• JS85

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

BF JUNI 2012

1.
    2.
    3.
    4.[JS85,2:a barnet]
    5. [Butterflie, 3:e barnet.]
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14. Apelsin81, 1:a barnet
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• JS85

Hoppar in här med! Är nu i vecka 30 (29+5). Jag är så trött på detta så det inte är klokt! Älskade sist att vara gravid, jag kände mig så vacker, allt var så perfekt.

Men denna gång blev inte alls så perfekt som jag ville...asch då!
    Jag är heltidssjukskriven sen vecka 26. Prematura sammandragningar samt så utreds jag för Bechterews sjukdom (är inte klar ännu, men det är 90% säkert som det ser ut nu, väntar på en magnetröntgen som jag ska göra efter att bebis är ute) så jag har ett helvete med min rygg med andra ord, och jag hade oturen att gå in i ett skov när jag blev gravid.

Jag gillar inte att klaga...men ska ju vara ärlig ;)
    Bebis är en vilding och mår bra annars.

Någon mer här inne som har fött förtidigt innan? O som har prematura sammandragningar nu?
    Jag äter bricanyltabletter...men jag märker knappt någon skillnad.

Jag har bf 4:e juni :) Sf måttet låg på 27 i vecka 29, massa vatten....o gått upp mycket i vikt den här gången, dels för att jag inte kan röra mig (SD även i vila) o dels för jag har massa vatten i kroppen.
    Nu ska jag sluta med mitt klagande ;) Annars är allt bra!

• JS85
    Ann Lis skrev 2012-03-25 22:45:29 följande:
    JS85: Det lät inge vidare alls, jag klaga också som en tok, men har inte alls samma "elände" som du utan  en helt "normal" grav som bara är tok jobbig pga vatten/ STOR viktuppgång och ryggvärk. Hoppas din lille väljer att stanna inne tills det är dags ändå trots prem SD. Jag håller tummarna så gott jag kan för dig/er! :)
    Ja men det räcker gott o väl att klaga om ;) ryggvärken är ju som sagt inte rolig...hoppas det blir bättre för dig!
    Vi alla här har ju ett slut på detta iaf:P O det dröjer ju inte =)

Jag  var tyvärr inte pinnsmal sen innan, så nu känns det bara jobbigt att väga så här mycket. Men får hoppas att det rinner av vid amning o när det är slut ;)

Tack! Ja, h*n får gärna stanna ett tag till!
  • JS85

Kl 10:30 ska jag återigen kolla hur tappen ser ut.... Jag är så trött på att åka dit stup i kvarten då jag inte har en aning om ifall alla dessa sammandragningar påverkar tappen (eller mer NÄR det påverkar).

Undra hur bebis mår av alla dessa sammandragningar? Någon mer med Prematura sammandragningar?

• JS85
    Kia82 skrev 2012-03-28 10:03:08 följande:
    Usch vad jobbigt med allt flängande men det är ju för en god sak så det är bara att bita ihop hur tråkigt det än är.
    Jag hade mycket onda sammandragningar tidigare i denna graviditeten så då fick jag tappen kollad men den var opåverkad. Nu sedan 1,5 månad ungefär är det mest bara "vanliga" sammandragningar och någon enstaka som gör lite ont emellanåt bara.

Jag tror inte att bebisen tar någon skada egentligen men det är klart att man tänker så. Vilken vecka är du i nu?
    Ja, det är ju skönt att de har koll på mig =) I min förra graviditet så var min tapp helt utplånad i vecka 33. Jag fick min dotter i vecka 36 och då hade jag öppnat mig 8 cm innan värkarna hade satt igång o vattnet gått. Så det var en snabb förlossning. Så vi får se hur det går denna gång.

Jag är nu i vecka 31. BF 4:e juni enligt RUL.

Skönt att du inte har onda sammandragningar längre! Vanliga är ju nog så jobbiga ibland :P
  • JS85

Jag verkade ha tappats bort i BF listan, fyller i igen.

BF JUNI 2012

1. [Kia82, 4:e barnet, pojke enl UL]
    2.
    3.höstflickan 3 barnet Flicka enl fvp.
    4. [ JS85, 2:a barnet ]
    5. [Butterflie, 3:e barnet. Flicka enl UL]
    6. [TereseL, 3:e barnet, pojke enl UL]
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. [Ann Lis, 6:e barnet]
    14. [Apelsin81, 1:a barnet,]  [LottisT83, 2:a barnet, flicka enl UL]
    15.
    16.
    17.
    18. [Julia82, 1:a barnet]
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27. [plutten02, 3e barnet]
    28.
    29.
    30.
    31.

• JS85

Vecka 33 nu, har haft prematura sammandragningar sen v 20, sjukskriven sen vecka 25. Så denna graviditet har inte varit en dans på rosor direkt. Jätte tråkigt att behöva gå hem så tidigt då jag egentligen ville jobba så länge det bara skulle gå. Men men.

Fick även besöka Kalmars förlossning under långfredagen (åkte till Öland över påskhelgen)
    delar av slemproppen började släppa under natten till fredagen, så det var bara att åka in under morgonen...
    Tappen är påverkad, så vi får se hur länge bebis vill ligga kvar=)

Jag har sd även vid vila, så det är inte så mycket jag kan påverka....
    Någon som har liknande?

• JS85

Har varit lite frånvarande här, men läser tråden gör jag iaf =)

Idag har jag haft en hel del förvärkar. Molvärken sätter sig i magen (som mensvärk) samt i ryggen samtidigt med sammandragningarna. O Jag har en hel del....o idag har jag legat hela dagen med. O Igår fick jag gå på toa 2 ggr....och även idag....o det händer typ aldrig! Idag kissade jag även 4 ggr (rejält) under en timmes tid...
    Så jag blev lite svettig där en stund ;)
    Under den senaste veckan har det ilat, bebis har verkligen borrat sig neråt. Den är redan fixerad, men den kunde tydligen trycka på lite mer...usch vad ont det gör de dör ilningarna! Denna grav har känts så otroligt lång, dels för alla prematura sammandragningar o för det andra så har jag ju inte kunnat göra någonting knappt.

Usch vad jag klagar :P Men det hjälper lite faktiskt ;) I morgon ska jag till spec mvc för sista gången o kolla tappen. För de gör ju inget nu för att stoppa det. O Jag antar att jag inte ska äta min bricanyl så länge till.

Men nu undrar jag ju hur länge man ska gå o ha såhär...med dessa förvärkar! Idag är jag iaf i vecka 34+0, så kommer den nu så är det ju ingen fara iaf.

Har ni mycket förvärkar?

• JS85

Var idag på ett extra besök hos min bm, jag har haft mer molvärk i både rygg och i mage denna helg. Även känt på två starka förvärkar som kom efter varandra. Har även blivit mera svullen under dessa dagar o kännt att något är på g....

Jag var öppen 3 cm, tappen var drygt 1 cm av men jätte mjuk och lite bakåtriktad.
    Jag är ju omföderska så jag kan ju gå i detta, men hon trodde inte det med tanke på att jag födde sist i vecka 36+5. Jag är i vecka 35+1 idag.

Någon som varit med om liknande? Hur lång tid efter att ni var öppen 3 cm födde ni?

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?