• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Polarlantis

Ja här har inte min skogstur haft annan effekt än att jag så klart fick tokont i fogen fram, helt väntat. Men det VAR värt det, så härligt tur! Men har sovit uselt och jag kan inte sova på mornarna längre, hemskt dumt!

Någon mer som får mensvärk så fort ni varit uppe på natten och lägger er igen?  

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-06-01 23:40:10 följande:
    Här är det oxå irritation, jag blev så less av att det inte blev någon bebis inatt så jag av ren vrånghet gav mig ut och mockade ur 7 st hästboxar tömde på allt eftersom hästarna är på bete hela sommaren och då brukar vi passa på att storstäda hella stallet och tömma och vädra och sopa mm, tänkte härja på idag för att få fart på värkarna ,men ingen förlossning i sikte bara en djävulsk foglossningssmärta i ryggen gör så ont att jag knappt kommer upp efter  att jag setat en stund blir så arg inget verkar funka och jag är snart beredd att testa vad som helst.

Har i alla fall tur att ingen släkting bjudit på mat eller dyligt, för jag känner mig inte folkvänlig nu, utan nu vill jag vara ifred!!

11 dagar till BF i morgon, känns ju som typ 11 år kvar eller nått...................    
    Haha, det låter som något som jag skulle kunnat ta mig ann om vi haft hästar dvs, är ju häst-tjej egentligen men på hästfronten är det noll, åtminstonne för tillfället. Hur många hästar har ni?

Igårkväll hade jag djävulusiskt ont i tappen, det var som knivhugg rakt ner som kom riktigt ofta men inga värkar eller molvärk som jag haft tidigare under hela dagen i princip utan dem avtog när det här andra startade. Inga känningar idag heller förutom att det håller på lite i tappen. Det känns hopplöst, kommer väl inte att komma någon bebis förrän om två veckor , lr nåt?
  • HelloElin

Polarlantis: Jag brukar få mensvärk när jag gått upp för o kissa och sedan lägger mig ner igen, fast nu har de inte varit så dom senaste dagarna Tungan ute

• Ann Lis

Kia82: Vi har 5 hästar nu,  så två av hästboxarna som jag mockade ur igår använde vi till lammboxar i vintras/våras och var sånna hära djupströbäddar med packad skit och halm om vart annat stenhårt.............

I natt har nog varit den mest djävulska natten hitils, jag har haft så ont i ryggen så jag nästan inte tagit mig på toa. har inte kunnat vända mig om i sängen inte sätta mig upp och jag har fått gå som en krok det har ilat och knäppt och kännts som  hela  bäckenet ska rammla isär....... där fick jag för mina ansträngningar igår :(

Jag halvt tvingade sambon att färdknäppa oxå men inte fan hjälpte det fick ett par onda sammandragningar bara sen inget mer..................

Här är det desperado för tillfället  och en förlossning känns mer som 11 år bort än 11dagar som det är till BF, alltså det känns som att denna bebis inte kommer att komma ut självmant, vet inte varför men  det känns så.

Jag har varit så bortskämd med att barnen ploppat ut tidigare så  detta känns jätte surt jag har liksom från början ställt in mig på att få tidigare...........  

Tror inte heller att det finns någon "huskur" som funkar denna ggn..................... 

• Kia82

Jag har jätteont i tappen och det ilar i hela underlivet men inga värkar. La mig i badet för ett par timmar sedan, skulle egentligen bara ta en dusch men det slutade med att jag tappade upp ett bad och det gjorde riktigt ont även när jag låg där och försökte att slappna av. Kände sedan på tappen när jag gått upp och den är väldigt framåtlutad och öppen för lite mer än två fingrar och det känns sladdrigare runt kanterna än förut. Sitter nu och hoppas på att det äntligen har dragit igång på allvar, har börjat att få liite ont i ryggen. Vi ska iväg och storhandla om en stund och hoppas att det får fart på det.

• KnytetsMamma

Kia82: en fundering, är det verkligen bra att känna på tappen själv? Jag trodde inte att man skulle göra det själv utan låta BM göra det men jag kanske har fel. Skulle ju eg. gärna också vilja kolla min tapp för jag har haft sammandragningar som känns som molande mensvärk av och till sista veckorna (dock inte regelbundna). Men jag får kanske vänta till besöket hos BM nästa vecka.

• Butterflie
    Kia82 skrev 2012-06-02 11:19:27 följande:
    Jag har jätteont i tappen och det ilar i hela underlivet men inga värkar. La mig i badet för ett par timmar sedan, skulle egentligen bara ta en dusch men det slutade med att jag tappade upp ett bad och det gjorde riktigt ont även när jag låg där och försökte att slappna av. Kände sedan på tappen när jag gått upp och den är väldigt framåtlutad och öppen för lite mer än två fingrar och det känns sladdrigare runt kanterna än förut. Sitter nu och hoppas på att det äntligen har dragit igång på allvar, har börjat att få liite ont i ryggen. Vi ska iväg och storhandla om en stund och hoppas att det får fart på det.
    Värmen ska tabort förvärkarna ju, kanske e på gång på riktigt nu då =)
    Jag hoppas ial att det e det så du slipper gå å vänta mer nu..
    Å vore ju kanon om de drog igång på dagen med ist för natten.. *håller tummar å tår*

Hur går de för er andra? Känner ni nåt?
    Känner inget här dock, 3 dagar kvar till bf å hade hoppas på denna helgen då barnen har så mycket kul som sker i skolan/dagis i veckan.. men men ja tror ja går över, men man vet ju aldrig..
    Fick ial en lugn å skön natt å har sovit som en stock.. barnen e så pass stora så de leker själva å gör frukost så mamma får sovmorgon, mina godingar det =)
  • Ann Lis

Knytetsmamma: De där med att kolla sin tapp är ett "hett ämne" speciellt här på FL, jag tycker det är upp till var och en  och här där jag bor till exemplel så kollas ingenting upp inga undersökningar inga hinnsvepningar inget alls, jag har oxå kollat min tapp men korta naglar och riktigt rena fingrar så klart, det är ju min kropp och en BM har ju inge renare fingrar dom heller, så länge vattnet inte gått tycker jag man gått kan känna, men efter vattenavgång ska man ju varken pilla, ha sex eller bada mm.

Jag tillhör ju iof de som inte är livrädd för allt, utan jag vill och vågar utforska min kropp och har koll på tappen när jag inte är gravid oxå..........

Det kan dock vara svårt att komma åt och har man aldrig känt på sin tapp förut så kanske man inte vet vad man ska känna efter eller vad det är  man känner på, hur som helst vill man inte så är det lika ok och har man tillgång till BM som gör det så kan man ju välja det om man vill.

Här är det inga känningar allas, dött som i graven................... :(       

• tredje

Här är det också helt dött, känner nada!!!!
    Nu ska vi iväg och köpa bebiskläder till min väns fjärde barn som hon fick för ett par dagar sen. Hon gick över 6 dagar och blev igångsatt, inget trevligt tydligen så jag hoppas på en spontan förlossning här, samtidigt som jag skulle ta emot en igångsättning;). Allt för att slippa vara gravid mer:)))

• Ann Lis

Ja jag gör snart vad som helst för att inte vara gravid mer jag oxå, tänk så skönt om det vore klar så man slapp fundera nå mer, blir det i natt eller vad om det blir då och då ,nej kom ut nu så det är gjort.................

Kia: Hoppas verkligen att det betyder att din förlossning är igång nu, du har ju faktiskt gått över tiden och haft känningar så länge hejja Kia, hoppas på en trevlig uppdatering idag;)   

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?