• anemon1

Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning

Till alla er som levt med partner som har narcissistisk personlighetsstörning,

Jag har precis, efter 16, år fått hjälp att förstå varför det varit så svårt att ha att göra med min man. Varför han betett sig så märkligt och irrationellt som han gjort. Många, många gånger har jag grubblat, undrat och slickat mina sår - försökt att möta upp, vara flexibel , lyhörd och stöttande. Idiotiskt...!! När jag med hjälp av en duktig psykoterapeut kartlade hela hans beteendemönster under vårt förhållande, så förstod jag äntligen. När jag fortsatte att läsa om denna störning, förstod jag ännu mer om hur han fungerar. Sorgligt att det skulle ta så lång tid. Psykoterapeuten ger mig redskap att hantera hans destruktiva beteende, dessa människor vill sällan ändra sig själva utan tycker att alla i omgivningen är en besvikelse och ska ändra sig om de inte motsvarar deras förväntningar. Om man dock lyckas vara stark i sig själv och ändra sitt eget "jamsande" med dem, så händer det saker.

Vill ni som har samma erfarenhet som jag prata, så finns jag här.

Kram till alla ni fina människor, med ledsna frågetecken hängande efter er. Sök ett nytt förhållande eller stå upp för er själva.

• Svar på tråden Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning
  • anemon1
    ipiyoo skrev 2017-07-08 08:54:01 följande:

Separerad sedan några år, charmerande o duperande person på ytan, dubbelliv och missbruk, allt det är (såklart) "mitt fel".

Och hur ser situationen ut idag för dig?

:)
  • piyoo

Fri för egen del, oberoende, dock inte fri pga barnen. Som många andra beskrivit. Kan inte egentligen beskriva på mer detaljerad nivå i ett så här öppet forum som kan läsas allmänt. Därför blev jag intresserad av möjligheten till en träff för att ventilera erfarenheter som kan vara till hjälp.

• anemon1
    piyoo skrev 2017-07-08 14:01:56 följande:

Fri för egen del, oberoende, dock inte fri pga barnen. Som många andra beskrivit. Kan inte egentligen beskriva på mer detaljerad nivå i ett så här öppet forum som kan läsas allmänt. Därför blev jag intresserad av möjligheten till en träff för att ventilera erfarenheter som kan vara till hjälp.

Det förstår jag, jag är själv nästan fri, men separationen och skilsmässan var en skärseld att ta sig igenom. Det förändrade hela min person  och synen på många saker, tycker jag nu i efterhand. När jag betraktar min exman idag och tänker på has beteende så känns det så märkligt att ha varit i det "fängelset" och jag kan ibland snudda vid tanken på hur en framtida partner till honom skulle vara funtad för att klara av honom. Jag tycker allt känns lättare idag, t o m en så basic sak som att tänka, känna och tycka fritt. Om man lever under ständig stress så försämras så mycket av ens grundläggande funktioner upplevde jag. 

Glad
  • stängaav

Hej allihopa,

Hittade denna tråd när jag googlade och skulle verkligen behöva lite stöd och få prata av mig. Kul att tråden dessutom är aktiv. Är i Stockholm ibland men bor annars nere i södra Europa. Är gift med en narcissistisk man och har en son på 4 år.

Varma hälsningar

• anemon1
    stängaav skrev 2017-07-08 21:55:36 följande:

Hej allihopa,

Hittade denna tråd när jag googlade och skulle verkligen behöva lite stöd och få prata av mig. Kul att tråden dessutom är aktiv. Är i Stockholm ibland men bor annars nere i södra Europa. Är gift med en narcissistisk man och har en son på 4 år.

Varma hälsningar

Välkommen! Prata gärna med oss här och stärk dig, själv har jag lååång erfarenhet av relation med man med starka drag av nps.

Kram
  • Viklarardhär

Hej

Jag känner att jag levt i ett förhållande i 4 år med en person det har varit så destruktivt

Svara gärna om du vill prata lite

Tack????

Mvh milla

• anemon1
    Viklarardhär skrev 2017-07-14 14:40:08 följande:

Är det någon som håller på att gå ifrån?

Känner mig så ensam och vilsen just nu

Jag tror det är något man gör mer eller mindre en lång tid (kanske hela livet om man har barn), efter att man lämnat en man/kvinna med nps. Så känner jag i a f.
    Det är om inte annat en sorgeprocess man måste igenom.

Vad är det jobbigaste just nu?
  • JeanetteL

Fre 7 jul 01:06 #470 Citera Anmäl

JeanetteL skrev 2017-07-04 09:08:13 följande:

Hej allesammans

Glöm inte att skriva till mig!

Vad roligt detta innebär att vi är 6 stycken för jag har en nu en väninna som också vill vara med.

Det är bara en som har mailat mig tråkigt nog då ni var flera som ville ses.

Jag vet inte riktigt hur vi ska få kontakt med varandra men jag har ett förslag att ni kontakta mig på den här mejladressen. lindastupenda@yahoo.com

Tror inte det är många som vill skylta med sina riktiga namn och kontaktuppgifter offentligt vilket är ganska förståeligt.

Har ni ett bättre förslag till hur vi ska komma i kontakt med varandra så är ni välkomna att framföra era förslag. Hoppas vi hörs snart, ta hand om er så länge.

• Tekla75
    anemon1 skrev 2017-06-24 20:40:23 följande:

Vi har alltså tre Stockholmare här i tråden som har intresse för en träff :)? Jag känner ytterligare en som är intresserad, så då är vi 5.

Har ni redan träffats? Jag mejlade dig ikväll så nu har du rätt adress till mig. Hojta ??
Svar på tråden Stödgrupp för partner till narcissistisk personlighetsstörning