Inlägg från: emelianzei |Visa alla inlägg
  • emelianzei

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Hoppar in här jag med om det är okej! Väntar första barnet den 4 juni, gick in i vecka 31 igår. Har mått väldigt bra under hela graviditeten med undantag av illamående de första veckorna samt lite halsbränna då och då. Nu börjar jag dock känna av höfter och rygg, men det börjar väl bli tungt om magen.. ;) Har dock fått höra hela graviditeten att jag har en sådan liten mage...

• emelianzei
    Butterflie skrev 2012-03-28 20:11:41 följande:
    Hur vet an att bebis fixerat sig eller är på väg?
    Vet inte ens om skruttis vänt sig men med tanke på att det hickar där nere så kanske den har det..

Hej =) Gick in i v31 idag..
    Ja magen börjar bli lite otymplig nu trots att den är såå liten som många säger.
    Ryggen värker och har krypningar i benen..
    9 veckor kvar nu, det e sjukt vad tiden gått fort egentligen.. tyckte det var nyss man var i v10 ju =)
    Hehe ja den kan konsten att vara ivägen! :P
    Jag har gnällt så mycket de senaste månaderna att tiden går så seeeegt, men det har ju egentligen gått jättefort! :P Känns dock fortfarande som att 9 veckor är en evighet, skulle helst ha fått pyret igår! ;)
    Julia82 skrev 2012-03-28 20:15:56 följande:
    Va tacksamma och glada att ni mår så bra :) Det är ju lika vanligt att man mår bra hela graviditeten som att man får problem med foglossning etc. Jag hade och har fortfarande en jättesmidig graviditet, hade aldrig nått illamående eller besvär i början. Det enda är foglossningen, men annars mår jag jättebra :)
     Ja, det känns jätteskönt att man har fått en sådan "lätt" graviditet, att man har turen att få må så bra. :) Hade väntat mig och räknat med att få alla möjliga besvär men blev positivt överraskad! :)
  • emelianzei

Kan lägga upp en bild på min pluttmage också, här i vecka 29, (28+0). Det var tre veckor sedan. Glad

• emelianzei
    Ann Lis skrev 2012-03-29 19:32:34 följande:
    Oj liten och go den va då, du får nog lätt att gå ner efter, och de är ju ingen nackdel
    Hehe ja, jag har förstått att jag har en väldigt liten mage ;) Ja jag får se det som en fördel, även om jag tycker att riktigt stora gravidbollar är så himla mysigt!
  • emelianzei

hejsan tjejer! Har ni också fått tillbaka kylan där ni bor? Här lyser solen men vi har nollgradigt så man blir lite lurad :( Fick ner en hel del snö igår också, inte kul! Vill ju ha värme nu!

Pyret sparkar på, eller jag antar att h*n inte har så mycket plats att sparka på längre för det är mer som buffningar eller vad man ska säga, det trycks ut små fötter/händer/rumpa lite här och var och h*n liksom drar med den kroppsdelen en lång bit över magen, gör skitont ibland haha! 

Jag har reagerat på en sak dock. När jag ser mig i spegeln så ser det verkligen ut som att magen har sjunkit rätt mycket, är det vanligt såhär tidigt? (Går in i vecka 32 idag (31+0)) Trodde det inte var förrän alldeles på slutet som den sjunker :o  

• emelianzei
    Ann Lis skrev 2012-04-03 11:27:04 följande:
    emelianzei: Det är olika när magen sjunker, på förstföderskor oftast tidigare än omföderskor barnet sjunker ner i bäckenet och fixeras ju tidigare på förstisar, medans huvet kan vara ruckbart hela tiden på omföderskor, när jag väntade mtii 5:e barn var magen jättehög i v36 sen i v 36+4 föddes min son.
    Aha, då behöver jag inte vara orolig över det alltså! :) 
  • emelianzei

Jag ska till min bm på kontroll vid tre, så jag kan ju passa på att fråga henne då! Glad Men det verkar ju inte vara helt ovanligt att den sjunker tidigt för vissa. :)

• emelianzei
    Butterflie skrev 2012-04-03 12:41:05 följande:
    Åh vad mysigt, lyssna på hjärtljuden å så =)
    Ja precis! Längtar så mycket till varje gång nu, att få bekräftat att allt är bra och höra pyret Skrattande
  • emelianzei

Hjärtljud på 148, huvudet låg neråt för tillfället och mitt sf-mått var 30 idag. Ligger precis på mittenkurvan så det känns så himla skönt! Nu får veckorna gå fort så det blir juni snart Hjärta

• emelianzei
    amanda02 skrev 2012-04-04 10:13:47 följande:
    Ja, min bebis verkar också ha det trångt för det känns mest som att den bökar omkring nu för tiden (v.30) och det är sällan jag känner några "ordentliga" sparkar... men visst är det ingenting att oroa sig för? Den rör ju på sig många gånger om dagen, ibland så pass att magen liksom svajar och lutar, och då och då kommer det en snärt eller en sekvens som känns som hicka. Det är fösta barnet, så det är därför jag frågar, vet ju inte riktigt hur det brukar "utveckla" sig.  Dessutom blev jag helt uppskrämd av min BM när vi var där förrförra gången, då hon verkade tycka att man borde ringa förlossningen vid minsta förändring i rörelsemönstret...
    Ja men precis, det är inte de där hårda sparkarna längre utan med buffningar och tryckningar. :) Första barnet för mig också så jag är rätt nojig jag med, var in en sväng och kollade i v.25 när jag tyckte att det var alldeles för stilla i magen men pyret mådde precis lika bra som vanligt. :) Det blir väl så nu i slutet att den inte har plats att sparka utan det blir buffningar. Så länge du inte känner att det blir färre rörelser utan att den fortfarande rör på sig lika ofta så ska det inte vara någon fara tror jag. :)
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?