Anonym (33-åring) skrev 2012-04-20 10:31:10 följande:
1. Vi är ju många tjejer här som säger att vi ofta skriver första meddelandet. I mitt fall, bland de konversationer som blir mer än tre-fyra meddelanden är det jag som inleder typ hälften av gångerna. Det är grymt många som är in på min profil också utan att skriva något till mig. Och om någon tilltalar mig vänligt, så svarar jag. Det gör jag både på HP och på alla andra ställen i livet. Så är jag uppfostrad att man gör.
2. Kan nog tycka att det är lite omoget att tro att alla kvinnor tänker lika och att man kan förstå hur någon man inte känner tänker :P
Jag håller med dig i resonemanget. Erfarenheten som jag och många har är att många inte resonerar som du. Med tiden så blir man luttrad och nästan lite resignerad. "Äh, jag skriver inget - får ändå inget svar". På HP ser man hur många gånger någon varit inne på ens profil och efter ett par tre besök kan jag skriva något och då brukar det oftast bli en ganska bra konversation. Likadant som din erfarenhet, när jag får ett mail först så brukar det bli några stycken. Det som ger sämst resultat är att som man maila först.
Visst alla är individer men det går ändå att se ett mönster. Vissa vill bara ha ett kort öppningsmail med två rader, andra vill ha ett vettigt trevligt mail. Skickar man då fel mail, långt till den vill ha kort, eller tvärtom så blir det ju fel. Knepigt bara att veta vem som vill ha vad...