• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (rainbow)
    DanM skrev 2012-04-17 21:54:07 följande:
    Fasen vad det här med det första meddealndet (som man som kille alltid får skriva) suger. Vad skriver man till en söt tjej som inte har någon pres? Eller till en som beskriver både sitt jobb och sina intressen, så man inte direkt har något smidigt att börja fråga om. Hjälp?
    Haha, det är inte lätt att vara kille Cool

Det är svårt att komma med en universallösning men ska jag utgå från mig själv så gillar jag killar som fångar min uppmärksamhet, kan vara någon humoristisk/busig kommentar eller att han skriver om något gemensamt intresse, eller någon kul grej om sig själv. Bra om det finns någon typ av fråga, och inga sliskiga komplimanger (iaf inte vid första kontakten, det känns inte genuint och kanske till och med lite smådesperat).
  • DanM
    Anonym (tjej 21) skrev 2012-04-18 22:36:02 följande:
    Haha jadu! Bra fråga! :P Tänkte nog inte till där när jag skrev :P Får skylla på tröttheten :)

Om inte annat hade det vart intressant att då ett objektivt utlåtande om min profil/bilder :)
  • Anonym (tjej 21)
    DanM skrev 2012-04-19 12:54:50 följande:
    Om inte annat hade det vart intressant att då ett objektivt utlåtande om min profil/bilder :)
    Hehe jasså det säger du :P
  • Anonym (Not vanilla)

Måste berätta om en liten fadäs.... Är verkligen ingen vaniljtjej men absolut inte extrem heller.

Reggade mig på Happy Panncake för någon vecka sedan.La ut min text tillsammans med texten "Sex är en viktig del i mitt liv, kanske lite mer kinky än medelsvensson. MEN jag är inte här för att diskutera sex! Det finns det andra sidor för! För att du ska slippa fråga så är det ingen grabb som sätter sig på mig i sexsammanhang " för jag ville ändå varna lite om att jag är som jag är utan att för den delen skrämma bort någon.

Fick väldigt mycket svar och fastnade för en grabb. 41 år, snygg, barnfri, karriärsmänniska som kommit på att det finns annat i livet, trevlig presentation... Vi bytte msn-adresser och väldigt snart kom vi in på frågan vad "kinky" var, i och med att jag skrivit att jag var det.....

Jag ska inte tråka er med den rätt härskna ordväxling som sedan följde, den skulle nog tråka ut er lika mycket som den tråkade ut mig.... Men följande kan läggas till till 41-åringens profil och hans tankar-
    - sex har man bara och enbart med sin partner (inte ens sig själv iform av onani)
    - bara tanken på att se sin partner med en annan man fick honom att kräkas.
    - om hans partner gör ett bra jobb så behövs det inte tas in en annan tjej. Om partnern är extremt dålig i sängen så skulle han kunna tänka sig en extra tjej.
    - BDSM.... ähhhh..... vad är det? URSÄKTA, VAD SA DU DU DET VAR?

Så frågan är.... Är man körd när man är nästan 40 och letar efter någon som faktiskt vet vad en g-punkt är??

• DanM

Min pres. och bilder blev visst godkända av tjej 21. Så jag måste vara kass på det här med meddelande :P

• Anonym (tjej 21)
    DanM skrev 2012-04-19 20:36:08 följande:
    Min pres. och bilder blev visst godkända av tjej 21. Så jag måste vara kass på det här med meddelande :P
    Men sluta! Du har bara letat fel :)
  • Anonym (Sugen)

Sådär nu har jag registrerat mig på HP :)
    Ska bli kul att se hur det går, men de ska godkänna mitt konto först. Är det någon som vet hur lång tid sånt tar?

Men hur ska jag veta om jag är ute efter något seriöst eller bara en kort romans? Jag menar, jag vet ju inte själv....egentligen. Det beror ju helt på vem jag träffar.
    Ja ja, vi får väl se vad som händer ;)

• Anonym (Ute igen)

Jag tror dejtingsidor är lite som "hemnet" folk är ute och kollar lite utifall att ... jag menar inte att de är otrogna lycksökare, men man har ju ofta ett liv med fokus på mycket annat, jobb, kompisar, barn, fritidsintressen och ibland när man har lite tråkigt eller vill göra ett ryck så kollar man om det hänt något. Jag har mina dejt sidor kopplade till en slask adress eftersom jag inte vill att det syns på jobbmailen. Så det är nog en kombo av lyckad tajming och bra presentation/'meddelande som gör om man får svar eller inte... Sen kan jag tänka mig att det är ännu mer så om man yngre, man raggar på krogen och internet parallellt. Jag blir också irriterad av att bli raggad på av typer som verkar chansa på allt som rör sig, en kille på HP som såg ut som ett galet muskelberg och var tio år yngre inte en enda sak hade vi gemensamt, och jag hade lagt in "seriöst förhållande" Mailade mig tre gånger .. tror inte ens bilden var på honom själv ... klart man inte svarar

• DanM

Nu har det vart såhär ett flertal gånger. Man börjar ha kontakt med nögon och efter nögra skickade meddelanden så blir det tyst. Konstigt. Kan ju inte ha med utseende att göra för då hade dom väl inte svarat till en början? Och man tycker man har ett hyffsat flyt på samtalet.

• FredrikCA
    DanM skrev 2012-04-19 23:05:26 följande:
    Nu har det vart såhär ett flertal gånger. Man börjar ha kontakt med nögon och efter nögra skickade meddelanden så blir det tyst. Konstigt. Kan ju inte ha med utseende att göra för då hade dom väl inte svarat till en början? Och man tycker man har ett hyffsat flyt på samtalet.
    Du kanske inte driver konversationen framåt? Utan bara svarar på eventuella frågor? 

Jag vet inte- Jag har råkat ut för det många gånger också. Men samtidigt det rör mig inte :) 
    No I'm not mean I'm just leveraging every scientific and psychological advantage available.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!