• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Cherish

Grattis till er som fått era små! :) Här ligger jag och myser med våran lilla skatt Isabella som kom till världen tisdagen den 5 juni, vägde 3315 g och var 50 cm lång :) Hoppas ni andra snart får era små, vet mkt väl hur jobbigt det är att gå över tiden då jag med första gick över 15 hela dagar vilket var pest och pina. Kram till alla!

• Butterflie

Inte somnat än. Kom aldrig till ro.

Väckte sambon vid halv 3 å bestämde mig för en färdknäpp, vilket vi inte haft på jätte länge å nu känns de som om jag har värkar å har stått i duschen men det hjälpte inte. Sen rinner det kanske mycket men har svårt att avgöra om det e vatten eller hans klet. Aaa faaan. Åker in nu för de blir bara värre..

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-06-11 04:21:21 följande:
    Inte somnat än. Kom aldrig till ro.
    Väckte sambon vid halv 3 å bestämde mig för en färdknäpp, vilket vi inte haft på jätte länge å nu känns de som om jag har värkar å har stått i duschen men det hjälpte inte. Sen rinner det kanske mycket men har svårt att avgöra om det e vatten eller hans klet. Aaa faaan. Åker in nu för de blir bara värre..
    Åhh, håller tummarna för att du fått/får din bebis nu Butterflie!

Det kom en hel del slempropp under kvällen igår också så vi bestämde oss för en färdknäpp för att försöka dra igång det men efter 5 minuter fick jag som en jättevärk, allting bara låste sig, jag kunde inte röra mig, fick jätteont och tårarna började att rinna okontrollerat. Efter 10 min kändes allt bra igen och vi somnade båda helt utmattade. Fan, fan, fan, när ska det dra igång för mig?
  • Ann Lis

Åh Butterflie, hoppas du fått bebis nu!!!!!Hjärta

Kia: Undrar oxå när detta ska dra igång på riktigt!!!!!!!!!!!  Vill inte ha mer pina i onödan nu!!!!!!

Vi provade oxå färdknäpp men det blev bara några onda förvärkar under natten inget annat......   

• Kia82

Suck och snyft, ja Ann LIs, nu får det banne mig vara våran tur också!
    Med tanke på att det är andra omgången som min slempropp släpper nu i och med att det kom en så stor bit natten lör-sön så borde det ju räknas som ett nytt startskott och de två senaste ungarna har ju fötts 2-3 dygn efter att slemmisen gått så hoppas, hoppas, hoppas att det är på g nu.
    Ringde nyss och grät i luren till min mamma. Jag orkar inte med ytterliggare en massa frågetecken och utfrågningar under lämningen/hämtningen på dagis under veckan så mamma var snäll och erbjöd sig att göra det istället eftersom dom bor så nära. Man känner sig ju som en liten unge men det känns som om jag håller på att bryta samman helt och hållet här nu.Gråter

• dontworrybehappy

Grattis Cherish!
    Jag håller tummar och tår för dig Butterflie!!

Va kul att det börjar hetta till här inne nu :D
    Jag går in och läser spänt varje dag!!!

Snälla små bebisar kom ut nu så att jag har sällskap i "skatter födda i Juni 2012" tråden, jag vill snacka bebis med era mammor

• Polarlantis

Har också försökt färdknäpp nu, det hände absolut INGENTING efter det, så det funkar inte heller...inte gå, inte städa, inte någonting...så det är väl bara att vänta antar jag! MORR! varken jag eller sambon kunde sova i natt, vet inte vad som drabbade oss, helt hopplöst att komma tilll ro. Fick sova lite efter halv fem då jag varit upp två timmar och ätit och läst bok.,.

Hur mycket rör sig era nu egentligen? Jag tycker att det avtagit ganska så mkt men den rör sig flera ggr per dag men inte alls mycket...ska man anta att det är ok då? 

• Kia82
    Polarlantis skrev 2012-06-11 12:39:34 följande:
    Har också försökt färdknäpp nu, det hände absolut INGENTING efter det, så det funkar inte heller...inte gå, inte städa, inte någonting...så det är väl bara att vänta antar jag! MORR! varken jag eller sambon kunde sova i natt, vet inte vad som drabbade oss, helt hopplöst att komma tilll ro. Fick sova lite efter halv fem då jag varit upp två timmar och ätit och läst bok.,.

Hur mycket rör sig era nu egentligen? Jag tycker att det avtagit ganska så mkt men den rör sig flera ggr per dag men inte alls mycket...ska man anta att det är ok då? 
    Ja, att vila är nog det enda rätta men man blir ju så förbaskat rastlös efter ett tag.

Min rör sig inte heller lika mycket som förut men det är ju inte så mycket plats där inne längre om man säger så. Dock är han alltid igång på det vanliga kvällspasset så så länge han bumpar runt då så är jag inte orolig. Jag tror inte att du behöver oroa dig om du känner den lille flera gånger varje dag.

När var det du hade bf Polarlantis?
  • Polarlantis
    Kia82 skrev 2012-06-11 12:50:26 följande:
    Ja, att vila är nog det enda rätta men man blir ju så förbaskat rastlös efter ett tag.

Min rör sig inte heller lika mycket som förut men det är ju inte så mycket plats där inne längre om man säger så. Dock är han alltid igång på det vanliga kvällspasset så så länge han bumpar runt då så är jag inte orolig. Jag tror inte att du behöver oroa dig om du känner den lille flera gånger varje dag.

När var det du hade bf Polarlantis?
    21 juni är det BF för min del. 
    Lite kanske händer ändå...iaf att mer av slemproppen kommer idag, alltid något...man kan ju undra hur mkt som kan finnas där inne, haha! Damen på FL som jag pratade med förra veckan i ett annat ärende sa att det kan finnas massor...jahopp! 
  • Ann Lis

Kia: förstår att du inte orkar med alla frågor när du lämnar och hämtar, så snällt av din mamma att ställa upp.

Själv är jag sjukt less, alla frågar: vad jag gör hemma än, och känner du av någonting, hur länge ska bebisen stanna kvar i  magen mm mm.

JAG VET JU INTE!!!!!

Verkar som att det är dom andra det är jobbigt förObestämd, det är ju  jag som har det  jobbigt juuu!!!Skrikandes

Känner  inte för att gå utanför gården alls förrens bebisen är född......

Polarlantis: Här är det mkt lugnare i magen än vad det varit förut, en morgon/fm kännde jag inga som helst rörelser, hur jag än puffand på magen blev riktigt orolig, men hade Koll  hos BM samma dag  och fick då höra lilla hjärtat som tickade så fint, det är nog kombinationen av trångt utrymme och att bebisen börjar få sov rutiner,          

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?