Ärliga nätdejtingstråden!
Hej, jag dejtar en tjej (från nätet) som är väldigt knepig och som ger mig oklara signaler. När vi ses är hon väldigt på och intresserad, men samtidigt ställer hon alltid in eller skjuter upp våra träffar vilket gör mig förvirrad. Tex sågs vi på middag för en vecka sedan. När vi hade pratats vid innan lät hon väldigt intresserad och ville ses till helgen, när jag träffade henne förra onsdagen berättade hon att hon skulle åka hem till sina föräldrar över helgen men skulle komma tillbaka på söndagen, på söndagen smsade hon att hon hellre ville ses under veckan, på måndagen ville hon jogga med mig efter jobbet, jag svarade att jag gärna ville det, men fick aldrig något svar tillbaka.
Idag smsade hon att hon hade haft för mycket på jobbet och inte haft tid på måndagen, men hoppades att jag inte var sur och ville träffa henne snart igen. Samtidigt såg jag på dejtingsidan att hon hade varit inloggad (utan att kontakta mig) både på torsdagen, fredagen och måndagen. Vad ska man tro liksom - det kan ju lika gärna vara att hon springer på flera andra dejter och därför inte har tid att se mig. Jag tycker det är respektlöst att först föreslå att ses och sen inte höra av sig. Dessutom under alla sex gånger vi har träffats har jag bjudit henne på middag - förvisso är hon inte så dyr i drift men jag börjar störa mig på att hon tar för givet att jag alltid ska betala. Det börjar kännas som hon utnyttjar mig - säger snälla saker och låtsas vara intresserad för att få en gratis middag liksom. Tänker nu säga att jag inte är intresserad längre, eller drar jag förhastade slutsatser? Jag menar om man träffar en ny person som man vill ska gilla en så försöker man väl visa sig från sin bästa sida? Om man är 20 min försenad till varje dejt etc så tycker jag det visar att man är egoistisk eller respektlös, och man funderar ju, vad mer kan hon dölja som jag inte vet om ännu..