• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie

Beror lite på när vi får åka hem här. Även om allt gått bra så måste man invänta doktorn innan.. Men vi åker direkt han kollat på bebis..

• Ann Lis

KIA: jo det beror på vilken tid på dygnet det är för mig oxå, men jag vill absolut inte stanna en sekund längre än nödvändigt, hade dom haft det andra BB öppet där jag fött de andra 5 så kanske jag känt annorlunda, men dit jag ska nu  vill jag inte ens föda på egentligen..................

Åååå i kväll känner jag mig extra deppad, och det känns verkligen som att jag aldrig kommer få ut den här bebisen, känns som jag kommer bryta ihop  vilken sekund som helst, vissa daga är värre än andra och idag är en sådan här Värre för mig!!!!!!     

• Butterflie

Sömnlös natt.. igen =(
    Jag e trött som satan å ögonen går i kors, men håller min kropp med? Ne.. krypningar i hela kroppen, värst i armarna konstigt nog. Trodde det bara satt i vaderna annars, men ial annars så brukar ja köra lite med hantlarna å så försvinner det men nej inte inatt =(
    Magen låter som ett åskmoln, rapar ruttna ägg å känns som om ja har håll..

Suck, bebis verkar ju aldrig vilja komma ut.
    Uppgiven som satan e jag! Visst e bara 3 dagar över tiden, men e sjukt trött i kroppen nu.
    Vill inget annat än att bebis ska komma ut!

Hoppas ni andra fått en bra natt ial =)

• Ann Lis

Molvärk och sprungit och kissat HELA tiden  i natt så inte mkt sömn här heller tyvärr, och idag ska man vara pigg och följa med tjejerna på skolavslutning hela jag känner bara NEJ!!! Otymplig stor, trött flodhäst som kommer få roa sig med att jaga och få tyst på småpojkarna i kyrkan.............. Va mening att pappan skulle följa med tjejerna men  pga nya jobbet så kan han inte det, ibland vill jag bara skrika och gråta........................

Och mest  av allt så  gruvar jag mig för alla kommentarer, har du inte fått än och va stor du är mmmmm 

• Kia82

Godmorgon!

Ingen bebis och jag vill bara gråta.
    Hann dessutom inte mer än att öppna ögonen förrän det var slagsmål mellan barnen och eftersom vi inte har något dagis idag (enbart ti-tors 8.30-13.30) så ser jag inte fram emot att ha två bråkstakar hemma med mig idag, speciellt inte eftersom jag bara skulle vilja krypa ner i sängen igen samt känner mig på riktigt dåligt humör.

Lyckades få till en riktigt trevlig färdknäpp igår och har sovit hyffsat gott men nu är jag så himla trött och vill bara gå i ide. Känner mig fruktansvärt deppig men har åtminstonne fått ett slutdatum nu den 18/6 men det känns ju som en evighet till dess.

• Amy86

Godmorgon! var inne på FL  igår och kollade eftersom bebis varit så lugn de senaste dagarna men allt såg fint ut. hade dock inte hänt särskillt mycket bakåtlutad tapp så hon kunde inte nå den men förkortad iaf.

fick citodon så jag skulle kunna sova men kan inte påstå att det hjälp jätte mycket..

• Butterflie

Oj, den 18de.. Om du får så långt fram så måste ja få ännu längre fram om de inte drar igång här kändes inte alls bra!

Strax åka in mot mvc. Orkar fan inte göra ett skit idag. Kom i säng vid 5 i morse å kl ringde vid 7. Mja tråkiga barn känner ja igen, har en som börjar skolan till hösten så hon e ju som hon e just nu.. Hon här ingen separations ångest iallafall. Det hade min stora förra året. Fick ju knappt gå på toa i fred..

Men blir nog bättre efter bebis kommit, dock tror ja min yngsta faller i ålder för hon har svårt att ta att hon börjar bli stor.

• Ann Lis

Skönt att höra att man inte är ensam med alla krämpor och jobbiga kännslor, för man känner sig då ensamast i världen......................................

Skönt med lov men samtidigt så börjar tjatet att sova över och att ha kompisar hemma här på övernattning, och jag vill inte ha någon annans barn här nu innan eller strax efter FL, räcker bra med mina 5, men tjatet började redan i går då äldsta dottern kommer hem cyklande med kompis kl halv 9 på kvällen efter ungdomsgården och ville sova över , jag kände hur hornen växte utDemon medans deras tjat fortsatte, Grrr hoppas att jag verkade så otrevlig att dom inte frågar igen...........................  

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-06-08 07:45:30 följande:
    Molvärk och sprungit och kissat HELA tiden  i natt så inte mkt sömn här heller tyvärr, och idag ska man vara pigg och följa med tjejerna på skolavslutning hela jag känner bara NEJ!!! Otymplig stor, trött flodhäst som kommer få roa sig med att jaga och få tyst på småpojkarna i kyrkan.............. Va mening att pappan skulle följa med tjejerna men  pga nya jobbet så kan han inte det, ibland vill jag bara skrika och gråta........................

Och mest  av allt så  gruvar jag mig för alla kommentarer, har du inte fått än och va stor du är mmmmm 
    Usch, fy vad jobbigt Ann Lis, hoppas att barnen sköter sig och försök att gömma dig så gott det går. . Själv fruktar jag att gå till dagis på tisdag utan att vara förlöst, orkar inte med fler kommentarer nu. Folk tror nog bara att dom är omtänksamma när dom kommenterar ens tillstånd men det har verkligen motsatt verkan och gör att man blir om möjligt ännu mer deppig än vad man var innan.
    Behöver verkligen handla idag med men jag har ingen ork överhuvudtaget, är trött, mår, illa och vill bara storböla.
    Snälla, snälla, snälla, pallar inte mer!
  • Ann Lis

Kia: ja jag får prova gömma mig i mängden men gravida mager verkar ha en magnetisk effekt, som jag helst vill slippa, ibland räcker det med en blick, för att jag ska ta åt mig för att inte tala om allas kommentarer, åjj, vill verkligen inte snyft.

Och i kyrkan är det inte så roligt att försöka få de två små att sitta still och höra på sång, liksom vilka små barn gillar det, tänk om avslutningen kunde varit utomhus, vid skolan eller byggdegård eller liknande, men nej då måste vara i den förbannade kyrkan, och nej då jag är inte alls bitter.....................

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?