• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie

Mjo.. äsch ja vet inte, men blöder ganska rikligt och det är mörkt.., har ja feber å frossa i morgon med så får ja la ringa in kanske.. men sen kan de ju vara mensen som kommit tillbaka redan.. fast vet inte.
    Flask-matar just nu medans ja mår så här ial, svimmar ju nästan varje gång efter ja ammar.

• Butterflie

Läste att man kunde blöda i 6v efter. Å om man slutat blöda å det börjar igen så e det ett tecken på att man överanstränger sig.

• Polarlantis
    Butterflie skrev 2012-06-22 20:45:20 följande:
    Ne de e tråkigt när de inte har nån förståelse vet precis hur de är!
    När är/var bf?
    BF +2 idag... Får hoppas jag får se honom ngt mer idag, han verkar iaf mindre grinig så det känns skönt!
  • Butterflie

Ja skönt det =) jag gav min sambo en jäkla avhyvling i torsdags så han har allt skärpt till sig..
    Men ja struntar fullständigt i om han är trött, han kan gå å lägga sig tidigare om kvällarna själv måste man vara vaken tills liten somnar å sen gå upp å amma på natten. Å får man nån hjälp tro? Ne bara om man ber om det å vissa saker ska vara så självklara att man inte ska behöva be om det hela tiden.

• Ann Lis

Butterflie: Ont i magen och feber och rikligt avslag kan ju vara ett tecken på en infektion i livmodern, och ont i brösten och feber kan ju vara tecken på mjölkstockning, om du inte mår bättre imorgon så ring  och  få tid, feber är ju inte bra att ha utab ett tecken på en infektion.!

Krya på dig!!

Glad midsommardag på er allihopa!!! :)    

• Butterflie

Tror du? Mamma trodde att ja fick feber av å överanstränga mig. Har feber igen nu å haft besök hela dagen.

• Ann Lis

Butterflie: man ska inte få feber av att överanstränga sig utan feber får man  som en reaktion när kroppen kämpar mot en infektion av något slag är vad jag har lärt mig i alla fall, men jag kan ha fel, ha lite extra koll på avslaget  så det inte börjar bli mer än förut och/eller börjar ändra lukt.

Mår du lika i morgon ring och rådfråga med BM eller annan inom sjukvården.  

• Butterflie

Mja jag blöder mer nu när a börjat med järntabletterna igen, iof hade jag problem med att få ut all efter förlossningen men sen kom det stora klumpar på kvällen å dagen efter så trodde allt kommit ut.
    Å efter sen så blev det vitfärgat å slemmigt så har haft uppehåll på blödningarna.
    Jobbigt med febern då man blir yr å inte vågar bära lilltjejen..

Väntar tills måndag, har de inte gått över då så får ja ringa säs eller bm.

• Butterflie

Ingen feber än =) Ställde in middagen å har bara vilat hela dagen ist då minstingen varit jätte snuvig.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?