Inlägg från: Anonym (Sugen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sugen)

Ärliga nätdejtingstråden!

MrC skrev 2012-12-05 20:31:25 följande:
    Whaaat? Gissar att du bor här också?

He he he he he japp :)
  • Anonym (Sugen)
    MrC skrev 2012-12-05 21:22:48 följande:
    Ojsan, om du ser mig i centrum så lova att hälsa.

Nja...är nog mer i Stinsen i så fall,  bor i norra Sollentuna :)
  • Anonym (Sugen)

Jag börjar bli knäpp, ska det vara så jäkla svårt att hitta kärlek? Ska det vara så svårt att tycka om mig?
    Varför har jag så jäkla svårt att inte ha för höga krav?
    Jag känner mig så jäkla ensam ibland och vill inget hellre än att någon ska se mig. Och jag lovar, jag är INTE den som sätter mig i ett hörn och är tyst. Jag syns och hörs...fast det kanske är ruggigt oattraktivt.

Någon dag vänder det väl...antar jag

• Anonym (Sugen)
    Xmag skrev 2012-12-05 22:31:29 följande:
    Hm... Vi verkar ha haft väldigt olika typer av dejter från sikterna. Jag har från och med i somras varit på drygt 10 dejter och allt vi gjort på första dejten är att prata. Inget ligga här inte.Flört Men det var inte syftet heller. Vissa har jag haft kontakt med efter via mail/SMS endast andra har jag träffat flera gånger. Ingen har blivit KK eller ONS, prata har vi hunnit en del. Dock har jag inte hittat stora kärleken där men haft väldigt trevligt på vägen. 

Oj, det var inte meningen att antyda att det är ONS från nätdejter. Jag har ännu inte varit på en dejt via nätdejtsiterna. Om jag skulle gå på en dejt så är inte sex det jag vill ha Flört . Dessutom så skulle jag inte gå på en dejt på ett uteställe utan jag skulle nog föredra en fika eller middag så man faktiskt hör vad dejten pratar om och kan bilda mig en uppfattning om personen ifråga.
    Xmag skrev 2012-12-05 22:39:30 följande:
    Fast jag tycker att det låter mer som om du letar förhållanden av kortare modell. Men kanske omedvetet eller av gammal vana. Jag tror inte du är svår att tycka om eller att du har för höga krav. Kraven styr man inte själv, i alla fal inte helt. Man blir ju kär i någon pga av en massa parametrar och är man inte kär lär det inte bli mer än ett ONS ändå.

Du pratar om Garbo och andra ställen. Kanske inte i första hand där man träffar någon för att prata hela kvällen...Eller där folk letar efter långvariga förhållanden.
    Om du gillar att springa eller i alla fall gå så tycker jag du skall prova singelspring eller liknande aktivitet. Tror det skulle passa dig bra. Ingen letar efter ONS på fikat efter (eller i alla fall inte vad jag sett) och man kan lära känna lite olika folk som ofta återkommer vecka till vecka.  Dessutom är det inte alkohol inblandat som trasslar till det...
    Jag letar kanske inte ihärdigt efter någon att dela mitt liv med och defenetivt inte på Garbo, Bonpan, Patte eller Golden HIts...jag har bara kul där och jag tror absolut inte att de jag träffar där och som kanske typ hmmm följer med hem kommer bli långvarigare än ett gäng timmar. Flört

Jag skulle mycket mycket hellre vara ute med mina vänner och ha kul för att sen åka hem till min kärlek. Eller om han kommer till stället jag/vi befinner oss och vi åker hem tillsammans.
    MrC skrev 2012-12-05 23:28:25 följande:
    Jora, Stinsen är bra. Jag bor i Edsberg, så Stinsen är närmare egentligen.
    Vi ses där då vid cafeét Flört
    Jag bor i Rotebro mot Norrviken sjön, underbart ställe :)
    Hmmmm cafeét säger du....det finns ju verkligen bara ett cafeé ställe på Stinsen ;) Antar iofs du menar cafeét ovanför Teknikmagasinet Flört
    Så visst säg en dag och tid, skulle ju faktiskt vara kul att ses över en kaffe. Om du pallar med en fika med en 46 åring vill säga...ha ha ha ha ha

• Anonym (Sugen)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-12-05 23:51:14 följande:

Usch, jag känner precis som du. Idag tänkte jag på att det var 20 år sedan jag kände mig riktigt tryggt älskad och omtyckt. Helt sinnesjukt, jag har ju issues helt klart. Alla omöjliga människor, de man trodde skulle vara singlar för evigt, har hittat någon men för mig verkar det vara kört. Ett öde som singel står skrivet i stjärnorna och jag avskyr det! Varför ska inte jag ha möjligheten att få dela mitt liv med någon och få ge och ta, lära och kompromissa och dela? Fan!

