Inlägg från: Anonym (snart ny taktik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snart ny taktik)

Ärliga nätdejtingstråden!

Hej gott folk!

Bra med en ny tråd som fokuserar på själva nätdejtingen. Här vill jag vara med från start.

Tänkte dra en liten bakgrund med statistik om hur det gått för mig. Jag skulle själv tycka det vore intressant om andra gjorde detsamma. Framförallt tjejer då bilden man får är att mailen väller in i era inkorgar och dejter är busenkla att styra upp fast ni alltid lyckas göra det med killar ni sen inte gillar.

Jag är en kille på 31 år som startade ett konto på happypancake i juni 2011. Jag har fått till 1 dejt vilken resulterade i ligg och fortsatt vänskaplig kontakt. Jag har brevväxlat med 12 st (till dessa räknar jag de jag fått minst 5 meddelanden från). Jag har totalt skickat 188 meddelanden och mottagit 133. Jag har skickat 9 flirtar och fått 9. Har totalt fått 821 besök.

Jag har nog ett helt ok utseende. Ganska lång. Är smal men inte spinkig. Ser snäll och vårdad ut. Ser och känner mig yngre än min ålder. Har en presentation som lyfter fram de egenskaper jag länge värdesatt högt hos mig själv - att jag är snäll, ärlig och omtänksam, bryr mig om mina nära och kära. Men beskriver mig samtidigt som lite av en cyniker som kan och vågar tänka själv. Nämner också några av mina intressen som är smalare än Svenssons men samtidigt lite mer spännande. Söker tjejer 23 ±3år för seriöst förhållande.

Anonym (Tabula) skrev 2012-03-01 22:27:01 följande:
    Hej! Glömde att jag skulle kommentera detta! Hur kan man se all statistik på HP? Eller måste man sitta och räkna själv?

Det går inte av nån konstig anledning. Totala antalet besökare står på min sida och i inkorgen finns det totala antalet mail. För skickade mail räknade jag antalet sidor x 12 + de på sista sidan.
    Anonym skrev 2012-03-02 16:49:46 följande:
    Men kan ni inte sluta sprida myten att alla tjejer får hundratals mail medan killar inte får några? Jag är tjej, och får otroligt sällan mail på dejtingsajter. Många tjejer får säkert många mail, men jag lär inte vara ensam om att få väldigt få påstötningar. (Jag skickar själv, men får sällan svar)

Därför det vore intressant med lite statistik. Hur många mail har du skickat respektive fått och under vilken tid? Hur gammal är du? Tror det gäller främst yngre tjejer utan barn.
    Anonym (W.design) skrev 2012-03-01 14:58:12 följande:
    Nätdejtning ger kvinnorna "paradox of choice" problem. Det får så många svar och alternativ att män faller pga av fel jobb eller fel klädstil.

En idé som jag och några skissar på är att skapa en sajt där det kommer uppfattas att kvinnor och män får lika många svar. Män som söker allt och alla kommer inte kunna göra detta och kvinnor som inte söker kommer heller inte få några kontakter. Ju mer kvalité/detaljer du har på din profil desto mer exponeras din profil. Hur du hanterar dina svar, text, längd, kvalité i texten mäts och rangordnas. Det kommer löna sig att vara sitt rätta jag. Det kommer inte löna sig att inte svara. Svaren från männen kommer behövas vara äkta och genomarbetade, svaren från kvinnorna kommer behövas vara av kvalité.

Det är märkligt att ingen tidigare har tagit tag i detta jätteproblem med att kvinnor bombarderas med svar (100+/dag) och männen högst 2-3st / månaden.  Kvalitén måste ju vara extrem dålig och på sikt kommer nätdejtning att bli ökänd för desperation. Det vill vi ändra på

Vi tänker (vill) lansera sajten i år.

Är faktiskt själv på väg att skapa en liknande site med idéer som liknar dina fast på en nivå ännu djupare än så :P Haha, nä men jag tror marknaden behöver fler aktörer med fler olika alternativ på lösningen av problemet.
    Anonym skrev 2012-03-02 20:54:45 följande:
    Tror inte det behövs så mycket statistik för att se att ju "attraktivare" man ser ut. desto mer folk blir intresserade av en. 
    vore nice med nån funktion där man inte kunde se bild på den andre förrän båda godkänner det 

Det tror jag. Eller ja.. det folk tror är attraktivt kan skilja sig åt. Lite det som är pudelns kärna. Själv har jag lärt mig vad som gör killar attraktiva i tjejers ögon. Min profil är inte en sådan. Som mitt nick antyder kommer jag förändra denna snart från att spegla den jag är nu till den jag tror är just är en attraktiv kille. Då blir det intressant att se skillnaden i skickade/mottagna meddelanden.

Men jag tycker fortfarande att folk ska posta mer info om hur det har gått för de. Vore ju grymt om man kunde krossa sina fördomar. Tex den jag nämnde i mitt förrförra inlägg. Måste ju vara så att yngre tjejer utan barn får fler mail är äldre med barn? Skriv hur det gått så vi får lite underlag!
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-05 13:46:40 följande:
    Håller med, för att det ska resultera i en date verkar det vara bättre att killen är den som skriver först! Det kanske är så att vi är så gammalmodiga (eller männen då) att de hellre är de som jagar...

