Inlägg från: Anonym (kille 36 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kille 36 år)

Ärliga nätdejtingstråden!

Hej, jag dejtar en tjej (från nätet) som är väldigt knepig och som ger mig oklara signaler. När vi ses är hon väldigt på och intresserad, men samtidigt ställer hon alltid in eller skjuter upp våra träffar vilket gör mig förvirrad. Tex sågs vi på middag för en vecka sedan. När vi hade pratats vid innan lät hon väldigt intresserad och ville ses till helgen, när jag träffade henne förra onsdagen berättade hon att hon skulle åka hem till sina föräldrar över helgen men skulle komma tillbaka på söndagen, på söndagen smsade hon att hon hellre ville ses under veckan, på måndagen ville hon jogga med mig efter jobbet, jag svarade att jag gärna ville det, men fick aldrig något svar tillbaka.

Idag smsade hon att hon hade haft för mycket på jobbet och inte haft tid på måndagen, men hoppades att jag inte var sur och ville träffa henne snart igen. Samtidigt såg jag på dejtingsidan att hon hade varit inloggad (utan att kontakta mig) både på torsdagen, fredagen och måndagen. Vad ska man tro liksom - det kan ju lika gärna vara att hon springer på flera andra dejter och därför inte har tid att se mig. Jag tycker det är respektlöst att först föreslå att ses och sen inte höra av sig. Dessutom under alla sex gånger vi har träffats har jag bjudit henne på middag - förvisso är hon inte så dyr i drift men jag börjar störa mig på att hon tar för givet att jag alltid ska betala. Det börjar kännas som hon utnyttjar mig - säger snälla saker och låtsas vara intresserad för att få en gratis middag liksom. Tänker nu säga att jag inte är intresserad längre, eller drar jag förhastade slutsatser? Jag menar om man träffar en ny person som man vill ska gilla en så försöker man väl visa sig från sin bästa sida? Om man är 20 min försenad till varje dejt etc så tycker jag det visar att man är egoistisk eller respektlös, och man funderar ju, vad mer kan hon dölja som jag inte vet om ännu..

• Anonym (kille 36 år)

Ok, nu har jag avslutat med denna upptagna tjej - det känns lite vemodigt för av de jag har träffat gillade jag henne mest. Samtidigt hade hon en hel del andra knepigheter för sig också. Men jag har en annan på gång och vi ska ses i helgen. Samtidigt måste jag dock säga att jag finner det extremt svårt att få kontakt med tjejer på nätet. Jag har kontaktat runt 40 det senaste halvåret men bara en svarade. Så det känns liksom inte som jag har kontroll över dejtandet - jag kan bara välja att besvara de som kontaktar mig.

Ändå tycker jag att jag borde vara ett riktig kap (av flera anledningar) för den som är redo att bilda familj. Jag funderar om det ligger mig i fatet att jag är under medellängd, ca 175 cm. Med tanke på hur oärliga folk är kanske jag borde skriva att jag är 180 istället? för om jag skriver att jag är 175 kanske man tror att jag är 170 men avrundar uppåt Samtidigt är ju längd ganska uppenbart, så det syns ju direkt om man ljuger. Kanske inget vidare bra första intryck det heller. Så hur viktigt är längden egentligen? Kanske mer viktigt om man bara läser av en profil på nätet än om man verkligen träffar en person i live så att säga?

• Anonym (kille 36 år)

Iofs har jag aldrig blivit nobbad pga längd så det är kanske någon nojja jag har. Men jag blir lite frustrerad när jag ser en intressant tjej som är 155-160 men som ändå vill ha killar som är minst 185.

Däremot har jag faktiskt blivit nobbad pga att jag har en bostadsrätt i Stockholm. Jag bor och arbetar inte där längre men har bostaden kvar.. tydligen skapar det många funderingar hos kvinnor typ att jag har en annan familj i Stockholm eller ska ha lägenheten till min älskarinna (??), eller att jag rätt som det är ska flytta tillbaka. Men det är snarare en investering samt att jag lite förtjust i lägenheten plus att det blir en hel del reavinstskatt om jag säljer och då kan jag lika gärna ha den kvar.

Hmm, ja att få lite hjälp med profilen kanske skulle vara bra. Jag har förvisso några tjejkompisar som jag skulle fråga.. kanske borde göra det.

• Anonym (kille 36 år)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-03-17 16:35:29 följande:
    Precis vad jag tänkte. En sån sak känner jag inte precis kommer upp naturligt, så det bord gå att undvika. Jag skulle undra varför du (Kille 36 år) behöver berätta en sån sak om det var vi som dejtade. Själv bor jag i hus, det har jag visserligen kryssat i på HP (eftersom jag inte gillar att "ljuga")  men så länge de jag pratar med inte direkt frågar så nämner jag inte det. Känner att det är irrelevant i början. Därav undviker jag också att fråga hur killarna bor, för då skulle jag ju få samma fråga tillbaka. Men kommer ämnet upp så talar jag förstås sanning, men jag väljer inte heller då att säga mer än jag "behöver" (vad huset kostade eller hur stor osv låter jag vara osagt).

