• anemon1

Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning

Till alla er som levt med partner som har narcissistisk personlighetsstörning,

Jag har precis, efter 16, år fått hjälp att förstå varför det varit så svårt att ha att göra med min man. Varför han betett sig så märkligt och irrationellt som han gjort. Många, många gånger har jag grubblat, undrat och slickat mina sår - försökt att möta upp, vara flexibel , lyhörd och stöttande. Idiotiskt...!! När jag med hjälp av en duktig psykoterapeut kartlade hela hans beteendemönster under vårt förhållande, så förstod jag äntligen. När jag fortsatte att läsa om denna störning, förstod jag ännu mer om hur han fungerar. Sorgligt att det skulle ta så lång tid. Psykoterapeuten ger mig redskap att hantera hans destruktiva beteende, dessa människor vill sällan ändra sig själva utan tycker att alla i omgivningen är en besvikelse och ska ändra sig om de inte motsvarar deras förväntningar. Om man dock lyckas vara stark i sig själv och ändra sitt eget "jamsande" med dem, så händer det saker.

Vill ni som har samma erfarenhet som jag prata, så finns jag här.

Kram till alla ni fina människor, med ledsna frågetecken hängande efter er. Sök ett nytt förhållande eller stå upp för er själva.

• Svar på tråden Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning
  • JeanetteL
    Marie 1 skrev 2017-06-20 22:35:52 följande:

Ja, som föregående undrar jag om du bor i Sthlm?

Hej och vad roligt att du svarade.

Ja, jag bor i stockholm, södermalm.
  • JeanetteL
    anemon1 skrev 2017-06-20 17:15:02 följande:

Stockholm?:)

Hej och vad roligt att du svarade.

Ja, jag bor i stockholm, södermalm.
  • anemon1

Vi har alltså tre Stockholmare här i tråden som har intresse för en träff :)? Jag känner ytterligare en som är intresserad, så då är vi 5.Glad

• JeanetteL

Hej allesammans

Vad roligt detta innebär att vi är 6 stycken för jag har en nu en väninna som också vill vara med.

Jag vet inte riktigt hur vi ska få kontakt med varandra men jag har ett förslag att ni kontakta mig på den här mejladressen. lindastupenda@yahoo.com

Tror inte det är många som vill skylta med sina riktiga namn och kontaktuppgifter offentligt vilket är ganska förståeligt.

Har ni ett bättre förslag till hur vi ska komma i kontakt med varandra så är ni välkomna att framföra era förslag. Hoppas vi hörs snart, ta hand om er så länge????????

• JeanetteL

Äsch skulle skicka en sol och en solros men det blev en massa frågetecken iställe, sorry..

• Yipiyoo

Jag är ännu en drabbad. Har klurat på egen hand och började hitta artiklar som passade mig med etiketten narcissism.

Och hittade till slut denna tråd vilket jag är jätteglad för, suttit och läst igenom med gapande mun nästan. Så många likheter jag ser när jag tar del av era erfarenheter.

Inte minst känslan av rävsax - alla tror på den karismatiska N-personen! Trots misskötsel av ekonomi, familj, totalt fokus på sig själv och sina behov... så framstår personen i allas ögon som så trevlig, charmig och utsatt för andras illvilja. Gick ju själv på det i många år och är en inkännande reflekterande person med högskoleutbildning o allt... Så det är egentligen inte konstigt att andra inte genomskådar...

Det är skrämmande men också nästan galghumoristiskt att känna igen sig så pass mycket i era berättelser.

Intresserad av träff!

• Yipiyoo

Det som oroar mycket för ögonblicket är hur barn påverkas, de köper också sådan person med hull och hår, inte så konstigt eftersom vuxna gör ju det.

• anemon1
    JeanetteL skrev 2017-07-04 09:08:13 följande:

Hej allesammans

Vad roligt detta innebär att vi är 6 stycken för jag har en nu en väninna som också vill vara med.

Jag vet inte riktigt hur vi ska få kontakt med varandra men jag har ett förslag att ni kontakta mig på den här mejladressen. [email protected]

Tror inte det är många som vill skylta med sina riktiga namn och kontaktuppgifter offentligt vilket är ganska förståeligt.

Har ni ett bättre förslag till hur vi ska komma i kontakt med varandra så är ni välkomna att framföra era förslag. Hoppas vi hörs snart, ta hand om er så länge????????

Hej, vi skulle kunna komma överens om ett datum, förslagsvis i sluten av augusti? 
    :
    )/Trådstartaren
  • anemon1
    JeanetteL skrev 2017-07-04 09:08:13 följande:

Hej allesammans

Jag vet inte riktigt hur vi ska få kontakt med varandra men jag har ett förslag att ni kontakta mig på den här mejladressen. [email protected]

PS. Ni som visat intresse för att ses, har ni lämnat, är på väg att lämna eller försöker hantera utan att kunna lämna? Jag lämnade det hela med allt vad det förde med sig 2011-12.
  • ipiyoo

Separerad sedan några år, charmerande o duperande person på ytan, dubbelliv och missbruk, allt det är (såklart) "mitt fel".

Svar på tråden Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning