• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (snart ny taktik) skrev 2012-03-27 23:15:21 följande:
    Jo, finns otaliga exempel på vad man inte ska skriva. Det man skriver ska skilja sig från mängden, inte vara massutskick, inte vara för positiva kommentarer om utseendet, inte anspela på sex eller vad personen vill göra med en osv.

Finns inte lika mycket om vad som verkligen fungerat. Exempel på hur den första kontakten togs vore därför intressant. Bara sök efter första meddelandet i inkorgen från någon ni dejtat. Utelämna detaljerna och beskriv med egna ord om det är för personligt.

Har ingen kvar där det varit han som tagit kontakt med mig och vi sen dejtat. Har bara dejtat en i "den här omgången" av nätdejtande, och förra omgången är så pass länge sen att meddelandena raderats automatiskt.
  • Anonym (Lina)

Min öppningsreplik till HONOM var att "din text representerar en sån typ av kille som jag skulle fallit för vanligtvis. Jag håller med dig om allt, förutom att jag inte röker längre. Varför XXXXXX (stad som jag inte bor i) ? "

• Anonym (snart ny taktik)
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-27 23:59:19 följande:
    Min öppningsreplik till HONOM var att "din text representerar en sån typ av kille som jag skulle fallit för vanligtvis. Jag håller med dig om allt, förutom att jag inte röker längre. Varför XXXXXX (stad som jag inte bor i) ? "

Detta öppnade ögonen lite för mig tror jag, eller kommer att göra det om trenden håller i sig. 2 av 2 tjejer som svarat startade konversationen med killen. När jag såg det tog jag en titt på min egen historik och mycket riktigt, av de två dejter jag själv haft är det tjejen som skrivit det första meddelandet.

Kan det vara så att det är en faktor med större betydelse än man trott? En förklaring till varför så många mail från killar går obesvarade? Tjejer har ju fördelen att kunna plocka russinen ur kakan när det kommer till nätdejting och därför borde deras förstahandsval ha störst möjlighet att avancera. Finns ju en föreställning om att det är killen som måste vara drivande och ta initiativ, men att skicka ett mail kräver ju inte så mycket om man jämför med att kontakta en okänd person på krogen, vilket gör det lättare för tjejer.

Vilka slutsatser kan man dra av det? Kanske att killar borde skriva färre mail och lägga större vikt vid presentation och profilbilder. Intressant! Fortsätt posta!
  • Anonym (33-åring)

Jag har förstås inte fört statistik, men uppskattningsvis så har jag inlett konvesationen med hälften av de killar jag sedan träffat IRL. Kanske lite mer. Av de som det sedan blivit nått mer med, allt från fler dejter och pirr i magen till en filmtittarkompis eller chattkompis har det nog varit jag som initierat i minst 75% av fallen.

• Anonym (oseriös)

Jag ser att det finns singlar här på FL men antar att alla är gravseriösa. Jag vill ha en OSERIÖS man över 30, helst äldre med hår på huvudet, utan ölmage och i fungerande funktion som bor på norra halvan av Sverige(snacka om orealistiska förväntningar, men man kan alltid fråga:), min email: [email protected]

• Anonym (nybörjare)

herregud!
     har hittat hp och lagt upp en väldigt sparsmakad profil o jäklar vad det drösar in mejl... kommer knappt från datorn. lite kul faktiskt. roligast är han som föreslår en trekant med honom, mig och min (ex)särbo ;)
    de flesta som mejlat verkar dessutom helt ok. men det kanske är för att jag är äldre eller kanske inte helt ung är ett bättre uttryck!
    yngre tjejer kanske får en del "andra" förslag.

• Anonym
    Anonym (snart ny taktik) skrev 2012-03-28 01:43:15 följande:
    Kan det vara så att det är en faktor med större betydelse än man trott? En förklaring till varför så många mail från killar går obesvarade? Tjejer har ju fördelen att kunna plocka russinen ur kakan när det kommer till nätdejting och därför borde deras förstahandsval ha störst möjlighet att avancera. Finns ju en föreställning om att det är killen som måste vara drivande och ta initiativ, men att skicka ett mail kräver ju inte så mycket om man jämför med att kontakta en okänd person på krogen, vilket gör det lättare för tjejer.

Vilka slutsatser kan man dra av det? Kanske att killar borde skriva färre mail och lägga större vikt vid presentation och profilbilder. Intressant! Fortsätt posta!
    Ja, eller att maila även tjejer som inte är snygga.
  • modesto
    Anonym skrev 2012-03-28 13:44:35 följande:
    Ja, eller att maila även tjejer som inte är snygga.
    jag tror att det är viktigt just hitta en realistisk utseendenivå för sig själv, många killar som har tappat formen tror att de ska vara älskade för sin goda själ men själv vill ha någon som är smal och ser bra ut.
  • Anonym (kille 36 år)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-03-17 16:35:29 följande:
    Precis vad jag tänkte. En sån sak känner jag inte precis kommer upp naturligt, så det bord gå att undvika. Jag skulle undra varför du (Kille 36 år) behöver berätta en sån sak om det var vi som dejtade. Själv bor jag i hus, det har jag visserligen kryssat i på HP (eftersom jag inte gillar att "ljuga")  men så länge de jag pratar med inte direkt frågar så nämner jag inte det. Känner att det är irrelevant i början. Därav undviker jag också att fråga hur killarna bor, för då skulle jag ju få samma fråga tillbaka. Men kommer ämnet upp så talar jag förstås sanning, men jag väljer inte heller då att säga mer än jag "behöver" (vad huset kostade eller hur stor osv låter jag vara osagt).

Nja, skulle nog inte beskriva mig som skrytsam. Ämnet kommer upp när jag får frågan vad jag gör på fritiden. Då säger jag bla att jag brukar resa till Stockholm var 4-6 vecka för att träffa vänner etc, och att jag fortfarande har kvar lägenheten där. Kanske är det fel att berätta det. Men jag ska tillägga att jag arbetar utomlands och inte dejtar svenska tjejer och folk utomlands har faktiskt ingen koll på bostadsmarknaden i Stockholm, faktiskt så tolkas det som att det är en hyresrätt som jag har. Hur som helst så berättade en tjej som nobbade mig pga bostaden i Stockholm att hon själv förhandlade om att köpa ett apotek - det skulle väl i så fall vara större "skryt", eller? Problemet för mig är nog snarare att det knappt är någon som bemödar sig att svara på mina meddelanden. Och ja jag har testat alla möjliga varianter, oftast längre meddelanden, men även korta ibland, alltid personliga efter att ha läst profilen, seriösa ibland och mer skämtsamma ibland. Men man blir ju lite less om man vet att man måste skriva över 20 meddelanden för att förhoppningsvis ha chansen att få ett svar. Då kan jag ju tycka att jag har annat att spendera min tid på än att skriva till tjejer som ändå inte orkar svara. Nåja, hur som helst så har jag träffat en trevlig tjej några gånger nu, men jag vet ännu inte riktigt ännu vad jag känner för henne. Det hade ju varit roligare om någon mer visat intresse efter ett halvårs nätdejtande liksom. Det kanske är så att det finns en för alla - men att det bokstavligen ska vara så känns ju lite trist

• Baginbox

Fick ett ryck och reggade mig på Mötesplatsen. Vad är era erfarenheter därifrån?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!