• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • FredrikCA
    DanM skrev 2012-04-20 09:11:35 följande:
    Taskig och omogen? Det enda jag säger är 1. Man som kille ofta får ta första steget. 2. Att man som kille inte alls förstår hur kvinnor tänker.
    Det är inget att bry sig om att en amatör psykolog på 3 inlägg försöker dra slutsatser som hon uppenbarligen inte har en aning om. 
    Som sagt ge inte upp, Förr eller senare träffar du sannolikt någon. Och vad det gäller kvinnosyn om man är så dum som denna person uppenbarligen är och bedömer någon utifrån ett par inlägg så tappar man hoppet lite bland, Men det finns väldigt intelligenta och trevliga kvinnor också :)

Rabiata feminister tillhör dock inte den kategorin ;)
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • DanM
    FredrikCA skrev 2012-04-20 09:35:39 följande:
    Det är inget att bry sig om att en amatör psykolog på 3 inlägg försöker dra slutsatser som hon uppenbarligen inte har en aning om.  Som sagt ge inte upp, Förr eller senare träffar du sannolikt någon. Och vad det gäller kvinnosyn om man är så dum som denna person uppenbarligen är och bedömer någon utifrån ett par inlägg så tappar man hoppet lite bland, Men det finns väldigt intelligenta och trevliga kvinnor också :) Rabiata feminister tillhör dock inte den kategorin ;)
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.

Haha, alltså jag är inte knäckt eller så om det verkar så :) synd bara att det verkar skitit sig med den som verkade absolut mest intressant hittills. Men går ju bra med andra.
  • FredrikCA
    DanM skrev 2012-04-20 09:48:27 följande:
    Haha, alltså jag är inte knäckt eller så om det verkar så :) synd bara att det verkar skitit sig med den som verkade absolut mest intressant hittills. Men går ju bra med andra.
    Nej jag trodde inte egentligen heller, Men jag tänkte att det inte skadar att säga det, jag blir så irriterad över att någon kommer inte med så mycket förutfattade meningar och är så fruktansvärt långt från sanningen.

Ja otur, Jag tror det viktigaste är att du är dig själv iallafall- Och inte tar in för mycket tips från omgivningen. 
    Visst kan man spela psykologiska spel som kan vara framgångsrika men det kommer inte kännas rätt i längden och du attraherar en typ av kvinnor som du troligtvis inte vill ha iallafall.

• Anonym (33-åring)
    DanM skrev 2012-04-20 09:11:35 följande:
    Taskig och omogen? Det enda jag säger är 1. Man som kille ofta får ta första steget. 2. Att man som kille inte alls förstår hur kvinnor tänker.

1. Vi är ju många tjejer här som säger att vi ofta skriver första meddelandet. I mitt fall, bland de konversationer som blir mer än tre-fyra meddelanden är det jag som inleder typ hälften av gångerna. Det är grymt många som är in på min profil också utan att skriva något till mig. Och om någon tilltalar mig vänligt, så svarar jag. Det gör jag både på HP och på alla andra ställen i livet. Så är jag uppfostrad att man gör.
    2. Kan nog tycka att det är lite omoget att tro att alla kvinnor tänker lika och att man kan förstå hur någon man inte känner tänker :P 
  • FredrikCA
    Anonym (33-åring) skrev 2012-04-20 10:31:10 följande:
    1. Vi är ju många tjejer här som säger att vi ofta skriver första meddelandet. I mitt fall, bland de konversationer som blir mer än tre-fyra meddelanden är det jag som inleder typ hälften av gångerna. Det är grymt många som är in på min profil också utan att skriva något till mig. Och om någon tilltalar mig vänligt, så svarar jag. Det gör jag både på HP och på alla andra ställen i livet. Så är jag uppfostrad att man gör.
    2. Kan nog tycka att det är lite omoget att tro att alla kvinnor tänker lika och att man kan förstå hur någon man inte känner tänker :P 
    Det är nog ingen som påstått eller sagt något sådant. Sedan kan man tycka det var ett omoget skämt :)
  • Anonym (nybörjare)

har problem med min uppkoppling idag skrev ett inlägg som inte verkar ha kommit med.

i a f citerade jag ett ex som konstaterade att "män jagar och kvinnor väljer".
    det var en tanke om varför det kanske blir så att männen skickar (jagar) iväg ett första meddelande och kvinnan sen väljer att besvara det eller ej.

jag tycker att vi kan alla kan anstränga oss att behålla denna tråd till en "feelgoodtråd" utan en massa tråkiga påhopp!

