedåt. Var in på kontroll för 2v snart och BM fick då in fingret utan problem och kände hans huvd som stod väldigt långt ner plus att jag hade en mjuk och mogen tapp.. Kanske är på gång? Vågar inte hoppas allt för mycket då han lurat oss tidigare. Om det bara kunde sätta igång ordentligt istället för att avstanna hela tiden.

Hur går det för er? Har ni några känningar? 

• Missciss

Jag har molande mensvärk för tredje morgonen i rad. Fast värk e väl fel å säga då det knappt gör ont. Men jag undrar ändå vad det betyder! 9 dgr till BF.

• Polarlantis

8 dagar kvar här och inte ngn action att prata om, morr! Känns dock att den lille ligger och trycker i bäckenet och nu är det klart svårare att röra sig, så onti fötter och händer också. Brösten har börjat ömma mer också så det kanske kan vara ett liiiitet tecken? Proppen släppte ju för två veckor sedan och lite till kom förra helgen så...tja...kom igen nu! Får inte ens sammandragningar efter fysisk aktivitet så jag får nog vila ut ungen, haha!

• Kia82

Hade ganska mycket molvärk igårkväll när jag la mig, har även känt av det när jag vaknat under natten. I morse kom det lite ljusrosa slem/flytningar som sen har fortsatt komma, dock bara liite åt gången. Fick ett jäkla tryck neråt i tappen för en stund sedan och vid sammandragningarna blir jag lätt illamående. Dock inga värkar än.
    Sen har jag varit på toaletten åtskilliga gånger idag också och gjort nr 2 tre gånger, kissat ännu mer.

För sjutton, nu får det banne mig vara dags!

• Cherish

Tack JS85 och Dontworrybehappy och grattis till er oxå! :)

• JS85
    Kia82 skrev 2012-06-13 12:34:25 följande:
    Hade ganska mycket molvärk igårkväll när jag la mig, har även känt av det när jag vaknat under natten. I morse kom det lite ljusrosa slem/flytningar som sen har fortsatt komma, dock bara liite åt gången. Fick ett jäkla tryck neråt i tappen för en stund sedan och vid sammandragningarna blir jag lätt illamående. Dock inga värkar än.
    Sen har jag varit på toaletten åtskilliga gånger idag också och gjort nr 2 tre gånger, kissat ännu mer.

För sjutton, nu får det banne mig vara dags!
    Nu är det på g med andra ord!!

Lycka till!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Kia82

Har haft en jobbig natt, sprungit på toaletten och kissat 6ggr, haft rejäla sammandragningar och vaknade på toppen av en värk/förvärk en av gångerna.
    Har känts fuktigt i trosorna så trodde först att jag börjat att läcka fostervatten men det var nog bara flytningar. Tog en dusch nu på morgonen och kände en rejäl molvärk som sitter i. Tagit på mig ett trosskydd också och där har kommit små rödbruna fläckar. Var på toaletten nyss också, såå kass i magen. Nu borde det väl inte kunna stanna av, vågar liksom knappt tro att det är igång?

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?