Hej på er, ja nu har äntligen min lilla sessa anlänt!!!
ca en timme efter mitt senaste "gnäll inlägg" inlägg dvs i måndags den 11 så startade det hela,
när jag reste mig från stolen och gick in i köket så kom det en värk som gjorde ont som tusan jag hörde hur det knäppte till i bäckendet och stod orörlig av smärta tills värken var över, efter 3 till värkar ringde jag hem sambon kl var nu runt 4 tiden på em och första värken kom ca 15:15 farmor ringdes hit och jag hade så kraftiga värkar så jag bara stod och grät kunde knappt gå, väl i bilen klockade vi värkarna som redan från början var ca 3 min mellan och starka som fan gjorde så ont så jag bara andades och klämde med händerna i bältet hela tiden, (vi har 11 mil till FL). Min sambo stod på gasen ordäntligt ca 15 min innan sjukhuset var det 1 min mellan värkarna och det sköljde som vågor över mig gjorde ont HELA tiden, ca 5 min innan sjukhuset börjar mina krystvärkar, och vattnet går, samtidigt känner jag att huvet är på väg ut, min sambo får svänga av vägen mitt inne i stan, komma runt på min sida hjälpa mig av med byxorna ringa FL samtidigt , när byxorna är av så kommer huvet dirrekt sen kommer resten av kroppen dirrekt efter så min sambo fick förlösa våran dotter med mig sittandes i framsätet på bilen men FL i luren ca 4 min före sjukhuset. Hon var pigg och skrek dirrekt och vi åkte till sjukhuset med dottern på min mage fast sittandes i navelsträngen , väl framme så mötte ett team upp oss och sambon fick klippa navelsträngen i bilen, sen bar det iväg till ett förlossnings rum, men påväg upp så börjar jag störtblöda , det visar sig snart att moderkakan är fastväxt i livmodern och inte går att få ut , blodet fortsätter och läget blir akut, jag fördes snabbt ner på OP och sövdes så att läkare kunde plocka ut moderkakan i bitar, under hela processen förlorade jag sammanlagt 3,4 li blod och fick lov att få 2 liter blod plus vätska i dropp. mitt HB var under 70 ett tag, sen gick det upp till starx över 100 och igår var det nere på 89 igen så nu äter jag järntabletter och väntar på att få tillbaka både ork och färg i ansiktet igen, fick komma hem idag och OJ vad jag längtat efter alla mina andra och min sambo som var hemma och tagit hand om dom sen i måndags....
Vi fick i alla fall en liten prinsessa till som ska heta Stina, hon var 3880 g tung och 50 cm lång, pigg och frisk och äter mest hela tiden ;)
Min FL startade alltså runt 15:15 tiden och hon är född 18:20 med mig sittandes i framsätet på våran volvo med pappa som BM.