• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • DanM
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-04-20 10:40:48 följande:
    Tack för stöd det här var en rolig tråd och DanM verkade först vara lite söt och blyg, som behövde stöd, men när det ur artar i stereotypt tänkande kring kvinnor och hur dom "tänker" samt snack om att det bara är killar som tar kontakt ... trots att de flesta tjejer här i mail efter mail skriver om hur dom själva tar kontakt, då tycker jag att det blir otroligt tråkigt... nåväl lycka till Tabula och ni andra!

Ok, som jag skrev innan så ber jag om ursäkt ifall det jag skrivit verkar srygt och sterotypt. Kommentarer om hur kvinnor tänker var ett skömt, kanske inte framgick. Att killan ofta får ta kontakt är så jag upplever det, både vad det gäller nätdejting och i verkliga livet.
  • FredrikCA
    DanM skrev 2012-04-20 11:37:31 följande:
    Ok, som jag skrev innan så ber jag om ursäkt ifall det jag skrivit verkar srygt och sterotypt. Kommentarer om hur kvinnor tänker var ett skömt, kanske inte framgick. Att killan ofta får ta kontakt är så jag upplever det, både vad det gäller nätdejting och i verkliga livet.
    Det är oftast så, Men det finns alltid undantag. Allt handlar bara om psykologiska spelregler. 
    Och precis som sagts alla tänker olika- Förvånansvärt många tjejer faller för dominans, Men personligen tycker jag det känns otroligt fult att vara något man inte är.

Men var överlägsen och du kommer få intressenter men kanske inte just den typ av tjejer du vill ha, Dom som har lite tankeresurser genomskådar det ganska snabbt :) 
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • Anonym (Sugen)

Nu har jag anmält mig på HP :)
    47 besök, några flirtar och 12 mail....

Fan jag suger på det här egentligen, har svarat några så får vi se. Har tyvärr inte haft tid att kolla igenom själv och se om jag hittar någon jag blir intresserad ut.

Men det ska så klart bli lite kul att se vad som händer ;)

Har fortfarande kontakt med förra helgens "dejt" Kan bli kul.

Nu ska jag börja förbereda mig på en glad kväll med vänner.

• Anonym (nybörjare)
    DanM skrev 2012-04-20 10:42:50 följande:
    Ber om ursäkt ifall mina kommentarer känns som påhopp. Som FredrikCa säger, var menat mer på ett skämtsamt plan. Fast står fast vid att det är synd att det som vanligt verkar gå dåligt med de som verkligen verkar intressanta.
    det var inte du som började hoppa på folk så ta det lugnt Glad
    det jag gillar bäst är när meddelanden börjar med att ta upp nåt i antingen i min presentation eller "fakta" det försöker jag också göra de ggr jag tar kontakt
    jag har också haft några intressanta på g, men precis som du så tappar man kontakten.
    men man kanske kan mejla efter några dar eller så igen?
  • DanM
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-20 20:36:33 följande:
    det var inte du som började hoppa på folk så ta det lugnt det jag gillar bäst är när meddelanden börjar med att ta upp nåt i antingen i min presentation eller "fakta" det försöker jag också göra de ggr jag tar kontakt jag har också haft några intressanta på g, men precis som du så tappar man kontakten. men man kanske kan mejla efter några dar eller så igen?

Tja, det är väl man får göra. Det är ju inga allvarliga försök till en början, men ändå en egonoost när det går bra. Och lite vice versa när det inte gör det.
  • Anonym (tjej 21)
    Anonym (Sugen) skrev 2012-04-20 17:11:48 följande:

Nu har jag anmält mig på HP :)
    47 besök, några flirtar och 12 mail....

Fan jag suger på det här egentligen, har svarat några så får vi se. Har tyvärr inte haft tid att kolla igenom själv och se om jag hittar någon jag blir intresserad ut.

Men det ska så klart bli lite kul att se vad som händer ;)

Har fortfarande kontakt med förra helgens "dejt" Kan bli kul.

Nu ska jag börja förbereda mig på en glad kväll med vänner.

