• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-22 19:47:27 följande:
    Är det förresten fler än jag som har fått mail från en 85-årig fd präst på HP?

Tyckte han var lite gullig tills jag verkligen läste vad han skrev, han avslutade med ungefär;  kram, och vad jag menar med det får du själv räkna ut... Urk. Sen har han varit inne på min profil kanske 15 ggr. Har några såna, som besöker och besöker, liksom, varför det? Många av dem skriver inte heller. Vad vill de? Att jag ska skriva till dem eller vadå?
    Ja, de vill att ni ska dejta. de är nyfikna på dig. Eller "sugna på dig" som de säkert hade skrivit om de skulle ha skrivit. Dåliga vibbar. Hade en Hans Schejke-liknande typ i 70årsåldern med långt grått hår som tassade runt min profil och skrev - i ordningen:

hej...

vad Du verkar svår, hjärtat, var inte så svår...

hur är det idag hjärtat?

men ta inte livet så allvarligt, man ska skratta och kramas

vill Du inte ha mig längre, jag finns här och väntar på Dig.
    ---

= DÅLIGA VIBBAR!
  • Anonym (Lina)

Min dejt för två veckor sen, ja, vad ska man säga. Inte haft tillfälle att ses en andra gång. Men han skriver varje dag, och jag skriver tillbaka. Ibland har han skrivit tre meddelanden när jag loggar in, alla ganska långa. Om vad han gör, vad han tänker på, det vi diskuterat, osv. Det måste ju vara ett bra tecken?

• Anonym (Ute igen)

Men har någon erfarenhet av att det inte klickar i mailkontakten, men i verkligheten? Mailar just nu med en kille som verkar bra, men han skriver så grymt tillknäppta mail Har supersvårt att få ur honom något, som att han är rädd att lämna ut minsta lilla till någon på nätet ... Blir lite osugen, men kanske ska ge honom en chans?

• Anonym (Lina)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-03-23 18:47:40 följande:
    Men har någon erfarenhet av att det inte klickar i mailkontakten, men i verkligheten? Mailar just nu med en kille som verkar bra, men han skriver så grymt tillknäppta mail Har supersvårt att få ur honom något, som att han är rädd att lämna ut minsta lilla till någon på nätet ... Blir lite osugen, men kanske ska ge honom en chans?
    Svårt att säga...Med han jag mailar nu klickade vi så fantastiskt i mailkontakten att jag egentligen bara var rädd att han skulle dölja något. Hans profilfoto var bara en närbild på ögat, så ett litet tag visste jag inte alls hur han såg ut. Men jag fortsatte skriva, kände mig mer stimulerad av att skriva till honom.

Men bad om foto efter nån vecka och fick tre - på en kille som var alldeles för snygg för "my leage" så att säga. Han är ganska mycket yngre än mig och ser helt ärligt ut som typ Schenkenberg, mörkt tjockt hår i page, svarta ögonbryn, gröna ögon, fin bred mun, gulliga skrattgropar. Så vacker. Så jag trodde att han fejkade med fotona.
    Men det gjorde han inte. Dejten var egentligen bara för att checka om det var för bra för att vara sant, men han VAR ju fantastiskt bedårande i verkligheten....så, dejten var kort, typ 1,5 timmar. Han ville väl checka att inte jag heller ljög med mina foton. Vilket jag självklart inte gjort.

Och sen har vi fastnat i att bara maila igen. Problemet är att vi inte bor i samma stad.
  • Anonym (Lina)

...och att tja, egentligen VET jag ju inte så värst mycket om honom. Men det pirrar i magen när jag tänker på att träffas igen. Har varit singel i ett år, inte haft ett enda ligg.

• Anonym (Ute igen)

Ja man vill ju gärna att det ska klicka med allt men endel kanske har svårt att öppna sig via sådana här sajter och tror att man ska vara någon sorts galning och börja förfölja dom om dom "avslöjar" för mycket

• Anonym (nybörjare)

"favoritar"
    Har haft en riktigt rolig stund när jag läst genom tråden samt fått tips på några sidor som jag ska testa... 

• Anonym (Tabula)
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-23 19:10:59 följande:
    Svårt att säga...Med han jag mailar nu klickade vi så fantastiskt i mailkontakten att jag egentligen bara var rädd att han skulle dölja något. Hans profilfoto var bara en närbild på ögat, så ett litet tag visste jag inte alls hur han såg ut. Men jag fortsatte skriva, kände mig mer stimulerad av att skriva till honom.

Men bad om foto efter nån vecka och fick tre - på en kille som var alldeles för snygg för "my leage" så att säga. Han är ganska mycket yngre än mig och ser helt ärligt ut som typ Schenkenberg, mörkt tjockt hår i page, svarta ögonbryn, gröna ögon, fin bred mun, gulliga skrattgropar. Så vacker. Så jag trodde att han fejkade med fotona.
    Men det gjorde han inte. Dejten var egentligen bara för att checka om det var för bra för att vara sant, men han VAR ju fantastiskt bedårande i verkligheten....så, dejten var kort, typ 1,5 timmar. Han ville väl checka att inte jag heller ljög med mina foton. Vilket jag självklart inte gjort.

Och sen har vi fastnat i att bara maila igen. Problemet är att vi inte bor i samma stad.
    Men herregud, det låter ju hur bra som helst! Förutom att han bor i Malmö då! Jag kan ta honom, skåning som jag är ! Men just det ja, han är ju till och med yngre än du så lite väl ung kanske...  Läbbig 70-åring du hade där förresten. Har överlag lite svårt för män som säger "hjärtat" hela tiden. Och såna som gaggar om att man är svår och sånt går ju bara fetbort.  
  • Anonym

Jag kan inte det här med att dejta. Varit ute på nätet i omgångar, men måste mejla lääääänge med nån innan jag känner att jag vill ses. De där som föreslår dejt direkt går bort. Så när det väl bli dejt så är man typ nästan ihop, och sen skiter det sig av andra anledningar så min dejter har aldrig blivit långvariga. Det här med att dejta många samtidigt går liksom inte, det blir bara konstigt och jobbigt att hålla isär dem och jag undrar om jag skulle känna mig ärlig om jag visste att jag hade nästa dejt dagen efter... Så hur gör man egentligen? Jag kan verkligen inte det här med att nätdejta, precis plockat bort mig själv från siten jag var med på, kändes som att jag var ett objekt på köttmarknad där bilderna var det enda som spelade nån roll i alla fall, liksom ingen som fångar nåt intresse!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-24 00:24:52 följande:
    Jag kan inte det här med att dejta. Varit ute på nätet i omgångar, men måste mejla lääääänge med nån innan jag känner att jag vill ses. De där som föreslår dejt direkt går bort. Så när det väl bli dejt så är man typ nästan ihop, och sen skiter det sig av andra anledningar så min dejter har aldrig blivit långvariga. Det här med att dejta många samtidigt går liksom inte, det blir bara konstigt och jobbigt att hålla isär dem och jag undrar om jag skulle känna mig ärlig om jag visste att jag hade nästa dejt dagen efter... Så hur gör man egentligen? Jag kan verkligen inte det här med att nätdejta, precis plockat bort mig själv från siten jag var med på, kändes som att jag var ett objekt på köttmarknad där bilderna var det enda som spelade nån roll i alla fall, liksom ingen som fångar nåt intresse!
    men låt bli att mejla länge då! Ingen säger att ni måste bli ihop bara för att ni träffas och tar en fika?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!