• anemon1

Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning

Till alla er som levt med partner som har narcissistisk personlighetsstörning,

Jag har precis, efter 16, år fått hjälp att förstå varför det varit så svårt att ha att göra med min man. Varför han betett sig så märkligt och irrationellt som han gjort. Många, många gånger har jag grubblat, undrat och slickat mina sår - försökt att möta upp, vara flexibel , lyhörd och stöttande. Idiotiskt...!! När jag med hjälp av en duktig psykoterapeut kartlade hela hans beteendemönster under vårt förhållande, så förstod jag äntligen. När jag fortsatte att läsa om denna störning, förstod jag ännu mer om hur han fungerar. Sorgligt att det skulle ta så lång tid. Psykoterapeuten ger mig redskap att hantera hans destruktiva beteende, dessa människor vill sällan ändra sig själva utan tycker att alla i omgivningen är en besvikelse och ska ändra sig om de inte motsvarar deras förväntningar. Om man dock lyckas vara stark i sig själv och ändra sitt eget "jamsande" med dem, så händer det saker.

Vill ni som har samma erfarenhet som jag prata, så finns jag här.

Kram till alla ni fina människor, med ledsna frågetecken hängande efter er. Sök ett nytt förhållande eller stå upp för er själva.

• Svar på tråden Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning
  • Näng

Gammal tråd ser jag men går det fortfarande att skriva till dig?

• anemon1
    Näng skrev 2017-08-18 23:07:06 följande:

Gammal tråd ser jag men går det fortfarande att skriva till dig?

Hej,

Det stämmer, den är gammal tråd men fortfarande  i gång;). Det tycks vara rätt många som är intresserade av en träff, så bra idé att komma överens om ett datum (Stockholm). Jag kan ojämna veckor (gröna mitt i veckan). September?

/TrådstartarenGlad
  • yipii

Hej! Jag skulle tycka det var oerhört värdefullt prata med er som delar dessa erfarenheter. TS skriver att mitt i veckan ojämna veckor fungerar, vad sägs om en stockholmsträff t ex den udda vecka som börjar med 9 oktober? Maila i så fall på den mailadressen som angavs ovan: [email protected]

Verkar vara säkraste sättet att synka ihop en träff på ett integritetsbevarande sätt här på nätet, här i tråden blir för öppet känner jag och säkert flera.
    Sköt om er alla!

• anemon1
    yipii skrev 2017-09-10 12:28:51 följande:

Hej! Jag skulle tycka det var oerhört värdefullt prata med er som delar dessa erfarenheter. TS skriver att mitt i veckan ojämna veckor fungerar, vad sägs om en stockholmsträff t ex den udda vecka som börjar med 9 oktober? Maila i så fall på den mailadressen som angavs ovan: [email protected]

Verkar vara säkraste sättet att synka ihop en träff på ett integritetsbevarande sätt här på nätet, här i tråden blir för öppet känner jag och säkert flera.
    Sköt om er alla!

Hej,

Det låter bra, av erfarenhet vet jag att de som väl befinner sig den här typen av minst sagt knepiga relation tycks ha svårt att få till det och komma iväg, även om de gärna vill och behöver träffas och få ventilera. Det kan vara barnvakts-bekymmer etc. Men det är väl värt ett försök :).

Jag ser att jag råkade skriva ojämna i brådskan, men det är jämna jag kan komma iväg lättast;), så kanske det kan fungera första veckan i oktober? Ja, det är bra att hålla detta med träffar lite lågt, har jag förstått. Vissa skribenter är mitt i mycket svåra situationer som kräver försiktighet. 

Take care:).

Vänliga hälsningar//TS
  • yipiiii

Då kan inte jag. Men kanske inte det ska hindra. Annars kan jag jämn vecka 46.

• anemon1
    yipiiii skrev 2017-09-10 18:10:27 följande:

Då kan inte jag. Men kanske inte det ska hindra. Annars kan jag jämn vecka 46.

Hm, knepigt det här, hur ser det ut nästa vecka eller v 42?
    :)
  • Marie 1

Träffas gärna. Ojämna veckor är bäst för mig men kan eventuellt ändå - får se efter datum är bestämt.

• Näng

Nu har jag missat en del men som jag skrev innan så är jag ju en av dem som behöver stöd från andra i liknande situation. Har ni funderat på dagtid något? Vardag?

Viklarardhär skrev 2017-07-14 14:40:08 följande:

Är det någon som håller på att gå ifrån?

Känner mig så ensam och vilsen just nu

Jag gör...i tanken men har nu också flaggat.
  • anemon1
    yipiiiiyo skrev 2017-09-13 05:41:45 följande:

Nästa vecka t ex onsdag eller vecka 42 på weekend.

Hej, v 42 på helgen, fler än två som kan då?
Svar på tråden Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning