• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie

God morgon, sovit bort hela förmiddag å skulle kunna sova 4h till, e sååå trött å har kallsvettats som en idiot, aldrig svettats så mycket i hela mitt liv.
    Fortfarande inga värkar här heller, men har ont i svanken.. känns som om jag e stel där, spänner mig nog när ja sover antagligen =(
    Börjar få lite smått panik nu, bebis blir ju bata större å större hela tiden å e livrädd att det ska bli en jobbig förlossning, att ja spricker å så =( KOM UT NU!!!

Juli09: GRATTIS!! Gud va kul =) {#emotions_dlg.flower}

Kia, fy vad tråkigt att inget kommit igång än å att du ska behöva må så dåligt då =(
    Kan inte bm göra en hinnsvepning när du är där idag?
    Min sambos kompis tyckte vi skulle ta en vaskrensare eller va de heter som man använder när det e stopp i toan å suga ut bebis.. men ja e inte riktigt med på de noterna haha

• Ann Lis

Lika dött här med..............Är livrädd att det blir en jätte bebis här med min första bebis vägde 4295 g och är född 3 dagar före BF så vem vet vad denna väger om jag skulle gå över 1-2 veckor vågar inte ens tänka tanken.....

Kia som du beskriver det känns det på mig med fast öppen för fler fingrar än 2 och känner bebis huvud som ligger och buktar där bakom.....

När vi skulle mysa jag och gubben för några dagar sedan så hade han känt huvet han med, tyckte nog det var lite läskigt, men tog inte upp det förrens vi mysit klart som tur va....   

• Kia82

Jag har också sovit här, i nästan 3 h, fick ta mig i kragen och gå upp och äta lite och dottern kommer strax från skolan och därefter ska vi hämta på dagis.

Jag har också börjat att tänka lite på vikten, tycker att min mage blivit jättestor den sista veckan och min sista som föddes bf-1 vägde 4130 gr så man kan ju undra hur stor den här kommer att vara??Obestämd

Får se vad bm säger, ska ju ha barnen med mig dit så inte så kul att komma upp i gynstolen då men men, vi får se. Han borde ju verkligen komma NÄR SOM HELST nu. Kommer ju säkerligen att få tid för igångsättning och sånt idag också och igångsättning skrämmer mig lite då jag tycker att det är att tvinga igång någonting som inte är riktigt moget trots att det borde vara det.

Nu har dottern kommit här och vi ska iväg ut en sväng.

• juli 09

Tack alla !! Det är tydligen riktigt fullt på bb nu!!! I natt fick 2 st förlösas i samma sal på SÖS : ( jag fick efter utskivningen rensa rummet och vänta i fikarummet På min sambo och son .. Då det var kö på min säng ! Delade rum med en som tog emot besök från kl 14- 22.30 igår, konstant ! Besökstiden var till 19.00 ... morr !!! Lycka till alla !!

• Butterflie

Say what?? Samtidigt?? Det hade ja aldrig velat..
    På KSS så får vi inte ta emot besök, endast pappan får vara med alla andra får antingen vänta tills man kommer hem eller så får man gå utanför bb å träffas.

• Ann Lis

Juli09: Hoppsan, delade dom av rummet  med skynke då eller?

Det är inge besökare välkommna på BB där jag ska föda heller knappt pappan som dom vill skicka hem direkt efter nästan....

Jag planerar vilket fall som helst att åka på tidig hemgång efter 6 timmar om bebis (SOM IOFS INTE VERKAR VILJA KOMMA UT!!!! ) Mår bra efter förlossningen!!   

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-06-07 18:55:39 följande:
     Juli09: Hoppsan, delade dom av rummet  med skynke då eller?

Det är inge besökare välkommna på BB där jag ska föda heller knappt pappan som dom vill skicka hem direkt efter nästan....

Jag planerar vilket fall som helst att åka på tidig hemgång efter 6 timmar om bebis (SOM IOFS INTE VERKAR VILJA KOMMA UT!!!! ) Mår bra efter förlossningen!!   
    Där jag ska föda är inte heller besökare välkomna upp på förlossningen och BB utan det får ske nere i kafeterian isåfall och då får inte bebisen följa med.
    Jag tror också att vi ska åka hem tidigt, enda anledningen om vi skulle stanna är om bebisen behöver översikt eller om vi känner att vi vill ha det lite lugnt innan vi åker hem till övriga familjen igen men de andra gångerna (2 av 3 ggr) då vi stannat har jag ångrat mig sen och bara längtat hem till min egen säng så vi får se, sen beror det ganska mycket på när på dygnet som bebisen föds också.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?