Usch det är hemskt det där... Jag avslutade mitt samboliv för två år sen. Men trygg i det förhållandet har jag nog inte varit på 6 år.
    Håller med dig fullständigt, den eviga singeln verkar vara jag själv...ha ha ha ha ha men men då får jag väl se till att ha så roligt som möjligt under tiden.
    Åhhhh vad jag kan längta efter att få komma hem till någon, eller få laga middag åt någon som är på väg hem till mig/oss. Vakna upp med någon och veta att vi kan ligga kvar i sängen hela dagen om vi vill. Skratta, prata, hålla handen, mysa hur mycket som helst...
    Tja den dagen kommer ju säkert, men det vore trevligt om den dök upp gaaaanska snart medan jag har orken kvar Flört
  • Anonym (Sugen)
    MrC skrev 2012-12-06 15:41:35 följande:
    Jag har bott i Rotebro, "brandhuset" vid Vårdcentralen. April 2009-juni 2011.
    Var faktiskt till Stinsen idag, Clas Olsson...
    Jag pallar inte kaffe, men te går bra. Nu på måndag kl 15:00?

Ok, tja jag bor på andra sidan motorvägen :) Rotsunda Gård.
    Visserligen har jag jobbat hemma igår, idag och troligtvis imorgon. Men normalt jobbar jag i Farsta och slutar
    mellan 16.00-17.00. Blir svårt att hinna till 15.00.
    Självklart får du dricka te medan jag stjälper i mig kaffe...ok ok sippar kaffe.

Jag kan åka in till Stinsen på vägen hem någon dag men då blir det som sagt runt 17-tiden.
  • Anonym (Sugen)
    MrC skrev 2012-12-06 15:55:22 följande:
    Update! Frukostdejten blev en lunchdejt.
    Herregud vilken trevlig människa. Glad Så klart, hon var ju från Norrland.
    Vad kul! Så klart hon var trevlig :) Vi norrlänningar/jämtar är ju kända för hur jäkla trevliga och goa vi är.
    Sen att en del är som en sengångare håller vi tyst om Glad
  • Anonym (Sugen)
    Anonym (rakoärlig) skrev 2012-12-06 11:32:33 följande:
    Hej NooneBird,

Jo jag vet. Men jag har ju redan hintat henne om en andra träff en gång tidigare.

Men iaf så frågade jag om när nästa träff kan tänkas bli. Hon svarade: Kanske nästa vecka, jobbar kväll denna vecka. Så det är väl bara att gå och vänta nu...

Asch kan du inte ha kontakt med henne den här veckan trots att hon jobbar? Då kanske den andra dejten löser sig automatiskt Glad
  • Anonym (Sugen)
    MrC skrev 2012-12-06 17:34:36 följande:
    Men om du jobbar hemma imorgon så kan vi ses på Stinsen då? 15:00 imorgon?
    Inte att de bara är trevliga, de är oftast snygga också. Glad Jag har en rolig historia att berätta om snygga norrlänningar. Påminn mig imorgon.

Blir svårt imorgon, börjar vid 0700 för att kunna lägga av i tid...ska in till Bonpan imorgon och ska möta upp några tjejkompisar innan. Funkar lördag eller söndag? Eller måste det vara en vardag?
    Men det är klart vi ska fika :)

Om inte annat så är vi från Jämtland/Norrland trygga...har jag hört. Men å andra sidan är jag bara från Östersund och det är ju nästan Stockholm för Pitebor.
  • Anonym (Sugen)
    Tusse85 skrev 2012-12-06 18:02:59 följande:
    Misstänker att det håller på skita sig med min dejt... Börjar känna mig väldigt ignorerad.... :(
    Skit, gillade honom och tror det kunde växa faktiskt...
    Du träffade honom för 2-3 dagar sen :) Ni har träffats 5 ggr ink sista träffen eller hur? Innan den senaste dejten har ni hörts varje dag men nu har du inte hört något på 2 dagar.
    Har du hört av dig till honom?

Tror inte du behöver vara orolig!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!