• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • LivingEasy
    Anonym skrev 2012-04-28 03:05:33 följande:
    silikonbröst? :D

Ha ha nä, snarare tvärtom. Men ett par sillisar på en trevlig tjej är fortfarande en trevlig tjej... ;)
  • Anonym (33-åring)

Konstaterar att mitt dejtande (med han som aldrig kom till skott med att bestämma nått om ni minns) rann ut i sanden. Vi chattar lite då och då, samt spelar wordfeud typ dagligen (i större eller mindre utsträckning) men mer händer inte. När vi setts har ingen tagit några initiativ. För mn del så har det berott på att jag velat se om han kan ta några, kan mycket möjligt varit så att han velat att jag ska göra det. Men att killen jag ska umgås med kan ta initiativ är vikigt för mig, vilket jag också varit tydligt med. Kanske blev en ny kompis i alla fall, och det är ju trots allt inte fy skam

• Anonym (rainbow)
    LivingEasy skrev 2012-04-28 00:03:17 följande:
    Ska jag va ärlig så ryr jag mig mindre och mindre på min kravlista... Några basgrejer (vänner skrattar och fattar inte hur jag träffat brudar som inte klarar detta, men det är sant) , JOBB, vilja att jobba, inte alkoholproblem, psykiska problem som självmordstankar, empati, rökning brukar va med men där är jag flexibel, ngaa ex som misshandlar (t) dem. skulder/sol och vårare.

Sen har jag en svaghet och jag vet att när en tjej har DET så är jag så kompromisbar på mina krav. Tänker inte säga vad det är för det är inte riktigt accepterat att tycka om den egenskapen hos tjejer. /ungefär som att rösta på SD, ni vet) JAG RÖSTAR INTE PÅ SD!  

Men de tjejer jag träffar som har det är alltid strulisar... :( 
    Jag tror att det är ganska vanligt bland killar och tjejer. Att man har en kravlista men när man träffar någon och det slår gnistor så ser man mellan fingrarna och försöker få det att funka ändå. Och sedan när det inte funkar så blir man irriterad på sig själv för att man inte ställde högre krav från början och således slapp hamna i en strulig situation.

Sedan tror jag att man får räkna med att är man singel i en ålder där många har stadgat sig, då kommer fler på singelmarknaden, procentuellt sett, vara strulisar. Det finns definitivt de som har haft otur, men det finns också de som är/blev singlar av en anledning. Desto större anledning att inte nappa på första bästa...
  • LivingEasy
    Anonym (rainbow) skrev 2012-04-28 22:07:21 följande:
    Jag tror att det är ganska vanligt bland killar och tjejer. Att man har en kravlista men när man träffar någon och det slår gnistor så ser man mellan fingrarna och försöker få det att funka ändå. Och sedan när det inte funkar så blir man irriterad på sig själv för att man inte ställde högre krav från början och således slapp hamna i en strulig situation.

Sedan tror jag att man får räkna med att är man singel i en ålder där många har stadgat sig, då kommer fler på singelmarknaden, procentuellt sett, vara strulisar. Det finns definitivt de som har haft otur, men det finns också de som är/blev singlar av en anledning. Desto större anledning att inte nappa på första bästa...
    Håller med!

Ibland känns det som man har massa krav, men jag har insett att ett krav är viktigare än alla andra.

Att man känner starka känslor för varandra!    ( vad är lite äcklig röksmak mot det som bubblar i mittten av ens bröst) 
  • Anonym (Man)

Har tråden dött helt..?
    Tråkigt för en som smygläser...hehe.

Ingen som varit på någon rolig/kass dejt senaste tiden?

• Anonym (Tabula)

Här är det dödare än dött, bara pluggar och jobbar och har lagt ner dejtandet för stunden. Men hör gärna om andras smarriga historier :).

Stort grattis till Lina, vad kul att det faktiskt funkar!

• Anonym (Sugen)

Jag har träffat mannen som jag träffade via Match.com under några helger nu.

Vi har pratat om förhållande men han vet inte än vad han vill och jag vill inte på något sätt pressa honom. Han tycker det är mysigt när jag är där och att jag är sexig, rolig och skön. Vad det nu egentligen betyder.
    Är själv kluven till vad jag vill. Han är jättefin och mysig men han är inte den typen som jag vänder mig om efter om jag säger så.
    Är själv förvånad att jag tycker om honom så pass mycket som jag gör :)

Vi har sms'at i stort sett varje dag flera gånger om dagen. Men nu har varken han eller jag sms'at sen igår förmiddag. Jag känner att det är bättre att låta honom vara ett tag och låta honom känna om han saknar mig eller så.

Det ska bli spännande att se vad som händer :)

• Anonym (Lom)

Nu är jag också på HP :)
    Man 39 år. Bor i Stockholm...

Herregud vad man får gå på date om man bara vill!
    Jag bokar fan in en varje dag om jag vill.

Vem vill gå på date med mig?

• Alexiandra
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-15 13:58:42 följande:

Frågan är väl omvänd, vem vill Du gå på date med?
  • Anonym
    Anonym (Lom) skrev 2012-05-15 13:58:42 följande:

nej, det har inte bara med vilja att göra. Jag får inte ihop en dejt varje dag bara för att jag vill.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!