Nja, skulle nog inte beskriva mig som skrytsam. Ämnet kommer upp när jag får frågan vad jag gör på fritiden. Då säger jag bla att jag brukar resa till Stockholm var 4-6 vecka för att träffa vänner etc, och att jag fortfarande har kvar lägenheten där. Kanske är det fel att berätta det. Men jag ska tillägga att jag arbetar utomlands och inte dejtar svenska tjejer och folk utomlands har faktiskt ingen koll på bostadsmarknaden i Stockholm, faktiskt så tolkas det som att det är en hyresrätt som jag har. Hur som helst så berättade en tjej som nobbade mig pga bostaden i Stockholm att hon själv förhandlade om att köpa ett apotek - det skulle väl i så fall vara större "skryt", eller? Problemet för mig är nog snarare att det knappt är någon som bemödar sig att svara på mina meddelanden. Och ja jag har testat alla möjliga varianter, oftast längre meddelanden, men även korta ibland, alltid personliga efter att ha läst profilen, seriösa ibland och mer skämtsamma ibland. Men man blir ju lite less om man vet att man måste skriva över 20 meddelanden för att förhoppningsvis ha chansen att få ett svar. Då kan jag ju tycka att jag har annat att spendera min tid på än att skriva till tjejer som ändå inte orkar svara. Nåja, hur som helst så har jag träffat en trevlig tjej några gånger nu, men jag vet ännu inte riktigt ännu vad jag känner för henne. Det hade ju varit roligare om någon mer visat intresse efter ett halvårs nätdejtande liksom. Det kanske är så att det finns en för alla - men att det bokstavligen ska vara så känns ju lite trist

• Anonym (kille 36 år)

Jag skrev för ett tag sen.. den dejten jag hade utvecklade sig inte så bra även om hon verkade bra.. även hon hade svårt att avboka våra träffar, hon skulle komma till mig en kväll efter sin kurs.. jag sa att jag tänkte gå på ett seminarium på kvällen, hon sa nej, var med mig istället. vi skulle ses kl 20. jag skyndade mig hem efter jobbet.. duschade och snabbstädade lägenheten - hade varit bortrest innan så det var lite ostädat.. men nej ingen tjej kom.. fick ett sms kl 21 att hon hade haft mycket att göra på jobbet. ok, men varför inte skicka ett sms och säga det innan då så att jag kan ändra min planer. Om jag har bestämt träff med någon och är försenad/måste ställa in skulle jag bli lite stressad över det men det var ett väldigt nonchalant sms jag fick - ingen ursäkt där inte.

Iofs var det lite andra knepigheter också.. sexet funkade inte så bra eftersom hon inte ville/vågade röra vid mig. Men återigen kanske är det jag som har för höga krav eller är pervers.

Nu är jag tillbaka till den andra tjejen som jag dejtade i januari.. hon som jag bjöd på middag 6 ggr, fast nu har det blivit 7. Hon hörde av sig och saknade mig, kanske var hon hungrig igen. och jag gillar ju henne också. nu har jag iaf varit hemma hos henne - men än har det inte hänt något. Dock är kommunikationen lika svår som tidigare, hon tar en dag på sig att svara på sms och svarar sällan när jag ringer.. nu ska jag på tjänsteresa och sen till stockholm för att springa på lördag.. så vi får inte tillfälle att ses förrens nästa vecka. får se hur det går, men hon verkar ju lite knepig som sagt.. men jag kan ju lika gärna försöka luska ut om det är knepigheter som jag kan leva med eller inte..

• Anonym (kille 36 år)

Hmm, det hände inte mycket mer med den där gratisäterskan som jag träffade för drygt två veckor sedan. Det är kommunikationen som inte funkar.. jag skickar sms kl 15 på helgen och frågar vad hon gör.. hon ringer tillbaka kl 19 och säger att hon är upptagen med något eller trött.. hon smsar till mig kl 17 och frågar om jag vill ses, jag svarar ja - hon ringer tillbaka strax före kl 20 och säger att hon har glömt kolla mobilen.. då känns det för sent för mig att ses.. så det var ju synnerligen svårt. Plus att jag känner att jag måste vara i standby-läge hela tiden utifall vi ska ses. Dessutom kommer hon med lite knepiga förslag.. kan vi inte åka till havet på helgen.. det är så vackert att se.. - men det ligger ju 3-4 timmars enkel resa bort liksom.. klart att jag inte har lust att göra det. Men då måste jag försöka formulera det på ett sätt så att hon inte tycker att jag är en tråkig kille som inte vill göra något.. hade liknande problem med mitt ex också som hade lite irrationella aktiviteter för sig och där misslyckades jag ju.. hur som helst knepigt attt hon inte har tid att ses för en timmes fika men föreslår heldagsutflykter.

Jag tröttnade och betalade igen för denna dejtingsida och vips fick jag kontakt med två nya damer.. skumt men det verkar som söndagkväll är en bra tid att skicka iväg meddelanden. Båda verkar bra men jobbar mycket så får se om det blir lika svårt med dem.. träffade en redan på måndagkvällen.. för en 3,5 timmes dejt.. det var den längsta första dejten jag har varit på.. hon känns bra.. men jag har en känsla av att den andra tjejen är mer intressant.. hon ser snygg ut och har disputerat, ska försöka träffa henne till helgen. Så det blev ju spännande direkt. Hon jag träffade i måndags har chattfunktion på mobilen - det underlättar ju kommunikationen en hel del (vilket jag fick erfarenhet av då mitt ex använde det och chattade med med killen hon var otrogen med när vi var tillsammans på restaurang, teatern etc men det är ju bra att jag också får fördel av den nya tekniken) .

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!