Anonym (nybörjare) skrev 2012-04-24 10:11:21 följande:
Tack vilka bra tips!
grejen är bara att jag tycker att mitt jobb sätter mig i en utsatt position i min hemstad så jag har lite svårt att låsa upp mina bilder och även att träffas.
säkert bara en tröskel jag måste komma över.
skaffar kontantkort imorgon
låter underbart!
och ja det är nog en tröskel jag måste över helt enkelt.
vi får se hur det blir med dubbelflirten... han vill se bilder...
Du behöver inte visa några bilder alls. Ser du OK ut kan det tvärt om vara ett sätt, om ni ses tidigt att faktiskt ha ett övertag. Kvinnor generellt använder sin snyggaste bild, gärna photoshoppad för att bli extra snygga, få extra många dejter.
Däremot konsekvenstänks det inte så mycket...
Det du vill är bara följande:
1. Du vill ha en dejt.
2. Du vill att han skall bli positivt överraskad.
Det är möjligt att du får hälften så många dejter med en urzoomad bild som bara visar din kroppskonstitution och inte går att identifiera. Beroende på hur utseendefixerad du själv är kan det vara rätt eller fel halva som försvinner.
Men - om du har den snyggaste bilden, den som är tillfixad och som du aldrig kommer att kunna svara upp till så *kommer* din dejt att bli besviken. Om man nu har snöat in på supersmala tjejer, du får en ansiktsbild på en tjej med ett smalt ansikte och hon visar sig ha 25kg övervikt så spelar det ingen roll att du fick till en dejt, hens första intryck kommer att vara att du är en tjockis.
Om du har en bild som visar din kropp så kommer du, om du har 25kg övervikt att få färre dejter, absolut. Men å andra sidan slipper du få reda på att det beror på dina kilon och de som träffar dig vet hur läget är. Och kanske gillar det. Bara för att du är smal i ansiktet och överviktig betyder ju inte det att det inte finns män som gillar dig precis så som du är, om de får en chans att få reda på det.
Så, dagens dejtingbildtips:
1. Ha med en bild. Är du rädd för att bil igenkänd, fundera på varför. Vet inte alla att du är singel?
2. Bilden skall inte vara redigerad, gammal eller att du skall ha ändrats sedan den tog. Är du rödhårig så har du en bild när du är rödhårig. Är du 35, så har du inte en bild från när du är 22 även om du var smalare, snyggare och hade mindre hängiga bröst.
3. Bilden skall visa när du har kul. Du skall inte le sött, du skall tokskratta - i alla fall om du vill träffa någon som får dig att skratta. Ta med en kamera ut nästa gång och tvinga dina kompisar att ta femhundra bilder på dig hela kvällen, framför allt när du har kul. Din potentiella partner vill ha kul med någon som är möjlig att ha kul med. Det är det sexigaste som finns, det tycker generellt båda könen.
4. Någon bild skall visa din kropp. Inte i bikini, det är för mycket. Är du snygg kommer du bara attrahera folk som vill ligga (vilket kan vara rätt ibland) och är du inte så snygg är det bättre med en påklädd bild. Om du älskar att rida kan du väl ha en helkroppsbild på dig och hästen så slipper vi allergiker kontakta dig! :) Älskar du att spela fotboll, ha en bild av det. Visa inte bara hur du ser ut - utan dig i ett sammanhang.
Sen - låt bli att titta på dina konkurrenters bilder i någon större omfattning. De är säkert snyggare än du, på bild. En av tio som man träffar är snyggare i verkligheten, det är de man vill träffa igen.