LivingEasy skrev 2012-04-28 00:03:17 följande:
Ska jag va ärlig så ryr jag mig mindre och mindre på min kravlista... Några basgrejer (vänner skrattar och fattar inte hur jag träffat brudar som inte klarar detta, men det är sant) , JOBB, vilja att jobba, inte alkoholproblem, psykiska problem som självmordstankar, empati, rökning brukar va med men där är jag flexibel, ngaa ex som misshandlar (t) dem. skulder/sol och vårare.
Sen har jag en svaghet och jag vet att när en tjej har DET så är jag så kompromisbar på mina krav. Tänker inte säga vad det är för det är inte riktigt accepterat att tycka om den egenskapen hos tjejer. /ungefär som att rösta på SD, ni vet) JAG RÖSTAR INTE PÅ SD!
Men de tjejer jag träffar som har det är alltid strulisar... :(
Jag tror att det är ganska vanligt bland killar och tjejer. Att man har en kravlista men när man träffar någon och det slår gnistor så ser man mellan fingrarna och försöker få det att funka ändå. Och sedan när det inte funkar så blir man irriterad på sig själv för att man inte ställde högre krav från början och således slapp hamna i en strulig situation.
Sedan tror jag att man får räkna med att är man singel i en ålder där många har stadgat sig, då kommer fler på singelmarknaden, procentuellt sett, vara strulisar. Det finns definitivt de som har haft otur, men det finns också de som är/blev singlar av en anledning. Desto större anledning att inte nappa på första bästa...