Har lämnat en man med tydliga narcissistiska drag i slutet på förra året. Vi hade varit tillsammans ett ganska bra tag innan vi valde att flytta ihop. Ganska fort blev det riktigt dåligt mellan oss då han inte längre var samma människa som när vi bodde isär, nu märkte jag mer tydligt hans beteende.
Jag började ifrågasätta väldigt mycket han sa och gjorde då det blev så uppenbart att han försökte mindfucka mig, han försökte blockera eller avleda mig i diskussioner, få mig att tvivla på mig själv som person, han förnekade sådant som hänt och som sagts och lade över allt ansvar på mig när vi inte var överens. Han kunde säga två väldigt motsägelsefulla saker i en och samma mening för att sedan totalt förneka det när jag ifrågasatte det. Han anklagade och skuldbelade mig, kritiserade mig och var fördömande mot mig som person och mina fritidsintressen.
Jag kom på honom att i smyg och bakom min rygg gå igenom min mobil, min dator, min post vilket han förnekade till en början, trots att jag så gott som kom på honom med min mobil i sin hand. Han vägrade be om ursäkt eftersom det var mitt fel, det var jag som drivit honom till det, det var jag som hade något att dölja, han hade bara inte funnit det ännu. Efter separationen så har han systematiskt kontaktat mina vänner och min familj och försökt svartmåla mig. Han ringer till människor han vet jag har träffat via mina fritidsintressen, gråter ut hos allt och alla som han tror jag har någon form av relation till och försöker svartmåla mig. Han startade en messengergrupp med några av mina bästa vänner där han skrev om mig, gissar att han antagligen ville försöka vända dem emot mig och få sig själv att framstå som den allsmäktige, självklart var det ingen av mina vänner som hade lust att skriva något i den gruppen. Han har dragit upp minst tio olika anledningar till varför jag behöver professionell hjälp, att det är mig det är fel på, att det är därför det har tagit slut. Det är inget fel på honom, han har aldrig felat. Han är ett offer som fortfarande älskar mig och minsann försöker göra allt bra, men jag vill inte utan försöker göra honom illa medvetet.
Han lämnar kärleksbrev i min brevlåda samtidigt som jag blir uppringd av vänner som blivit kontaktade av honom där han hittat på ytterligare något fel på mig och varför jag behöver professionell hjälp. Inget han nämner i kärleksbreven. Han sitter i sin bil utanför mitt arbete när jag slutar. En gång körde han upp bredvid mig när jag nästan var framme vid arbetet en morgon och drog ned bilrutan, jag bara nonchalerade honom. Det är det jag tänker göra, nonchalera honom. Detta eftersom jag inte lyckats prata med honom, nå fram till honom, han säger det han tror jag vill höra för att sedan totalt förneka det, att jag inbillar mig. Så, jag hoppas verkligen att jag slipper honom framöver. Han är den enda man jag ångrar att jag inlett en relation med. Från att ha varit för bra för att vara sann, till att bli riktigt otäck.