Va härligt att det går bra! :) Hoppas det fortsätter så :)
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-04-20 10:40:48 följande:
    Tack för stöd det här var en rolig tråd och DanM verkade först vara lite söt och blyg, som behövde stöd, men när det ur artar i stereotypt tänkande kring kvinnor och hur dom "tänker" samt snack om att det bara är killar som tar kontakt ... trots att de flesta tjejer här i mail efter mail skriver om hur dom själva tar kontakt, då tycker jag att det blir otroligt tråkigt... nåväl lycka till Tabula och ni andra!
    Fast jag kan hålla med. Jag har inte behövt röra en fena, allt beror på att jag ser bra ut på kort. Jag ska erkänna en sak. Jag gjorde ett experiment och tog en manlig profil en gång, frågade min kille om lov, dvs, han skrev presentationen och jag lade upp hans kort. Det var en beteendevetar-undersökning. Snygg kille och hade mycket vettigt i presentationen. Parallellt hade jag detsamma.
    Jag fick (som tjej) i snitt 180 besök per dag och 20-40 mail om dagen. Killen fick i snitt 150 besök och ett (1) kort mail efter tre veckor. Den tjejen skrev: Hej du ;)
    Sen tog vi bort profilerna.

Magert av tjejerna.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-21 09:01:16 följande:
    Fast jag kan hålla med. Jag har inte behövt röra en fena, allt beror på att jag ser bra ut på kort. Jag ska erkänna en sak. Jag gjorde ett experiment och tog en manlig profil en gång, frågade min kille om lov, dvs, han skrev presentationen och jag lade upp hans kort. Det var en beteendevetar-undersökning. Snygg kille och hade mycket vettigt i presentationen. Parallellt hade jag detsamma.
    Jag fick (som tjej) i snitt 180 besök per dag och 20-40 mail om dagen. Killen fick i snitt 150 besök och ett (1) kort mail efter tre veckor. Den tjejen skrev: Hej du ;)
    Sen tog vi bort profilerna.

Magert av tjejerna.
    Eftersom killen i det fallet var fullt funktionell, dvs. han fungerade som människa, var supertrevlig, såg bra ut, hade aldrig haft problem med att hitta tjejer, men ändå blev bortsorterad på internet...kan man dra slutsatsen att det kan bero på en viss social inlärningen i att tjejer avvaktar. Eller ni kanske ser andra anledningar?

Hans profil kunde till exempel besökas fem gånger per dag av en viss tjej, men hon skrev ändå inget. Eftersom det var fejk - han var ju inte ute efter att träffa någon - hade jag satt gränsen vid att inte svara, bara analysera frekvensen besök och eventuella flirtar osv. Men aldrig att starta något. Bara passivt betrakta flödet liksom. Det var i alla fall intressant! Kan vara bra för både killar och tjejer att veta kanske.

Men nu säger ni att killarna bara är passiva och att det tvärtom är tjejerna som får ligga i och jaga med brev? :P
  • FredrikCA
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-20 20:36:33 följande:
    det var inte du som började hoppa på folk så ta det lugnt Glad
    det jag gillar bäst är när meddelanden börjar med att ta upp nåt i antingen i min presentation eller "fakta" det försöker jag också göra de ggr jag tar kontakt
    jag har också haft några intressanta på g, men precis som du så tappar man kontakten.
    men man kanske kan mejla efter några dar eller så igen?
    Det var uppenbarligen jag, Fast den person som rapporterad mitt inlägg har uppenbarligen inte sett det inlägg som det var ett svar på- Som var ett personligt påhopp om något på både mig och DanM utan någon som helst grund. 

No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • Anonym (snart ny taktik)
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-21 09:08:32 följande:
    Eftersom killen i det fallet var fullt funktionell, dvs. han fungerade som människa, var supertrevlig, såg bra ut, hade aldrig haft problem med att hitta tjejer, men ändå blev bortsorterad på internet...kan man dra slutsatsen att det kan bero på en viss social inlärningen i att tjejer avvaktar. Eller ni kanske ser andra anledningar?

Hans profil kunde till exempel besökas fem gånger per dag av en viss tjej, men hon skrev ändå inget. Eftersom det var fejk - han var ju inte ute efter att träffa någon - hade jag satt gränsen vid att inte svara, bara analysera frekvensen besök och eventuella flirtar osv. Men aldrig att starta något. Bara passivt betrakta flödet liksom. Det var i alla fall intressant! Kan vara bra för både killar och tjejer att veta kanske.

Men nu säger ni att killarna bara är passiva och att det tvärtom är tjejerna som får ligga i och jaga med brev? :P

Intressant!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!