• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Polarlantis

AnnLis: WOW vilken förlossning! Skönt att det bara var muniter kvar till sjukhuset iaf och härligt att det i slutändan gick bra. Men otäckt med allt blod du förlorade. Stort grattis!!!

Kia: ja, hur går det??? nyfiken!

ego: Här händer det nada! Efter slemproppen släppt hade jag en del molande värk och tänkte att nu är det snart på g...och efter två veckor har det också försvunnit så nu är kroppen tydligen i ngn typ av dvala. Ska till bm idag och gnälla. Är asrädd för igångsättning! har ju iof tre veckor kvar till den måste ut men vill nu ha lite info... Kan verkligen inte sova och har ont i magen...ngt är lite skumt i af, så det ska också frågas om.
    Håller tummarna för er alla!!!    

• Ann Lis

Polarlantis: ja det vart otäkt med allt blod, usch det kunde gått riktigt illa, om hon kommit  tidigare på vägen in, då vet de sjutton.....

Dontworrybehappy: Tack!!!  

• Polarlantis

Var hos BM idag, 6 dagar kvar till bf och det var inte så spännande...magen hade växt till sf 37,5 och ja, det var det hela.Blodtryck 120/75. Pratade lite om vad som händer framöver OM det inte kommer igång, bra att få veta lite iaf. Fattar inte vad kroppen gör, för en vecka sedan var det massor med aktivitet, nu ingenting...
    Andra trista saker händer i min närhet dock, pappa ligger på hjärtintensiven för kontroll, inte kul. Men han mådde bra när vi for hemmåt men man vet ju aldrig vad som sker. Dock skönt att han är där och dom håller koll. Kan vara så att det bäckat igen och han får sätta in en ny stent...får säkert inte veta ngt mer förrens efter helgen...Oro känns inte som en bra uppladdning...pluss enormt dålig sömn. Är så TRÖTT!  

• Ann Lis

Usch då polarlantis Lät inget vidare att  behöva så här på slutet skickar lite styrka och god energi till dig, och hoppas att din FL drar igång snart, vet hur du har det med denna väntan  och känningar. Kram!

• JS85

STORT grattis Ann Lis! Äntligen kom hon, o vilken förlossning du fick vara med om då! Bra kämpat!

Jag kan inte lägga upp bilder här? Någon mer som har problem med det?

• Polarlantis

Vad snälla ni är, tack för pepp!
    Somnade väl vid två, la mig elva...sovit ngn liten stund här och där, astrött...suuuck! Skitont i bäckenet, blä! Kom IGEN nu himla unge, uuuuut!!!!!!!!!!!!! 

• Kia82

Hej flickor!!!

GRATTIS Ann Lis!!! Oooj, vilken resa!!

Igår morse kom lilla Max till världen efter en djävulusisk natt med värkar var 7:e minut. Klockan 6 gick jag upp och ställde mig i duschen och då tilltog det, var ett tag nere i 3-4 min mellan värkarna när jag stod upp men de avtog något när jag la mig ner. Ringde förlossningen och mamma som skulle vara barnvakt vid 7. Vi var välkomna att komma in när vi ville. Lyckades med nöd och näppe få i mig en tallrik cornflakes för att få lite energi. Mamma anlände 07.20 och samtidigt kör mannen fram bilen till ytterdörren.
    Anländer till sjukhuset 07.45 och tar oss upp till förlossningen där vi blir inskrivna 07.55. Blir kopplad till ctg som visar på värkar var 4:e minut. Blir undersökt strax efter 8.30 och får veta att hela vaginan är fylld av fostersäck och att jag är fullt öppen. Strax därpå börjar det att trycka på ordentlig. 09.04 tittar lilla Max ut. 4270 gram och 52 cm lång. Vi var alla chockade över att det gick så snabbt och bm tyckte att jag var så avslappnad och verkade så oberörd. Jag är själv väldigt förvånad över hur smidigt allt förlöpte.
    Efter förlossningen fick vi av flera personal höra att vi inte såg ut att ha fött barn idag, att vi såg pigga och fräscha ut.Tungan ute
    Bestämde oss för tidig hemgång efter 6 h men barnläkaren kom inte förrän ytterliggare 2,5 h senare så vi kom ifrån sjukhuset ungefär 18.00 igår. Det var såå skönt att komma hem till sin egen säng och få sova, var bara vaken i omkring en timme för att amma, lilla Max var tokhungrig och ville ha från båda brösten. 

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?