• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (P)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-04-12 13:35:16 följande:
    Börja sjung i kör =)
    Jag gör faktiskt det :) Men där är de i min ålder redan stadgade och resten panchisar och så desperat är jag inte :)
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (P) skrev 2012-04-12 12:57:59 följande:
    Lägger ner nätdejtandet helt. Är så less på skiten. Tycker det blir så totalfel jämt. Det är som nån sorts nätshopping. Urvalet är helt baserat på en bild som speglar en hundradels sekund i personens liv. Någon som har ett bra tips på var man som man istället kan träffa kvinnor 35-45 irl, förutom dans? I en liten stad är utbudet rätt tunt men kan tänka mig kurser eller vad som helst egentligen. Jag tror mer på mötet mellan personer framför "fönstershopping" då fokus ligger på helt fel saker. Tips?
    Jag har också lagt ner helt, är helt galet som vi människor håller på. Inget duger och man tror hela tiden att man förtjänar något bättre än vad som erbjuds. Och det är väl okej att vara kräsen men man kan fan visa vanligt hyfs!

Har inga råd att ge, fast det hände mig en lite kul grej för några veckor sen! En kille kom fram till mig när jag var på puben och berättade att han hade sett mig lite här och där och undrade om vi inte kunde ta en fika. Det gjorde vi dagen efter, och det var trevligt men det klickade inte. Fast det tycker inte jag är hela världen, det roliga är att det finns folk som lägger märkte till en och vad som helst kan ske, när som helst ;).
  • Anonym (33-åring)

Jag har väl inget gett upp helt helt, men gett upp hoppet om att få ut nått vettigt av det har jag. Nu är det enbart tidsfördriv att logga in ibland för att se om det finns nån att prata lite med.

• Anonym (japp)

Ny här får man hänga på???

• Anonym (33-åring)
    Anonym (japp) skrev 2012-04-12 19:25:02 följande:
    Ny här får man hänga på???
    Det får man, men aktiviteten i tråden har varit lite sådär på slutet. Verkar som att vi är många som lagt nätdejtingen på hyllan ett tag.
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-04-12 19:45:45 följande:
    Det får man, men aktiviteten i tråden har varit lite sådär på slutet. Verkar som att vi är många som lagt nätdejtingen på hyllan ett tag.
    Haha ja, men vi välkomnar mer än gärna lite nya som kan komma med fräscha inputs till oss som är helt blasé. Finns det INGEN som det går bra för?
  • Anonym (japp)

jag träffade mitt x genom nätet och vi var gifta och ett par under 6 år och fick barn. separerade för ett år sedan och nu har jag varit ute i nätträsket i snart 1 år...
    tycker det är svårt att hitta den rätte. dejtar en just nu men jag vet inte...svårt att veta!!

• Anonym (33-åring)

Förslag på hur man inte inleder en konversation:

"Hallå där
    Hur mås d? Vad söker du för man då?vad pysslar du med i arbetslivet?"

Vad vill människan att jag ska fastna för? Varför ska jag berätta massa saker när inte han gör det? Och liiite noggrannare kan man väl vara med hur man skriver när man inte skriver mer är två (korta) rader...

Nu loggar jag ut och går och hämtar ett glas vin istället Skål 

• Anonym (Ute igen)

Jag håller med, känns som man får bjuda super mycket på sig själv, och inte får så värst mycket feedback Är ganska seriös och funderar mycket, vill inte gå in flört läge och börja anspela på sex, vill hellre få koll på att det är en vettig person som har intressanta tankar. Ja ja kräsen är väl ordet, inte med utseende pengar och antal sporter, utan med hjärnkapacitet och nyfikenhet på livet. Tråkigt ... Han som jag hade kontakt med senast ville inte fortsätta maila med mig om inte jag ville träffa honom på en gång eftersom han tyckte så mycket stämde mellan oss, då skulle han liksom falla för mig (via mail) och sen kanske det inte skulle bli något ... Jag menar är man redan rädd på den nivån?

• DanM

Jag har blivit tillsagd att prova nätdejting så många gånger i mina trådar att jag nu ger det en chans. Börjar på happypancake lite för att prova på det. Men jag får en känsla av att det går ca 20-30 killar per tjej. Lite segt om jag får aäga det själv. Dessutom verkar det som man måste få till ett supermeddelande första gången för att ha en chans att stå ut.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!