• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym

Nu blir det en kille mindre på Hp i alla fall. Får bara dåligt självförtroende av att hänga där. Speciellt när man tar mod till sig och skriver ett trevligt och genomtänkt mail (som inte ens är flörtigt) till någon tjej och inte får minsta respons tillbaka. Kanske har jag bara haft otur, men 5 personer i rad får fan räcka. Nej, nu ger jag som sagt upp skiten!

• Baginbox

Jag tar aldrig kontakt längre men hänger kvar ändå på HP. Kollar runt lite och ibland dimper det ner ett mail från en kvinna istället. Brukar bli någorlunda konversationer. Oftast tar mailen slut när hon sett bilderna.. :) Vill inte ha pres bild men släpper in den som vill i albumet. Man är visst inte ett kap längre. Lite märkligt att det har så stor betydelse på nätet för irl skrämmer jag ingen. I början tog jag ganska illa vid mig, och då var det jobbigt, men nu bryr jag mig inte längre. Jag börjar inse att via nätet blir det inget sällskap utan det gäller nog att komma ut på andra aktiviteter istället. På så vis är också chansen större att det funkar genom att man kanske träffas via ett gemensamt intresse. För oss på mindre orter är tyvärr utbudet ganska litet vilket försvårar.

• Anonym (Lina)

TS: Upptäckte just att min favorit (en date hittills) också finns på HP! Mäh! Och där har han minsann lagt upp bilden på sig själv som är en modellbild. Checka in honom...

• Anonym (Tabula)
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-26 21:46:53 följande:
    TS: Upptäckte just att min favorit (en date hittills) också finns på HP! Mäh! Och där har han minsann lagt upp bilden på sig själv som är en modellbild. Checka in honom...
    Den unga killen från Malmö??
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-26 22:51:11 följande:
    Den unga killen från Malmö??
    Japp. Men vill ju inte outa honom här, så vi får tala i gåtor.
  • Anonym (Tabula)
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-27 00:02:55 följande:
    Japp. Men vill ju inte outa honom här, så vi får tala i gåtor.

Ojdå, haha ja det kanske blir lite svårt. Men ska försöka. Ålder?

• Anonym (Lina)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-27 15:59:17 följande:

Ojdå, haha ja det kanske blir lite svårt. Men ska försöka. Ålder?

28.
  • Anonym (snart ny taktik)

Är det någon tjej som vill dela med sig av öppningsfrasen från killen ni sen valt att dejta? Vore intressant.

• Anonym (33-åring)
    Anonym (snart ny taktik) skrev 2012-03-27 22:33:27 följande:
    Är det någon tjej som vill dela med sig av öppningsfrasen från killen ni sen valt att dejta? Vore intressant.

Oj... minns ingen. Kanske säger nått om hur stor vikt jag tycker att det har... för mig är språket nog viktigast, för jag tycker att det säger en hel del om personen. Näst viktigast är att det finns något innehåll. Jag spyr snart på "Hur är läget" och liknande... =)
  • Anonym (snart ny taktik)

Jo, finns otaliga exempel på vad man inte ska skriva. Det man skriver ska skilja sig från mängden, inte vara massutskick, inte vara för positiva kommentarer om utseendet, inte anspela på sex eller vad personen vill göra med en osv.

Finns inte lika mycket om vad som verkligen fungerat. Exempel på hur den första kontakten togs vore därför intressant. Bara sök efter första meddelandet i inkorgen från någon ni dejtat. Utelämna detaljerna och beskriv med egna ord om det är för personligt.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!