• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Ann Lis

Oj oj oj va trött jag är idag, har varit jätte pigg flera dagar och städat . promenerat mm mm. men idag är jag så sjukt trött vet inte vart jag ska ta vägen, fötterna är oxå extremt mera svullna idag än vad dom varit fast jag inte gjort något, ilar och värker i tappen till och från och får någon enstaka värk som känns ganska mkt, undrar hur länge man ska  gå och må så här, svänger i hunöret jätte mkt och ena stunden tror jag det ska hoppa igång medans nästa  sekund så tror jag på fullaste allvar att det inte kommer ut någon bebis någon gång alltså, helt allvarligt!!!!!!

Hoppas som Butterflie att  Du KIA är på G nu och får snosa bebis i stället för att  må som du gör, sen kan Butterflie oxå få din lilla skatt, sen får HEMSKT gärna jag och ALLA andra här i tråden som bara går och väntar och längtar och mår dåligt  föda ut våra små skatter............

Hoppas på lite trevliga status uppdateringar med förlossningshistorier snart ;)  

• Butterflie

Hoppas med att alla får nu =)
    Men kia mest då hon gått längst med sina smärtor.. Även om jag gått över, e slutkörd  verkligen vill ha ut min lilla så har jag inte ont på det sättet so ni andra har.

ja Ann Lis jag känner samma sak, ungen kommer aldrig att komma ut å visar inga tecken på att den ens vill det =(

• Ann Lis

Butterflie: Nej så är det, den vill nog inte ut alls och i morgon är  jag på BF-3 så länge  som jag  gick när första pojken föddes, för snart 13 år sedan.... Men FL startade redan på BF-5 , nästa  "mål " är att få före dottern som kom som  nr 2 hon anlände på BF-2 och den enda som jag gått över tiden med. ALLA andra  har redan varit födda vid detta laget  lite olika många veckor före BF.....

Jag trodde ju att min kropp visste hur detta funkar vid detta laget och att det skulle gå smidigt och redan vara klart, men istället har jag fått tid för överburenhets undersökningar och pratat igångsättning, känner mig så utanför denna värld detta är något helt nytt för mig och inte på ett possetivt sätt...........................  

• Ann Lis

Hej på er! Hoppas ni haft en bättre natt än jag....

Vaknade vid 3 tiden  av  värkar  de kom inte alls tätt  eller regelbundet på något vis, men jag hade konstant ont i nedre delen av magen ,  ilande, brännande smärta som inte ville ge med sig, har fortfarande ont på samma vis, ont som f-n i ljumskarna, blygdbenet ömmar så jag inte kan nå det, och det gör ont att ligga med bebeb ihop, vette fan vad detta är, någon som känner igen sig? Är detta normalt? Hur länge kan jag räkna med att ha det så här?

Jag har gjort detta 6 ggr och ställer mig som ett ? till alltihopa.

Jag kände oxå en stor rastlöshet i kroppen igår och vände och vred på mig hela tiden trots att det gjorde ont  både mellan benen och ryggen, i dag äter jag alvedon , har så ont i halsen och huvet..............Rynkar på näsan        

• Polarlantis

Skitnatt de lux här också Rynkar på näsan
    Inga värkar men ONT i magen, speciellt får jag ont på höger sidan vid revbenen och det gör brutalt ont. Måste upp och gå för att det ska släppa. Ont i fogen fram, i ljumskarna, ja överallt precis som ni andra. BLÄ! Dessutom mådde jag illa så jag fick gå omkring lite för att se om jag skulle kräkas eller om det skulle sjunka men det sjönk undan tack och lov. Sov gott en timma innan jag steg upp iaf, skönt.

Ska iväg och träffa en kompis nu och inte tänka mer på den dumma kroppen...och FIKA MASSOR!!!   

• Ann Lis

Polarlantis: Lät inget vidare, dock lät det mkt trevlig att fika med en kompis, ha en bra dag!

• Butterflie

Ann Lis, ja det e så jag har när jag menar att jag har ont i blybenet.. speciellt om nätterna då ömmar det som värst.
    Man kan knappt vända på sig å e svårt att ta sig ur sängen, men lättar när man väl står upp..
    Brukar få sova med täcket som en klump mellan knäna.
    Jag har inte ont i nedre delen utav magen men bränner ovanför men beror nog på att magen inte sjunkt, vilket vi trodde men enligt bm så slutar den under tuttarna fortfarande.

Idag ska det ut å åkas bil, 2  utav mina vänners graviditeter startade efter de åkr på skumpiga grusvägar å ja jag tänker allt ge det ett försök.
    Inte för ja tror det fungerar men man kan alltid hoppas =)
    Hoppa studsmatta säger vissa, men det e ju livsfarligt.. Tänk om man drattar omkull, ja e inte smidig annars å kan snubbla på plan mark..

• Ann Lis

Butterflie: Ok jag har inte känt det så här förut, nu har jag tyvärr inga smärtor alls, inte en sammandragning,  helt lugnt...........

De  där med bilen har jag oxå hört och känt av själv våran grusväg in till huset är gropig och ibland får jag sammandragningar när jag åker efter den...  Så testa du kan ju inte  skada att prova :)  

• Butterflie

Ne precis hihi, orkar inte vänta mer nu.. Å antar att de inte går å ringa förlossningen å e dem sätta igång en heller =(

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?