Anonym (elin) skrev 2012-03-31 12:37:59 följande:
Ja ytterligare en historia att dela med mig av
Pratade med en kille ca 2 veckor via HP och för 1 vecka sen sågs vi första gången IRL. Han bor ca 5 mil bort men han sa vi kunde ses i staden där jag bor. Vi tog en fika och så visade jag han stan lite. Vi sa båda innan vi skildes åt att vi ville ses igen och pratade om att vi kanske skulle ta en kryssning den här helgen men att vi skulle höras av under veckan.
Han skickar ett sms på onsdagen och tackar för dejten och frågar hur jag mår. Jag svarar på det efter ca 1 timme. Sen på kvällen ringer han upp och vi pratar och han frågar ang kryssningen på lördag och jag säger att jag kan tänka mig det. Han säger att vi kan kolla upp priser på varsitt håll och sen höras av på torsdagskvällen. Jag jobbar sen är jag iväg och tränar och när jag kommer hem vid 19:30 tiden får jag ett sms från han: "Jag antar att din tystnad betyder att du inte vill åka"
Jag svarar snabbt att han tror helt fel att jag gärna vill åka. Samt att jag nyss kommit hem efter träningen och att det varit fullt upp på jobbet hela dagen. 1 timme senare så ringer jag upp han för då har jag hittat en resa till bra pris med avgång på lördagen. Jag föreslår att vi ska boka den då den förmodligen inte kommer finnas kvar så länge till men han säger att det kanske är bäst att VÄNTA tills imorgon ändå med att boka. Sen avslutade vi samtalet rätt snabbt efter det.
När jag lagt på så ringer en kompis och frågar om jag vill hänga med henne ut på lördagen och jag säger ja till det. Då "min dejt" inte kan bestämma sig angående lördagen.
På fredagskvällen kl 21:30 så skickar han ett sms: Vad gör du? Inte ett ord ang någon kryssning. Jag skiter i att svara och tänker att jag svarar på det imorgon istället.
Skickade ett svar nu om att jag var upptagen i kväll och jag är ärlig och skriver att jag blivit lite osäker på om jag är intresserad av att träffa han igen.
Då får jag ett sms tillbaka: Adjö. Hör inte av dig mer. Vilken katastrof tjej!
Katastroftjej? Idiotkille snarare, skönt att du inte hann bli så involverad med honom!