• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (tjej 21)

Det jag inte förstår är folk som skickar en "flirt" sen skriver man till personen och han svarar inte! :S Varför skicka en flirt från första början då? :)

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (tjej 21) skrev 2012-04-22 23:30:01 följande:
    Det jag inte förstår är folk som skickar en "flirt" sen skriver man till personen och han svarar inte! :S Varför skicka en flirt från första början då? :)
    jag vet helt obegripligt har inte heller fattat grejen med flirtarna
    typ "dig vill jag veta mer om" jaha men dra iväg ett mejl med ett gäng frågor och glöm för all del inte att på nåt sätt visa att du läst presentationen och fakta genom att kommentera nåt du fastnat för
    men det kanske finns en "random-knapp" som bara sprutar iväg en massa flirtar och först till kvarn...
  • DanM

Har fått några flirtar. Och då skickar jag en tillbaka. Men tjejerna avvaktar tills man tar första steget.

• Anonym (tjej 21)

Jo men när man skriver sedan ett mail till person och sedan inte får ett svar. Vf skicka en flirt från första början om man inte tänker svara på mailet sen? Typ va du intresserad eller inte?! Killar gör en bara förvirrad :P hehe

• Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-21 09:08:32 följande:
    Eftersom killen i det fallet var fullt funktionell, dvs. han fungerade som människa, var supertrevlig, såg bra ut, hade aldrig haft problem med att hitta tjejer, men ändå blev bortsorterad på internet...kan man dra slutsatsen att det kan bero på en viss social inlärningen i att tjejer avvaktar. Eller ni kanske ser andra anledningar?

Hans profil kunde till exempel besökas fem gånger per dag av en viss tjej, men hon skrev ändå inget. Eftersom det var fejk - han var ju inte ute efter att träffa någon - hade jag satt gränsen vid att inte svara, bara analysera frekvensen besök och eventuella flirtar osv. Men aldrig att starta något. Bara passivt betrakta flödet liksom. Det var i alla fall intressant! Kan vara bra för både killar och tjejer att veta kanske.

Men nu säger ni att killarna bara är passiva och att det tvärtom är tjejerna som får ligga i och jaga med brev? :P
    Ja, förklaringen ligger i det du säger själv. Du ser bra ut på kort. Jag ser INTE bra ut på kort och då får jag inte alls lika mkt besök och mail. Fula tjejer får inga mail.
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (tjej 21) skrev 2012-04-23 00:25:37 följande:
    Jo men när man skriver sedan ett mail till person och sedan inte får ett svar. Vf skicka en flirt från första början om man inte tänker svara på mailet sen? Typ va du intresserad eller inte?! Killar gör en bara förvirrad :P hehe
    hehe hur tänker killar egentligen? men låt oss inte förirra oss in i diskussion om det...
    just nu har jag ett case på g.
    en jag mejlat med för några dagar sedan (kommer inte ihåg vem som började ska se om jag kan kolla det) skickade plötsligt en flirt, date-varianten. jag har svarat, men han har inte läst ännu vilket är helt okej man kan inte hänga där hela tiden.
    men ska man liksom haka på själva date-förfrågan? själv tänker jag att jag inte är sugen på att träffa nån bara sådär. för snabbt för mig liksom vill gärna mejla lite mer först för att lära känna lite mer.
    jag har fullt upp med mitt liv och inte riktigt tid eller energi att dra iväg och träffa folk som jag inte vet om jag verkligen vill träffa.
    hur tänker ni?

• Anonym (nybörjare)

okej mitt "case" har t o m skickat två date-flirtar...
    det var nog han som började mejla vad jag kan läsa ut av historiken
    apropå statistiken om vem som börjar mejla och om det leder till date eller ej
    sen har jag en nytillkommen 23-åring som flirtar... wtf han kunde vara min son el åtminstone svärson
    skönt att vara lite ledig såhär en mån morgon så man kan ägna sig åt väsentligheter...

• DanM
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-21 09:01:16 följande:
    Fast jag kan hålla med. Jag har inte behövt röra en fena, allt beror på att jag ser bra ut på kort. Jag ska erkänna en sak. Jag gjorde ett experiment och tog en manlig profil en gång, frågade min kille om lov, dvs, han skrev presentationen och jag lade upp hans kort. Det var en beteendevetar-undersökning. Snygg kille och hade mycket vettigt i presentationen. Parallellt hade jag detsamma. Jag fick (som tjej) i snitt 180 besök per dag och 20-40 mail om dagen. Killen fick i snitt 150 besök och ett (1) kort mail efter tre veckor. Den tjejen skrev: Hej du ;) Sen tog vi bort profilerna. Magert av tjejerna.

Där har vi nackdelen med att vara kille i detta sammanhanget. Känns som att även om man får ett hyffsat flyt i pratet så försvinner man i mängden.
  • P30
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-23 09:14:50 följande:
    hehe hur tänker killar egentligen? men låt oss inte förirra oss in i diskussion om det...
    en jag mejlat med för några dagar sedan (kommer inte ihåg vem som började ska se om jag kan kolla det) skickade plötsligt en flirt, date-varianten. jag har svarat, men han har inte läst ännu vilket är helt okej man kan inte hänga där hela tiden.
    men ska man liksom haka på själva date-förfrågan? själv tänker jag att jag inte är sugen på att träffa nån bara sådär. för snabbt för mig liksom vill gärna mejla lite mer först för att lära känna lite mer.
    jag har fullt upp med mitt liv och inte riktigt tid eller energi att dra iväg och träffa folk som jag inte vet om jag verkligen vill träffa.
    hur tänker ni?
    När du inte längre är nybörjare så vet du att det är inte förrän ni träffats som du vet om det kan bli något eller inte. Om man mailar en massa skapar man sig förväntningar om hur personen är, hur han/hon ser ut osv som alltid visar sig vara fel. I de flesta fall är personen bättre i din fantasi än i verkligheten.

Så - visar sig personen efter två, tre mail vara rimligt vettig, sätt upp en dejt, en halvtimme på ett fik. Var tydlig med att du bara har en halvtimme, betala ditt eget kaffe och känn efter om det flyter på, om du är attraherad, om det känns som om det skulle vara spännande att ses igen.

Gå efter en halvtimme, tacka för dejten. Om du vill ha kontakt säger du att du hör av dig, vill du inte ha kontakt ber du honom höra av sig. Skicka ett sms efter någon timme att det var trevligt och att du gärna ses igen i nästa vecka. Om han hör av sig berättar du direkt att det inte kändes som att det klickade och önskar honom lycka till.

Gör du så här slipper du åka känslomässig berg- och dalbana, slipper hoppas varje gång att det är hen med stort h, låter personen få en chans, utsätter dig inte för risker eftersom ni ses på ett ställe dit andra går.

Vill du vara extra trygg skaffar du ett kontantkort som du använder som dejtingtelefon som du använder för alla dejtrelaterade kontakter tills ni är tillsammans på riktigt, då slänger du kontantkortet, eller om någon inte fattar ett nej, då kan det också vara bra att kunna slänga numret.

Lycka till!
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym (tjej 21)
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-23 09:14:50 följande:
    hur tänker ni?
    Brukar faktiskt tänka som dig! Jag vill med lära känna en kille lite innan jag vågar/vill träffa han. Varför? För att jag e lite blyg i början o då känns d lite skönare om man pratat ett tag. Det är roligare om man vet vad man kan prata om när man ses :) Det kan kännas tryggare med om man pratat ett tag innan :) Så du borde vänta tills du känner dig redo helt klart! Men ibland kan det löna sig att va lite galen o spontan :) Och det kan va spännande med :D
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!