• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym (Tabula)
    Baginbox skrev 2012-03-15 11:49:43 följande:
    Håller med här. Många kravspecar avskräcker definitivt från kontakt. Å andra sidan får tjejer nog i högre grad spammail med så tunt innehåll att de måste göra något åt inkommande mängden mail. Fast det kan man göra på andra sätt. Vi som faktiskt läser en pres och faktiskt tar hänsyn till vad de söker och därmed inte kontaktar om vi inte tycker vi passar enligt önskad mall, kanske egentligen skulle passa alldeles utmärkt.

Samtidigt kan jag inte låta bli att konstatera att alltför många tror att nätdejting är en slags postorderfunktion där man kan beställa en man efter behag. Rätt kul att se också samma kvinnor häckar kvar på sidorna i flera år. Ingen som tänkt på att kravspecen inte är realistisk. Jag har sett somliga 45-50 åringar ha en bild där de ser ut som Marit Paulsen men vill bara ha svar från vältränade 25-35 åringar. Då kan de nog bereda sig på en lång väntan. Eller kanske det är något skämt som jag inte förstår...
    Haha, ja det är ju lika fånigt oavsett vilket kön det är som håller på sådär och inte själva kan leva upp till sina höga krav. Det är nog dags att vi tar ner oss själva lite på jorden tror jag.
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-15 20:25:45 följande:
    Varför, vad har hänt? Har han inte nappat på att ses?

Han chattar gärna, och igår sa han "nu ska jag gå och lägga mig" i säkert 45 minuter innan han faktiskt gjorde slag i saken. Men inte minsta lilla hint om att ses och berättar gärna om vad han ska göra de kommande dagarna. Nej, nu överdriver jag nog, men det känns lite så i alla fall. Så, tack och hej, och nej nu blir det inget mer nätdejtande på ett tag.
  • Anonym (kille 36 år)

Ok, nu har jag avslutat med denna upptagna tjej - det känns lite vemodigt för av de jag har träffat gillade jag henne mest. Samtidigt hade hon en hel del andra knepigheter för sig också. Men jag har en annan på gång och vi ska ses i helgen. Samtidigt måste jag dock säga att jag finner det extremt svårt att få kontakt med tjejer på nätet. Jag har kontaktat runt 40 det senaste halvåret men bara en svarade. Så det känns liksom inte som jag har kontroll över dejtandet - jag kan bara välja att besvara de som kontaktar mig.

Ändå tycker jag att jag borde vara ett riktig kap (av flera anledningar) för den som är redo att bilda familj. Jag funderar om det ligger mig i fatet att jag är under medellängd, ca 175 cm. Med tanke på hur oärliga folk är kanske jag borde skriva att jag är 180 istället? för om jag skriver att jag är 175 kanske man tror att jag är 170 men avrundar uppåt Samtidigt är ju längd ganska uppenbart, så det syns ju direkt om man ljuger. Kanske inget vidare bra första intryck det heller. Så hur viktigt är längden egentligen? Kanske mer viktigt om man bara läser av en profil på nätet än om man verkligen träffar en person i live så att säga?

• Anonym (33-åring)
    Anonym (kille 36 år) skrev 2012-03-15 22:40:23 följande:

Ok, nu har jag avslutat med denna upptagna tjej - det känns lite vemodigt för av de jag har träffat gillade jag henne mest. Samtidigt hade hon en hel del andra knepigheter för sig också. Men jag har en annan på gång och vi ska ses i helgen. Samtidigt måste jag dock säga att jag finner det extremt svårt att få kontakt med tjejer på nätet. Jag har kontaktat runt 40 det senaste halvåret men bara en svarade. Så det känns liksom inte som jag har kontroll över dejtandet - jag kan bara välja att besvara de som kontaktar mig.

Ändå tycker jag att jag borde vara ett riktig kap (av flera anledningar) för den som är redo att bilda familj. Jag funderar om det ligger mig i fatet att jag är under medellängd, ca 175 cm. Med tanke på hur oärliga folk är kanske jag borde skriva att jag är 180 istället? för om jag skriver att jag är 175 kanske man tror att jag är 170 men avrundar uppåt Samtidigt är ju längd ganska uppenbart, så det syns ju direkt om man ljuger. Kanske inget vidare bra första intryck det heller. Så hur viktigt är längden egentligen? Kanske mer viktigt om man bara läser av en profil på nätet än om man verkligen träffar en person i live så att säga?