• Anonym (Ute igen)
    1. Vi är ju många tjejer här som säger att vi ofta skriver första meddelandet. I mitt fall, bland de konversationer som blir mer än tre-fyra meddelanden är det jag som inleder typ hälften av gångerna. Det är grymt många som är in på min profil också utan att skriva något till mig. Och om någon tilltalar mig vänligt, så svarar jag. Det gör jag både på HP och på alla andra ställen i livet. Så är jag uppfostrad att man gör. 2. Kan nog tycka att det är lite omoget att tro att alla kvinnor tänker lika och att man kan förstå hur någon man inte känner tänker :P 

Tack för stöd det här var en rolig tråd och DanM verkade först vara lite söt och blyg, som behövde stöd, men när det ur artar i stereotypt tänkande kring kvinnor och hur dom "tänker" samt snack om att det bara är killar som tar kontakt ... trots att de flesta tjejer här i mail efter mail skriver om hur dom själva tar kontakt, då tycker jag att det blir otroligt tråkigt... nåväl lycka till Tabula och ni andra!
  • DanM
    Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-20 10:38:10 följande:
    har problem med min uppkoppling idag skrev ett inlägg som inte verkar ha kommit med. i a f citerade jag ett ex som konstaterade att "män jagar och kvinnor väljer". det var en tanke om varför det kanske blir så att männen skickar (jagar) iväg ett första meddelande och kvinnan sen väljer att besvara det eller ej. jag tycker att vi kan alla kan anstränga oss att behålla denna tråd till en "feelgoodtråd" utan en massa tråkiga påhopp!

Ber om ursäkt ifall mina kommentarer känns som påhopp. Som FredrikCa säger, var menat mer på ett skämtsamt plan. Fast står fast vid att det är synd att det som vanligt verkar gå dåligt med de som verkligen verkar intressanta.
  • Baginbox
    Jag håller med dig i resonemanget. Erfarenheten som jag och många har är att många inte resonerar som du. Med tiden så blir man luttrad och nästan lite resignerad. "Äh, jag skriver inget - får ändå inget svar". På HP ser man hur många gånger någon varit inne på ens profil och efter ett par tre besök kan jag skriva något och då brukar det oftast bli en ganska bra konversation. Likadant som din erfarenhet, när jag får ett mail först så brukar det bli några stycken. Det som ger sämst resultat är att som man maila först.

Visst alla är individer men det går ändå att se ett mönster. Vissa vill bara ha ett kort öppningsmail med två rader, andra vill ha ett vettigt trevligt mail. Skickar man då fel mail, långt till den vill ha kort, eller tvärtom så blir det ju fel. Knepigt bara att veta vem som vill ha vad...
  • DanM
    Baginbox skrev 2012-04-20 10:49:37 följande:
    Jag håller med dig i resonemanget. Erfarenheten som jag och många har är att många inte resonerar som du. Med tiden så blir man luttrad och nästan lite resignerad. "Äh, jag skriver inget - får ändå inget svar". På HP ser man hur många gånger någon varit inne på ens profil och efter ett par tre besök kan jag skriva något och då brukar det oftast bli en ganska bra konversation. Likadant som din erfarenhet, när jag får ett mail först så brukar det bli några stycken. Det som ger sämst resultat är att som man maila först. Visst alla är individer men det går ändå att se ett mönster. Vissa vill bara ha ett kort öppningsmail med två rader, andra vill ha ett vettigt trevligt mail. Skickar man då fel mail, långt till den vill ha kort, eller tvärtom så blir det ju fel. Knepigt bara att veta vem som vill ha vad...

Ja, och man vill ju inte skriva en novell eller ställa tusen frågor i sitt första meddelande.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!