• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (rainbow)
    DanM skrev 2012-04-27 11:58:44 följande:
    O.....k? Undrade mer om det är svinigt att fråga efter deras kompis.
    Att du ens behöver fråga?? Eh, ja, det är svinigt. Om deras kompis är intresserad av att träffa dig så har kompisen förmodligen en egen profil som du kan skriva till.
  • micromat
    FredrikCA skrev 2012-04-27 11:12:29 följande:
    Absolut det är ständigt under uppbyggnad, Men jag ljuger om jag säger det inte rasar ner ibland när man tänker på vissa minnen och det är det som är det värsta att vissa händelser eller tom ord kan var starkt associerade med vissa minnen som är tunga att hantera. 
    Men jag är fruktansvärt envis (även om jag gnäller när jag blir frustrerad) och tilliten till andra människor generellt är inte direkt skadad men hur den skulle vara i en relation vet jag faktiskt inte, jag har inte varit i någon mer efter; Och medans det egentligen är vad man vill så vore det extremt nedslående om man fick sina farhågor bekräftade igen- så det är lite av ett spel, Men självklart kommer man inte springa med skygglappar och huvudet rakt in i väggen en gång till, Utan man har nog lärt sig att inte ignorera sin magkänsla om saker känns olustiga.  

Förstår vad du menar, varit med om nått liknande.. Iaf känslomässigt bara det äatt där ville personen vara med mig men bröt ner mig helt psykiskt å andra sidan..
  • DanM
    Anonym (rainbow) skrev 2012-04-27 15:24:41 följande:
    Att du ens behöver fråga?? Eh, ja, det är svinigt. Om deras kompis är intresserad av att träffa dig så har kompisen förmodligen en egen profil som du kan skriva till.

Inte vet kag, därför jag frågade. Jag hade inte blivit sur om en person jag inte haft kontakt med frågade efter någon vän jag har med på en bild.
  • FredrikCA
    micromat skrev 2012-04-27 15:26:28 följande:
    Förstår vad du menar, varit med om nått liknande.. Iaf känslomässigt bara det äatt där ville personen vara med mig men bröt ner mig helt psykiskt å andra sidan..
    Ja det är lika märkligt det. Men även fast man vill så får man försöka inse att det kanske inte går att förstå hur alla fungerar, för alla tänker inte logiskt.
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • LivingEasy
    Anonym (rainbow) skrev 2012-04-27 15:23:33 följande:
    Ja och det är klart att det är dumt att mörka ett av sina största intressen, men tror också att man ska vara medveten om att en del tjejer (som jag) kan komma att sortera bort en p.g.a. det. Precis som jag blir bortsorterad av en del killar när jag berättar om mitt karriärval, osv.

Sedan är det ju svårt att veta om du faller inom ramarna för vad jag (ersätt med valfri kvinna) attraheras av. Går jag på stan en dag så är det ju långt ifrån alla som jag finner attraktiva och jag skulle kunna tro att detsamma gäller för män? Skulle tro att det är den största anledningen till att man sorteras bort, tätt följt av okunskap om hur man ska "marknadsföra" sig

Ska jag va ärlig så ryr jag mig mindre och mindre på min kravlista... Några basgrejer (vänner skrattar och fattar inte hur jag träffat brudar som inte klarar detta, men det är sant) , JOBB, vilja att jobba, inte alkoholproblem, psykiska problem som självmordstankar, empati, rökning brukar va med men där är jag flexibel, ngaa ex som misshandlar (t) dem. skulder/sol och vårare.

Sen har jag en svaghet och jag vet att när en tjej har DET så är jag så kompromisbar på mina krav. Tänker inte säga vad det är för det är inte riktigt accepterat att tycka om den egenskapen hos tjejer. /ungefär som att rösta på SD, ni vet) JAG RÖSTAR INTE PÅ SD!  

Men de tjejer jag träffar som har det är alltid strulisar... :( 
  • micromat
    FredrikCA skrev 2012-04-27 16:40:12 följande:
    Ja det är lika märkligt det. Men även fast man vill så får man försöka inse att det kanske inte går att förstå hur alla fungerar, för alla tänker inte logiskt.

Visst är det så.. Ibland kan man inte göra annat än att spekulera..
  • FredrikCA
    micromat skrev 2012-04-28 00:17:35 följande:
    Visst är det så.. Ibland kan man inte göra annat än att spekulera..
    Stämmer men spekulera kan trots det vara befriande och ibland insiktsgivande =)
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
  • Anonym
    LivingEasy skrev 2012-04-28 00:03:17 följande:
    Sen har jag en svaghet och jag vet att när en tjej har DET så är jag så kompromisbar på mina krav. Tänker inte säga vad det är för det är inte riktigt accepterat att tycka om den egenskapen hos tjejer. /ungefär som att rösta på SD, ni vet) JAG RÖSTAR INTE PÅ SD!  

Men de tjejer jag träffar som har det är alltid strulisar... :( 
    silikonbröst? :D
  • DanM
    FredrikCA skrev 2012-04-28 01:01:45 följande:

Helt sant. Ibalnd väljer man att inte tänka på saker, men då ligger de kvar någonstanns tills dom kommer upp till ytan. Ibland är det bra att grunna och prata om saker. Iallafall enligt min erfarenhet.
  • micromat
    FredrikCA skrev 2012-04-28 01:01:45 följande:

Det kan det verkligen vara
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!