Inlägg från: Anonym (Sugen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sugen)

Ärliga nätdejtingstråden!

Hej hopp,

Hoppar in även om intresset verkar avtagit :)

Jag gick med i Match.com för nästan ett år sen och har fått många mail. Har även svarat på en del.
    Även om jag tycker att mannen ska vara intressant, så är även utseendet viktigt till att börja med. Jag är inte intresserad av dem som inte lägger in bild. Själv har jag 3 stycken bilder.

Har inte riktigt haft modet att dejta någon och i höstas hände en del grejer som inverkade på mitt privatliv så jag valde bort nätdejtingen ett tag.

Förra veckan fick jag kontakt med en kille i min ålder (45) och han verkade trevlig och vi bytte nummer. Vi kom igång och pratade på en gång så det var kul :)
    På lördagen så hade vi sms kontakt fram och tillbaka under dagen och på kvällen så skulle jag träffa några vänner för en trevlig kväll.

Han skickar då ett sms om att jag kan kontakta honom om jag får tråkigt... Sa att det är sällan jag har tråkigt tillsammans med mina vänner, men att jag kunde höra av mig när jag är på väg hem. Det var ett skämt egentligen...men hmmm det slutade med att jag ringde när jag satt i taxi och den färden slutade utanför hans dörr... Behöver jag säga mer? Ha ha ha ha ha ha Men fan vad kul jag hade :) Han skjutsade hem mig dagen efter ;) Jag tackade för skjutsen och sen två tre sms under dagen. Sen har varken han eller jag hörts av något mer.

Pinsamt men sant, blev sugen där mitt i natten och på vägen hem så tänkte, asch va fan ;)

Har även anmält mig på Be2 och fått runt 40 mail på två dagar. Är inte premiummedlem och efter att ha kunnat läsa 5 av dessa mail så får jag inte läsa fler om jag inte blir premium medlem. Sånt surnar jag till på. Så den siten kommer jag att skita i om ingen har bättre erfarenhet av den sidan.

Det var detta ännu så länge :)

Ska bli kul att se om den jag åkte hem till i helgen hör av sig. Eller om det blir jag igen...när suget faller på ;)

• Anonym (Sugen)

Fick ett sms i morse av min...hmmm dejt på lördagsnatten ;)

Visade honom lite hur man börjar så smått med dressyr på hans hundvalp och han var så nöjd för nu hade han lärt honom att ligga... Han undrade om jag inte kunde lära honom mer...fnissar.

Så vi får väl se :)

Hur många dejtingsiter finns det egentligen?

Är HP = Happy Pancake
    MP = ?

Tipsa mig gärna :)

• Anonym (Sugen)

Kanske skulle ta och regga mig på HP och se hur det är där :)

Verkar vara ett ställe som många är på :)

• Anonym (Sugen)

Sådär nu har jag registrerat mig på HP :)
    Ska bli kul att se hur det går, men de ska godkänna mitt konto först. Är det någon som vet hur lång tid sånt tar?

Men hur ska jag veta om jag är ute efter något seriöst eller bara en kort romans? Jag menar, jag vet ju inte själv....egentligen. Det beror ju helt på vem jag träffar.
    Ja ja, vi får väl se vad som händer ;)

• Anonym (Sugen)

Nu har jag anmält mig på HP :)
    47 besök, några flirtar och 12 mail....

Fan jag suger på det här egentligen, har svarat några så får vi se. Har tyvärr inte haft tid att kolla igenom själv och se om jag hittar någon jag blir intresserad ut.

Men det ska så klart bli lite kul att se vad som händer ;)

Har fortfarande kontakt med förra helgens "dejt" Kan bli kul.

Nu ska jag börja förbereda mig på en glad kväll med vänner.

• Anonym (Sugen)

Jag har träffat min dejt från Match.com flera gånger och vi sms'ar i stort sett varje dag. Han är trevlig och mysig.

Efter att jag registrerat mig på HP så har det vält in flirtar, mail och besök. Och jag försöker svara på mailen. Men flirtarna är inte så intressanta.

Jag finns även på Be2, men där så fick jag läsa ca. 5-10 mail innan de kräver att jag ska bli premium medlem för att få läsa fler mail. Och nu ligger det ca. 75 mail som jag inte kan läsa för att jag inte är premium medlem. Blir lite sur och är lite tvär med att bli betal medlem där just nu...

Match.com har andra stopp om man inte är betal medlem där. Men där kan jag läsa mailen som kommer in.

