Inlägg från: KnytetsMamma |Visa alla inlägg
  • KnytetsMamma

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Hittade denna tråd idag, vi väntar vårt första barn 5 juni så det är ju  mindre än 6 veckor kvar, häftigt och spännande men samtidigt lite läskigt, man har ju ingen aning om vad det innebär att få barn. Men vi är så lyckliga och längtar efter vårt lilla Knyte.

Var hos BM i onsdags och hon kände för första gången hur Knytet ligger, den ligger med huvudet nedåt men inte fixerad ännu. Dock trodde hon inte att den kommer vända sig  med tanke på att det är rätt trångt där inne hos en förstföderska. Bara att hoppas att hon har rätt. Alla andra värden var bra, blodtrycket var riktigt lågt, 90/65, men jag brukar ha lågt blodtryck så det var inget hon reagerade på.

Bifogar en bild på magen från i onsdags, v 35 (34+0). Börjar bli tungt och otympligt nu och större lär man väl bli.

Ha en skön fredag kväll och trevlig helg!! 
  • KnytetsMamma

Jag har gått upp ca 9 kg sen jag plussade men ärligt talat förstår jag inte var det har satt sig mer än på magen. Men förmodligen väger den rätt mycket och sen extra blod, fostervatten, livmodern, bebisen, brösten m.m.  Får se var jag landar i vikt vid förlossningen, antar att jag kommer lägga på mig ett par kg till de sista veckorna. Är i alla fall glad att jag inte gått upp så mycket, tänker mig att det kan vara svårt att bli av med kilona sen.

Ha en skön lördag i det fina vädret Solig 

• KnytetsMamma

Plussade på ca 59 och vägde 67,3 hos barnmorskan i onsdags. Kan ju fortfarande ha mina vanliga kläder förutom byxor som inte går att knäppa i midjan, men runt benen och rumpan passar de fortfarande.  Men har en kompis som fick barn för 1,5 månad sedan och inte heller gått upp speciellt mycket i vikt, men hon samlade på sig väldigt mycket vätska de sista veckorna. Det hoppas jag att jag slipper för det är så jobbigt när man är vätskefylld och svullen. Men jag vet samtidigt att man inte kan göra något åt det utan det blir som det blir, den vätskan försvinner ju i alla fall efter förlossningen.

AnnLis: har du ätit väldigt mycket mer än du brukar nu när du är gravid? eller är det mycket vätska du samlat på dig? Vet en del som liksom "passar på" att äta hur mycket som helst när de är gravida med undanflykten att de ju faktiskt är gravida och då har de också gått upp runt 20-25 kg, det krävs nog lite mer kamp för att bli av med de kilona sen efter förlossningen men det går om man bestämmer sig.

Återigen en härlig morgon med strålande sol och blå himmel, varit ute och tagit en promenad och ska nu äta lite mellanmål. Ha en bra dag!! 

• KnytetsMamma

Kia82: en fundering, är det verkligen bra att känna på tappen själv? Jag trodde inte att man skulle göra det själv utan låta BM göra det men jag kanske har fel. Skulle ju eg. gärna också vilja kolla min tapp för jag har haft sammandragningar som känns som molande mensvärk av och till sista veckorna (dock inte regelbundna). Men jag får kanske vänta till besöket hos BM nästa vecka.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?