Ja du har helt rätt attityd, jag tar inte åt mig för de jag aldrig träffat, men lite dissad känner man ju sig när man spenderat flera timmar med någon och så kan han inte ens svara på ett sms. Men men, jag jagar vidare!

Blev dejt för mig i helgen, min andra. Var tjejen som initierade den kontakten. Min första dejt var det jag som tog kontakt med. Det känns bra, ger hopp om framtiden. Vill inte vara den som alltid jagar, det är rätt ansträngande och kan kännas lite frustrerande om responsen är dålig. Tror inte dejtingträsket behöver fler bittra män, så stå på er ni tjejer som försöker! :)

Dejten gick förövrigt bra. Tiden flög iväg och vi hade svårt att slita oss från varandra, så kemi fanns där helt klart. Vi ska träffas igen senare i veckan.
    Anonym (Tina) skrev 2012-03-08 22:58:19 följande:
    En annan skrev "Nu har jag läst igenom din presentation och blev inte klokare för det." Bra inledning där. Han var i min ålder (40) och hade sånt där tonårsrufs och snäckhalsband.

Haha, riktigt kul tyckte jag! Jag hade lätt svarat.
    Anonym skrev 2012-03-14 17:24:34 följande:
    Vad är grejen med alla som lägger upp bilder som inte stämmer alls? Nu är jag tack-och-lov inte singel längre, men när jag brukade dejtsajter råkade jag ut för en shitload av karlar som man knappt kände igen från korten (jag vet att tjejer fuskar minst lika mycket). De var ibland 20 år äldre, vägde väääldigt många kilon mer, mycket mer tunnhåriga etc etc.
    En kille hade t.o.m. bilder på nån snubbe som han hade googlat upp.

Varför gör man så? Är det enda syftet att lyckas få en dejt? För nåt mer blir det ju knappast.

Man får nog räkna med att klimatet lockar män till sådana metoder, just för att få till en dejt. Eller bara för att få möjligheten att etablera en kontakt.

Hos det första könet Tungan ute gäller motsatsen. Vissa tjejer gör sig medvetet svårare än de egentligen är med högt ställda krav och attityd i presentation och dialog för att sålla bort så mycket det går så tidigt som möjligt. Under en hård fasad gömmer sig ibland rätt fina personligheter.

Är det någon tjej som vill dela med sig av öppningsfrasen från killen ni sen valt att dejta? Vore intressant.

Jo, finns otaliga exempel på vad man inte ska skriva. Det man skriver ska skilja sig från mängden, inte vara massutskick, inte vara för positiva kommentarer om utseendet, inte anspela på sex eller vad personen vill göra med en osv.

Finns inte lika mycket om vad som verkligen fungerat. Exempel på hur den första kontakten togs vore därför intressant. Bara sök efter första meddelandet i inkorgen från någon ni dejtat. Utelämna detaljerna och beskriv med egna ord om det är för personligt.

Anonym (Lina) skrev 2012-03-27 23:59:19 följande:
    Min öppningsreplik till HONOM var att "din text representerar en sån typ av kille som jag skulle fallit för vanligtvis. Jag håller med dig om allt, förutom att jag inte röker längre. Varför XXXXXX (stad som jag inte bor i) ? "

Detta öppnade ögonen lite för mig tror jag, eller kommer att göra det om trenden håller i sig. 2 av 2 tjejer som svarat startade konversationen med killen. När jag såg det tog jag en titt på min egen historik och mycket riktigt, av de två dejter jag själv haft är det tjejen som skrivit det första meddelandet.

Kan det vara så att det är en faktor med större betydelse än man trott? En förklaring till varför så många mail från killar går obesvarade? Tjejer har ju fördelen att kunna plocka russinen ur kakan när det kommer till nätdejting och därför borde deras förstahandsval ha störst möjlighet att avancera. Finns ju en föreställning om att det är killen som måste vara drivande och ta initiativ, men att skicka ett mail kräver ju inte så mycket om man jämför med att kontakta en okänd person på krogen, vilket gör det lättare för tjejer.

Vilka slutsatser kan man dra av det? Kanske att killar borde skriva färre mail och lägga större vikt vid presentation och profilbilder. Intressant! Fortsätt posta!
    Anonym (Lina) skrev 2012-04-21 09:08:32 följande:
    Eftersom killen i det fallet var fullt funktionell, dvs. han fungerade som människa, var supertrevlig, såg bra ut, hade aldrig haft problem med att hitta tjejer, men ändå blev bortsorterad på internet...kan man dra slutsatsen att det kan bero på en viss social inlärningen i att tjejer avvaktar. Eller ni kanske ser andra anledningar?

Hans profil kunde till exempel besökas fem gånger per dag av en viss tjej, men hon skrev ändå inget. Eftersom det var fejk - han var ju inte ute efter att träffa någon - hade jag satt gränsen vid att inte svara, bara analysera frekvensen besök och eventuella flirtar osv. Men aldrig att starta något. Bara passivt betrakta flödet liksom. Det var i alla fall intressant! Kan vara bra för både killar och tjejer att veta kanske.

Men nu säger ni att killarna bara är passiva och att det tvärtom är tjejerna som får ligga i och jaga med brev? :P

Intressant!
    LivingEasy skrev 2012-04-27 00:09:31 följande:

Det finns en tråd om en kille som helt tappat tron på kvinnor här på FL, jag börjar hamna lite i samma sits... :(       

Kan du länka till den tråden?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!