Men eftersom jag träffar dejten från M.C så vet jag ju inte hur jag ska fortsätta. Jag vill inte dejta andra eftersom jag känner mig oärlig om jag skulle göra det.
    Tror att han tycker om mig, men vad vet jag? Jag tycker i alla fall om honom på det lilla jag träffat honom.

Men det finns en massa fantastiska män därute och jag hoppas att jag kommer träffa rätt tillslut :)

• Anonym (Sugen)

Vill bara tillägga....

Eftersom jag ser yngre ut än vad jag är (45) och de allra flesta gissar på 35 så vill jag ju inte heller att den jag träffar ska se ut som en gubbe även om vi skulle vara jämngamla.

Men för mig betyder kortet som finns på mannen jättemycket, så jag bara hoppas på att det stämmer överens med verkligeheten.

Låter så ytligt...och det är det väl också, till att börja med. Men den som fångar mitt intresse får till att börja med en rolig vän att prata med. Sen får man väl se hur det utvecklas.

• Anonym (Sugen)

Jag har träffat mannen som jag träffade via Match.com under några helger nu.

Vi har pratat om förhållande men han vet inte än vad han vill och jag vill inte på något sätt pressa honom. Han tycker det är mysigt när jag är där och att jag är sexig, rolig och skön. Vad det nu egentligen betyder.
    Är själv kluven till vad jag vill. Han är jättefin och mysig men han är inte den typen som jag vänder mig om efter om jag säger så.
    Är själv förvånad att jag tycker om honom så pass mycket som jag gör :)

Vi har sms'at i stort sett varje dag flera gånger om dagen. Men nu har varken han eller jag sms'at sen igår förmiddag. Jag känner att det är bättre att låta honom vara ett tag och låta honom känna om han saknar mig eller så.

Det ska bli spännande att se vad som händer :)

• Anonym (Sugen)

Ingen dejt i helgen, har bara legat hemma och slappat. Funderat mycket på dessa dejtingsidor och hur troligt det är att jag kommer träffa någon därifrån.

Anmälde mig på Firstdate också i helgen. Ger den en chans också.

Är fortfarnde medlem på MC och HP... Men har inte varit inloggad på HP på flera månader. Däremot är jag inne på MC nästan dagligen. MC's matchningsfunktion suger så jag bara kan skratta åt eländet. Jag som faktiskt inte vill ha fler barn matchas med killar i som är 7-13 år yngre än mig och som VILL HA barn. Förstår inte vad de matchar emot då.
    Sen är jag ganska ytlig, skäms, men vill gärna att den jag ska träffa ser åtminstone välvårdad och trevlig ut på fotona. Flera jag sett är kanske ett par år yngre än mig och det ser ut som om de är 10-15 år äldre. De intresserar inte mig det minsta...suckar jag vet att jag är ytligt och att man ska se till det inre. Men så här på en dejtingsida där jag inte har chansen att se till det inre så föredrar jag att attraheras av det jag ser först...inre kommer vi till sen.

Jag har varit ute en del de senaste veckorna och träffat flera män på några av Sthlms nattklubbar och blir uppraggad av killar som är 10-20 år yngre än mig och det skrämmer mig. Duger jag inte åt män som är mer i min ålder? Är jag för kräsen och ytlig? Tror inte jag är ful utan mer normal blond tjej, även fast en del sagt att jag är vacker så är det inte sant. Jag är den jag är och mina vänner tycker om mig för den jag är. Trevlig, varm och omtänksam... Är det så fel? Eller ska jag bara vara elak och köra mitt race?

Fan vet vad jag vill med det här...bara känner mig så ensam, uttråkad och längar som en vansinnig efter någon att krama, hålla handen, njuta med...vardag som helg.

• Anonym (Sugen)
    MrC skrev 2012-11-12 14:57:30 följande:
    Stockholms nattklubbar för att ragga? Där hittar man bara ONS.
    Jag har gått med i en dansklubb och ska lära mig dansa + en grupp som heter "Singelspring, vi är singlar som tränar tillsammans.

Just nu ligger jag lågt med dejting, då jag inte bor i Stockholm. Flyttar tillbaka om exakt tre veckor. Då får alla singelkvinnor 30-45 år se upp! haha.

Absolut inte där för att ragga, jag är där med mina väninnor och har jäkligt kul. En del av dem är singlar andra inte men vi trivs förbaskat bra ihop och går ut och festar, men det är bara en del av allt vi hittar på.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!