Xmag skrev 2012-12-05 22:31:29 följande:
Hm... Vi verkar ha haft väldigt olika typer av dejter från sikterna. Jag har från och med i somras varit på drygt 10 dejter och allt vi gjort på första dejten är att prata. Inget ligga här inte.
Men det var inte syftet heller. Vissa har jag haft kontakt med efter via mail/SMS endast andra har jag träffat flera gånger. Ingen har blivit KK eller ONS, prata har vi hunnit en del. Dock har jag inte hittat stora kärleken där men haft väldigt trevligt på vägen.
Oj, det var inte meningen att antyda att det är ONS från nätdejter. Jag har ännu inte varit på en dejt via nätdejtsiterna. Om jag skulle gå på en dejt så är inte sex det jag vill ha
. Dessutom så skulle jag inte gå på en dejt på ett uteställe utan jag skulle nog föredra en fika eller middag så man faktiskt hör vad dejten pratar om och kan bilda mig en uppfattning om personen ifråga.
Xmag skrev 2012-12-05 22:39:30 följande:
Fast jag tycker att det låter mer som om du letar förhållanden av kortare modell. Men kanske omedvetet eller av gammal vana. Jag tror inte du är svår att tycka om eller att du har för höga krav. Kraven styr man inte själv, i alla fal inte helt. Man blir ju kär i någon pga av en massa parametrar och är man inte kär lär det inte bli mer än ett ONS ändå.
Du pratar om Garbo och andra ställen. Kanske inte i första hand där man träffar någon för att prata hela kvällen...Eller där folk letar efter långvariga förhållanden.
Om du gillar att springa eller i alla fall gå så tycker jag du skall prova singelspring eller liknande aktivitet. Tror det skulle passa dig bra. Ingen letar efter ONS på fikat efter (eller i alla fall inte vad jag sett) och man kan lära känna lite olika folk som ofta återkommer vecka till vecka. Dessutom är det inte alkohol inblandat som trasslar till det...
Jag letar kanske inte ihärdigt efter någon att dela mitt liv med och defenetivt inte på Garbo, Bonpan, Patte eller Golden HIts...jag har bara kul där och jag tror absolut inte att de jag träffar där och som kanske typ hmmm följer med hem kommer bli långvarigare än ett gäng timmar.
Jag skulle mycket mycket hellre vara ute med mina vänner och ha kul för att sen åka hem till min kärlek. Eller om han kommer till stället jag/vi befinner oss och vi åker hem tillsammans.
MrC skrev 2012-12-05 23:28:25 följande:
Jora, Stinsen är bra. Jag bor i Edsberg, så Stinsen är närmare egentligen.
Vi ses där då vid cafeét
Jag bor i Rotebro mot Norrviken sjön, underbart ställe :)
Hmmmm cafeét säger du....det finns ju verkligen bara ett cafeé ställe på Stinsen ;) Antar iofs du menar cafeét ovanför Teknikmagasinet
Så visst säg en dag och tid, skulle ju faktiskt vara kul att ses över en kaffe. Om du pallar med en fika med en 46 åring vill säga...ha ha ha ha ha