• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Kia82

Ja, inte blev det någon bebis här inatt men jag har djävulusiskt ont i ryggen och ner i men det är inga värkar utan mer en ihållande konstant smärta (som kom innan jag började städa) och så kom det lite mer slem.
    Har precis dammsugat hela huset och dammtorkat inne i bebisrummet så nu är allt färdigt inför lillens ankomst som jag hoppas blir inom det närmsta dygnet. Ni vet, hoppet är det sista som lämnar en och efter allt ont jag har haft på sista tiden så borde det ju vara dags snart. *håller tummarna*
    Mår illa också och igårkväll spydde jag som en kalv. Har blivit mycket spyor på sista tiden. Har varit skitnödig sedan igårförmiddag men har fortfarande inte kunnat göra nr 2.

• Ann Lis

Hej på er alla, gammla som nya;)

Ingen bebis här heller :( Har i alla fall hunnit med ett måste till idag då det var påhälsning i pojkens förskoleklass, lite intro att träffa kompisar och lärare innan han börjar där till hösten, i morgon fyller näst yngsta 6 år så i natteller  imorgon vill vi inte ha någon bebis, men gärna på tisdag natt dvs den 6 juni då är ju sambon ledig oxå.

Har som molvärk ner i magen som kommer och går  under dagar och nätter och mellanåt blir det  en och annan stark värk, men inget som tyder på att bebisen vill ut :(

Ska in på kontroll hos BM imorgon och hoppas innerligen att det är SISTA NU!!!       

• Butterflie

Ne ingen bebis här heller men ömmar fortfarande i magen å ryggen till å från men blir ju inte värre dumheter! Å i morgon ska min dotter till navet i Borås med skolan. Alltså 1h åt fel håll. Är kluven, antingen får hon stanna hemma eller så får vi chansa att inget händer..

Frågan e bara hur ja ska göra, hon vill ju verkligen åka.. Skulle ta oss 3h istället för 1h till förlossningen om hon inte hunnit tillbaka hem.

Hur hade ni gjort?

• Ann Lis

Butterflie: Oj va svårt inte en aning, min äldsta tös ska på skolresa över en timme härifån dom åker  idag sen sover dom över och kommer hem på onsdag fm, men hon lämnas ju vid skolan så då får farmor hämta om vi är på BB, det  är ju så himmla mkt nu innan sommarlovet, vore väll egentligen bäst om bebisen inte kommer förrens tidigast fredag kväll efter skolavslutningen, men men jag är såå otroligt less nu och varje dag känns som en hel månad så självklart vill jag att den föds helst NUUU!!!!!!

• Butterflie

Har ju ingen här som kan hämta henne efter skolan e de värsta..
    Min fam bor ju där vi ska föda, även min sambos..
    Här har vi inte skolavslutning förens nästa vecka..

Har precis duschat fö men molvärkarna e fortfarande kvar i ryggen, väntar ivrigt på att de ska bli starkare men de tycks de ju inte bli =(

• juli 09

Har ringt fl nu och talat om att jag tror att det är på g nu .. Mycket blodblandat slem och oregelbundna värkar mellan 7-13 min ibland riktigt kraftiga! Gubben får jobba lite till, skönt att vara ensam en stund : ) Butterflie- ni får kanske förvarna henne om hur det kan bli men vänta in i det sista med ett beslut .. Ingen i klassen hon kan följa med hem ?

• Ann Lis

Åå va taskigt läge ja om det inte finns någon som kan hämta om ni skulle åkt in typ kompis mamma och pappa eller så är det väll bäst hon stannar hemma, är ju jätte jobbigt  när det dyker upp sånt här att tänka på , räcker nog med alla funderingar man har kring hur förlossningen blir, det blir ju extra orosmåln....
     Vänta med att fatta beslutet tills i kväll när du vet åt vilket håll det lutar. Stor kram på dig!!! 

• Ann Lis

Juli09: oj det verkar ju vara dax för dig nu, blir bara liiite avis har jag trott att det varit för mig i flera veckor nu :( :(

Stort lycka till och hoppas du får en fin och komplikationsfri förlossning!!Nalle 

• Butterflie
    juli 09 skrev 2012-06-04 13:16:39 följande:
    Har ringt fl nu och talat om att jag tror att det är på g nu .. Mycket blodblandat slem och oregelbundna värkar mellan 7-13 min ibland riktigt kraftiga! Gubben får jobba lite till, skönt att vara ensam en stund : ) Butterflie- ni får kanske förvarna henne om hur det kan bli men vänta in i det sista med ett beslut .. Ingen i klassen hon kan följa med hem ?
    Åh =) Vad kul, lycka till å njut redigt av bebis när den kommit ut =)
    Blir med avis hihi, vill också snosa!
  • Kia82

Mitt ryggonda sitter fortfarande kvar, gör riktigt ont när jag står och går, gör lite småont i nedre delen av magen också emellanåt men har inga urskiljbara värkar utan som jag skrev tidigare en mer ihållande smärta. Det har hållit i sig i 4 h nu så man kan ju bara hoppas. Har en del rejäla sammandragningar också och lite illamående.

Hoppas att det är våran tur nu Butterflie.

Åhh, jobbigt att ni har skolresor förlagda till precis nu när det är dags när som helst.
    Butterflie, jag hade avvaktat och sett hur denna molvärk som du har nu utvecklar sig och om det är riktigt eller falskt alarm. Om det visar sig vara falskt så hade jag låtit henne åka men kanske dubbelkolla om hon kan åka med någon kompis i värsta fall om det skulle behövas. Om det blir värre så hade jag låtit henne stanna hemma. Hur hade ni tänkt att göra under förlossningen, ska hon vara med på sjukhuset? Vi har också skolavslutning i nästa vecka på fredagen, känns sent tycker jag.

Där tycker jag att vi har det väldigt skönt ordnat med mina föräldrar som bara bor 10 min bort så oavsett när det drar igång så är det väldigt nära och min mamma har även koll på allting med dagis och skola och sådär så det känns skönt.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?