• Esco

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Jag hoppar in här jag också. Väntar första bebisen den 13 juni och går in i vecka 30 i morgon. Börjar undra om det är först nu som magen växer i rasande fart? Känner mig fortfarande ganska liten.

• Esco

Hejsan och tack :)

Jag blir ju lite orolig över att jag mår så bra och har gjort det nästan hela graviditeten.

Jag har inte ont någonstans och känner mig inte särskilt tung mer än att jag har lite svårt att resa mig från sängen när jag springer på toaletten två hundra gånger varje natt :) Dock har jag fått enorma mängder vatten i mina händer som gärna svullnar och kliar något enormt.

Men jag ska kanske vara glad över att jag mår bra. Intressant att följa er andra och få höra hur ni har det :)

Jag längtar sååååååå mycket nu!

• Esco

Får jag fråga hur ofta ni går hos BM nu?

Jag fick veta att jag var gravid när jag var i vecka 20 och då trodde jag dessutom bara att jag var i vecka 6. När jag sedan fick gå på UL en månad senare för att få veta hur långt gången jag var så var jag redan i vecka 24+5.

Jag har bara varit hos BM två gånger. En gång på inskrivning och så senast den 12 mars för att lyssna på hjärtljud och mäta liv moder och så vidare.

Nu har jag inte tid igen förrän den 10 april och då är jag redan i vecka 32. Känns som att jag träffar BM med väldigt långt mellanrum?

• Esco

Hej Ann Lis!

vad spännande att vi har samma datum. Ska bli intressant att följa dig :)

Jo jag känner också att det är skönt att komma över till vecka 30 men jag börjar redan bli otålig. Mest för att jag längtar så extremt mycket. 10 veckor känns som en evighet :)

Då är det kanske bara jag som oroat mig lite. Var rädd för att jag fick tid hos BM alldeles för sällan men man ska kanske bara se det som ett bra tecken :)

Hoppas dock att jag börjar växa snart. Visst har jag mage men jag känner mig liten på något sätt :)

• Esco

Otroligt roligt att följa med och se hur det går för er alla :)

Ja jag har hört att jag ska vara glad för att jag inte är allt för stor att det i stället blir lättare för mig att gå ner efteråt. Men ändå, jag älskar ju min mage nu och är typ rädd för att folk ska tro att jag bara är tjock. Även om det syns att det är en bebismage :)

• Esco
    Ann Lis skrev 2012-03-28 23:34:28 följande:
    Esco: Va glad för din lilla mage du ;) Den är säkert supergo och fin!!! Önskar jag kunde få lite mindre mage oxå men har fått stora alla tidigare grav me.
    Jag ska försöka vara lite gladare för det :)

Hur mycket sparkar känner du? Jag tycker bebis har blivit allt lugnare med tiden. Oroar mig järnet för det också ibland. Dock jag har MK i framvägg och jag känner ju att han rör på sig men snarare med buffar och puffar än rejäla sparkar. Jag har aldrig, som många beskriver det, sett en hand eller fot sticka ut någonstans.
  • Esco

Men åh Ann Lis, vilken vacker mage Hjärta Nu blir jag ju bara mer avis Glad

Men jag kanske inte är så avis när sista veckorna anläder Tungan ute

Då var det dags för vecka 30. Det går fort ändå, herregud.

På lördag väntar Ullared och bebis shopping Tyst Har ingen aning om vad jag måste köpa även fast jag knappt
    köpt ett skvatt.

• Esco
    Butterflie skrev 2012-03-29 12:14:33 följande:
    Ska dit den 22 och shoppa lite vår/sommar kläder till flickorna å även kolla på en del till bebis. Längtar massor!!
    Ja Ullared är ju alltid roligt. Vad man än ska köpa när man är där :)
  • Esco
    Glad Ni är så vackra hela bunten. Ska försöka ta ett kort jag också.. Kul att ni delar med er :)
  • Esco

Hejsan tjejer. Härligt att höra att det trycker på :) Det gör det här också. Har märkt att han inte alls gillar att åka buss eller tunnelbana. Då är det riktigt party i magen.

Hade dock noll aning om att till och med UL kunde visa veckofel. Jag som trodde det var det absolut säkraste :)

• Esco

Ja skulle ju dela med mig jag också skrev jag =)

Här är min mage vecka 30 (29+3) tittade på den och insåg att jag kanske inte är så liten som jag känner mig?

• Esco

Hej tjejer, hoppas att det är bra med er!

Jag ville bara hör hur det är med det här med storleken på magen och sparkar.

Jag är i vecka 31 nu ( 30+1) och tycker nästan att min mage blivit mindre de senaste dagarna? Läste något om att magen blir mindre när fostret fixerar sig men tycker att det låter lite väl tidigt för det?

Sedan funderar jag på rörelserna. Visst känner jag den lille varje dag men inte alls som förut. Nu är det mest lite buffande och jag känner det inte alls lika ofta som förut. Blir ju extremt orolig varje gång det blir så. Har testat detta med kallt vatten och kall saft men det fungerar inte alls på mig. Även provat isglass men inte heller det hjälper.

Jag brukar lägga mig och buffa på magen och oftast får jag någon form av respons tillbaka men inte alls heller som förut. Jag har moderkakan i framvägg om det gör skillnad.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?