• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Kia82

Jag har bf idag men både bm och jag själv trodde att bebisen skulle vara född för länge sedan så därav känns det som att man har gått över tiden också ju.

Känns som att det är mer lockande att bara stanna hemma än att sitta  på middag ja. Jag spyr bara av att tänka på det just nu. Dessutom har jag en massa tryck neråt och förvärkar här nu och springer på toaletten 4 ggr i timmen och åhh, vad man är sugen på att sitta på restaurang då och bli utfrågad om man har några känningar. Känns som att jag skulle kunna göra bort mig rejält om jag får ett utbrott där, är nära till lipen bara jag sitter här hemma nu.

Snälla, låt mig få lite värkar nu som leder någonvart.

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-06-01 12:06:22 följande:
    Här inte du gått övertiden f.ö? Eller e de du Ann Lis?
    Ingen av oss har gått över tiden än men imorgon är jag på bf+1 *hemska tanke* Förvånad
  • Butterflie
    Kia82 skrev 2012-06-01 12:35:32 följande:
    Ingen av oss har gått över tiden än men imorgon är jag på bf+1 *hemska tanke* Förvånad
    Okej, visste att det var nära ial.. Men hoppas bebis kommer idag nu då =)
    Tycker ial att du ska tacka nej till middagen, sen tycker ja faktiskt att det e lite fult gjort att be er följa med idag av alla dagar.. å säg att vattnet går då inne på restaurangen å du måste in till förlossningen, hade de tänkt följa med in då?
    Ne förlåt.. menade inget illa, men tycker bara att folk förväntas så mycket utav en när de egentligen borde låta en få lite lugn å ro.
    Tyckte min svärmor va ful när hon bad min sambo komma till henne 1.5h bort förra helgen för att jobba i hennes trädgård då hon vet att vi har eget hus och egen trädgård att ta hand om å så givetvis att de va så nära BF..
    Vi åkte upp, för min syster hade kalas med så jag å min äldsta dotter sov hos min mamma medans min sambo fick sova hos sin, men tro faan att hans mamma skulle ringa under hela kalaset å fråga när han kom å så bjöd hon in hans bror m. fam på grillkväll å ville bjuda på vin till maten. Trots att ja inte var med å att man inte kan köra på ett glas vin..
    Givetvis tacka min sambo nej till vinet, men e själva sättet hon gjorde det på..
    Klart hon ska få rå om sin son men nån måtta får de va på dumheterna!!
  • Kia82

Ingen fara alls för jag känner exakt samma sak som det du skriver. På ett sätt så kan dom kanske tycka att det är sista chansen för dom att bjuda ut oss på restaurang på ett tag då det inte är det första man prioriterar när bebisen är född men ändå, hallå. Dom är väl medvetna om att det är idag vi är beräknade till eftersom det har varit ett väldigt "tjatande" om bebisen de sista veckorna. Man kunde ju tycka att vi skulle kunna få lite lugn och ro denna helgen med tanke på att det är dags att föda NÄR SOM HELST(!!!) men tydligen så tänker inte alla lika logiskt som en annan. Om det är någon som jag skulle vilja gå på restaurang med idag så är det min man och enbart han, inte svärföräldrarna.

Usch fy, förstår att du blir upprörd när din sambos mamma gör på det viset, en annan hade blivit jättearg. Det är märkligt att vissa människor inte förstår när det inte är riktigt passande att göra vissa saker.

Åhh, vad jag vill att det drar igång nu så att svärisarna också kan få sig en tankeställare att det kanske inte var riktigt passande att bjuda ut oss just idag.{#emotions_dlg.djavulsk} Känner mig lite elak men kan inte rå för det, mitt humör är inte det bästa och längtar nästan efter att få skälla ut någon. Blää, vad tråkig jag är.
    Jag känner mig lite konstig i kroppen, någonting är liksom annorlunda men det är kanske bara inbillning. Bebisen lever rövare, jag har börjat att få ont i svanskotan, illamåendet kommer och går likaså förvärkarna som emellanåt gör riktigt ont.  Håll tummarna för att bebisen kommer denna helgen.

• Polarlantis

Varit hos BM idag och mitt järnvärde var KANON! Helt otroligt! Hade 113 sist och nu 131!!! Har aldrig haft över 125 (blodgivnng), jösses så bra! BT hade gått upp lite till 120/80 och det är ju också bra, lite väl lågt med 100/70. Så kanon alltihop. Den lille ligger fixerad så långt ner det går men tar ändå i mina revben...hur lång ska den bli trp??? 60cm????? Hmm...

I natt så kunde jag verkligen inte sova, så jag satt uppe halv ett till halv tre och läste...trååååkigt. Idag har jag haft en del mensvärk och ikväll har vi gått en riktig skogsprommnenad, så SKÖNT! Kände mig stark och pigg, helt galet! Kommer väl lida för det resten av helgen men det var det värt! 

• Kia82

Härligt Polarlantis, måste kännas otroligt skönt.

En annan har förvärkar och molvärk som kommer och går här fortfarande. Förvärkarna kommer inte jätteofta men gör ganska ont så någon nytta kan man hoppas att dem gör. Jag gav mig t.o.m ut på en rask promenad i regnvädret för att försöka pusha på litegrann, fick dock väldigt ont på höger sida en bit ovanför höften så det blev inte lika långt som jag först tänkt. Vet dock inte hur pass effektivt det är egentligen men det var rådet som mamma gav mig när jag pratade med henne förut så det skadar ju inte att testa.Flört

• Butterflie

Hihi ne e nog dags att testa de mesta nu =) Tvätta fönster har ja hört, men va kan de hjälpa till med?
    Menar de e ju inte ansträngande så måste la va ångorna ifrån fönsterputsen då ^^

• Ann Lis

Här är det oxå irritation, jag blev så less av att det inte blev någon bebis inatt så jag av ren vrånghet gav mig ut och mockade ur 7 st hästboxar tömde på allt eftersom hästarna är på bete hela sommaren och då brukar vi passa på att storstäda hella stallet och tömma och vädra och sopa mm, tänkte härja på idag för att få fart på värkarna ,men ingen förlossning i sikte bara en djävulsk foglossningssmärta i ryggen gör så ont att jag knappt kommer upp efter  att jag setat en stund blir så arg inget verkar funka och jag är snart beredd att testa vad som helst.

Har i alla fall tur att ingen släkting bjudit på mat eller dyligt, för jag känner mig inte folkvänlig nu, utan nu vill jag vara ifred!!

11 dagar till BF i morgon, känns ju som typ 11 år kvar eller nått...................    

• Butterflie

Just nu mår ja illa, det bara kom för 10min sen, värker i magen till å från men inget i ryggen.. eller lite lite..
    Hoppas inte ja åker på en djävulsk natt till med illamående å lösmage =/ dumheter!

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?