• Julia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag går snart in i tredje trimestern och har äntligen börjat handla hem bebisprylar. Det är första barnet och allt känns så nytt och spännande, och jättekul såklart. Men vad ska man tänka på, vilka saker är ett måste och vilka prylar kommer aldrig till användning. Det här är en helt ny värld för mig!! 

Jag skulle gärna hitta några goa tjejer med BF i juni för att prata om allt från inköp till bebisen, tankar inför förlossning, föräldraskap och gud vet vad! Det finns tusen saker jag funderar på, och det skulle vara underbart att prata av sig med andra gravida.     

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-23 07:09
    Eftersom jag tycker att tråden blivit lite av en "gnäll-tråd" kommer jag inte att fortsätta läsa era inlägg. Jag är gravid för första gången och försöker se positivt på allt vad en graviditet innebär, även om det är fysiskt jobbigt dom sista månaderna. Jag mår bättre av att läsa/skriva om glädjen och lyckan att vara gravid och känner att det finns andra trådar som är bättre för mig.

Jag önksar er alla lycka till med era förlossningar, och hoppas att bebis-livet som väntar blir allt ni drömt om :)

Tack och hej för mig!
  • Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
  • Butterflie

hej flickor, hur e det med er å era små?

Någon annan som fått sin mens än? Fick min för 2 dagar sen å blöder som en idiot =( Blöder igenom den största ob:en på 40min typ.. Känns lite mycket, någon som har liknande eller erfarenhet utav det?

• Ann Lis

Hej här är det bra med mig och bebbe!:)  Man kan nog blöda mkt första mensen efter FL, så länge du ej har ont så är det nog ingen fara, jag brukar ha rikliga blödningar under alla mensar när jag inte har hormonspiral då.

Har inte fått tillbaka mensen än men helammar fortfarande så hoppas det dröjjer, jag har ju slarvat med mina järntabletter under hela sommaren oxå....

• Butterflie

Jo jag blöder rikligt annars med men bm sa att det var ofta så de första gångerna efter förlossningen.
    Fick ial p-spruta igår så hoppas det drar ner blödningen lite.. hellre att det blöder ite en längre tid än extremt mycket en kort tid ju.

• emelianzei

Hej på er! Det är bara bra med mig och lilltösen också, tiden går så otroligt fort nu också! :)

Här planeras det dop för fulla muggar. Mycket som ska ordnas till det, så det känns bra att man är ute i god tid! Ska ni ha dop eller namngivelsefest till era små? :)

Har inte fått tillbaka mensen än som tur är, hoppas den håller sig borta ett tag till! ;)

• Ann Lis

Butterflie: Ja de stämmer nog alldeles utmärkt att första mensen efter FL är rikligare.

Här blir det ej något dop eller namn fest heller.... 

• Butterflie

Här blir de dop 25 aug. Har skickat ut inbjudningskort men fick reda på efter sen av prästen att 2 andra barn skulle döpas samtidigt så va ju bara att byta kyrka å präst å sen ringa runt till alla.. pust men nu e det klart ial, nu e de bara menyn som ska bestämmas..
    Vad ska man bjuda på? Vill inte ha pastasallad å då dopet e kl11 så känns de förtidigt att ha nån 'riktig' mat så funderar på å göra egen smörgåstårta men blir väl svindyrt kan ja tro.
    Vad ska ni bjuda på å har ni några förslag?

Ja visst går tiden fort? På tok för fort!! Vår lilla e 7v i morgon =) Å hon e vrålförkyld med lätt feber =( Tycker så synd om henne, men hennes humör e på topp ändå trots att hon vägrar å sova å antagligen mår riktigt dåligt.
    Ska i väg på semester en vecka i morgon men känns så dumt nu ju.

• Ann Lis

Hej på er allihopa, nu har lillskrutt sovit 2 hela nätter på raken vaknade 6 i går och 7 i morse! :)

Bara att njuta för det kan vända snabbt...

Usch Butterflie låter jobbigt att hon är sjuk när hon är så liten stackars lilla plupp, fasar inför att våran lilla ska få någon sjukdom har klarat sig än så länge, men när skolorna börjar drar ju de andra barnen hem massa baciller :(  Den 11 ska vi ut på en tur med äldsta dottern hon ska provrida 2 hästar eftersom vi ska köpa en större till henne ska bli så kul! :)

Lilla Stna har verkligen börjat få en egen personlighet nu och hon flinar gör diverse olika ljud som hon själv tycker låter jätte roligt :) Hur utvecklas era små guld klimpar?        

• emelianzei

Butterflie, jag tror att vi kommer bjuda på smörgåstårta, genom att göra själv så kan man nog dra ner kostnaden ganska rejält :)

Min lilla skrutt är 9 veckor nu, Helt sjukt vad tiden springer iväg! Så underbart att vakna upp på morgonen och sedan få en hel dag med mys, leenden och småjoller.

• emelianzei

Vad lyxigt att då sova hela nätter! ;) E har sovit 6 timmar i sträck ett par ggr, bland annat inatt (skönt!) men annars är det var tredje timme på natten ungefär som det ska matas och hållas på.

• Butterflie

Vår lilla Emina sover inte hela nätterna än men inatt sov hon från 10-tiden tills vi matade henne vid 01 å sen till halv 7.. så länge har hon aldrig sovit förut, men hon e nu 7v och väger 5kg å växer så det knakar..
    Jollrar å skrattar massor här =) Nu e hon frisk äntligen ial men gillar inte alls värmen och skriker jätte mycket de dagar det e varmt inne trots att vi har fönstrena öppna. Hon sover fortfarande dåligt om dagarna, förutom igår när vi var på ett lekland. Hon älskar när det blir stimmigt runt henne =)

Ja för å köpa smörgåstårta e ju svindyrt, vi blir nog runt 40-50pers å en tårta här för 10 pers kostar 900kr så blir ju svindyrt!! Så får göra själv, vilket ja e ganska dålig på men tar nog rostebröd å googlar fyllningar. Blir några med rskaldjur å några utan det.
    Sen borde det väl räcka med vanlig tårta, bullar å småkakor till fikat?

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?