För min del så är det nog viktigare att man talar sanning (även om oviktiga saker) än att man är lång. Men samtidigt vet jag ju med mig att jag faktsikt kan låta bli att kontakta killar som är en bit kortare än jag är... Men 175 är klart godkänt
  • Anonym (33-åring)

Ah, nu vet jag vad det är man ska göra när det inte bokas nån dejt nummer två. Man ska ge upp! För då plötsligt gick det fort att boka Inte för att jag sagt att jag gett upp (om han inte läser här?) dock... han kontaktade mig igår kväll på chatten igen och så kom vi in på en sak som jag inte orkade skriv-prata om, så jag sa "det kan vi ta om vi ses" och då fick jag genast förslag på två olika dagar som passade honom... blir spännande att se vad som händer nu.

• Anonym (Tabula)

Trist att det inte funkade. Längden räknas tycker jag, men 1.75 är ju inte på något sätt kort. Jag drar mig t ex för dem som är över 1.80 eftersom jag själv är 1.60. Lögner är aldrig bra så behåll du din längd. Vad synd att man inte vill outa sig här, annars hade vi kunnat hjälpa varandra med våra profiler på sidorna! Min killkompis, som är fantastisk hade en vedervärdig profil på nätet, jag fick hjälpa honom att byta lite bilder och ändra lite i sin text. Vips så träffade han sin drömtjej där och nu ser man inte honom nåt mer  .
    Anonym (33-åring) skrev 2012-03-16 09:20:48 följande:
    Ah, nu vet jag vad det är man ska göra när det inte bokas nån dejt nummer två. Man ska ge upp! För då plötsligt gick det fort att boka Inte för att jag sagt att jag gett upp (om han inte läser här?) dock... han kontaktade mig igår kväll på chatten igen och så kom vi in på en sak som jag inte orkade skriv-prata om, så jag sa "det kan vi ta om vi ses" och då fick jag genast förslag på två olika dagar som passade honom... blir spännande att se vad som händer nu.
    Yay, kör så det ryker . Och glöm inte att uppdatera!
  • Anonym (kille 36 år)

Iofs har jag aldrig blivit nobbad pga längd så det är kanske någon nojja jag har. Men jag blir lite frustrerad när jag ser en intressant tjej som är 155-160 men som ändå vill ha killar som är minst 185.

Däremot har jag faktiskt blivit nobbad pga att jag har en bostadsrätt i Stockholm. Jag bor och arbetar inte där längre men har bostaden kvar.. tydligen skapar det många funderingar hos kvinnor typ att jag har en annan familj i Stockholm eller ska ha lägenheten till min älskarinna (??), eller att jag rätt som det är ska flytta tillbaka. Men det är snarare en investering samt att jag lite förtjust i lägenheten plus att det blir en hel del reavinstskatt om jag säljer och då kan jag lika gärna ha den kvar.

Hmm, ja att få lite hjälp med profilen kanske skulle vara bra. Jag har förvisso några tjejkompisar som jag skulle fråga.. kanske borde göra det.

• Anonym
    Anonym (kille 36 år) skrev 2012-03-17 00:09:08 följande:

Iofs har jag aldrig blivit nobbad pga längd så det är kanske någon nojja jag har. Men jag blir lite frustrerad när jag ser en intressant tjej som är 155-160 men som ändå vill ha killar som är minst 185.

Däremot har jag faktiskt blivit nobbad pga att jag har en bostadsrätt i Stockholm. Jag bor och arbetar inte där längre men har bostaden kvar.. tydligen skapar det många funderingar hos kvinnor typ att jag har en annan familj i Stockholm eller ska ha lägenheten till min älskarinna (??), eller att jag rätt som det är ska flytta tillbaka. Men det är snarare en investering samt att jag lite förtjust i lägenheten plus att det blir en hel del reavinstskatt om jag säljer och då kan jag lika gärna ha den kvar.

Hmm, ja att få lite hjälp med profilen kanske skulle vara bra. Jag har förvisso några tjejkompisar som jag skulle fråga.. kanske borde göra det.

förlåt, men vad är det för sjuka spån till tjejer du kontaktar? Det låter helt bisarrt att bli nobbad av den anledningen. Förlåt att jag frågar, men vad är det för sorts tjejer du brukar maila till?
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-15 20:25:45 följande:
    Kul! Är det den unga från Malmö eller blandar jag ihop det nu? Han som var så snygg?
    Japp! Att du mindes!

Vi har inte ringts eller så sen dess. Jag har haft så mycket annat, vet inte ärligt talat om jag är redo att göra det där lilla extra som krävs (övervaka telefonen, höra av sig regelbundet, mm), men jag är absolut intresserad av att se honom igen! Får helt klart för mig att han vill det samma, men han verkar vara ganska...passiv???
  • Anonym (Lina)

Ett kap? Lystrar. ^_^

Skriv inte att du är längre! Det finns någon därute som kommer att gilla just dig! 1.75 är en bra längd. Jag är 168, någon som är din längd skulle jag absolut inte dissa på grund av längd. Däremot skulle jag bli lite sne kanske på första dejten om du hade skapat en annan bild av dig själv än vad som är sant.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!