• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-24 09:34:47 följande:
    men låt bli att mejla länge då! Ingen säger att ni måste bli ihop bara för att ni träffas och tar en fika?

Jamen det är ju det som är grejen, jag kan inte träffa nån jag inte känner. Måste finnas nåt intresse först, mer än en bild. Jag måste ha en uppfattning om personligheten först. Just därför jag tror att nätdejting inte är nåt för mig, för jag kan inte det här med dejting.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-24 19:39:33 följande:
    Jamen det är ju det som är grejen, jag kan inte träffa nån jag inte känner. Måste finnas nåt intresse först, mer än en bild. Jag måste ha en uppfattning om personligheten först. Just därför jag tror att nätdejting inte är nåt för mig, för jag kan inte det här med dejting.
    Nej, jag fattar inte. Varför _måste_ du nödvändigtvis ha ett intresse av någon för att träffa den? Du kan väl träffas för att se om det kan BLI ett intresse, eller en ny vän, eller inget alls.
  • Anonym (Ute igen)

Ja det vanligaste tipset är väl (till dig anonym som inte "kan nätdejta" ) att inte ta det så seriöst inte göra det större än att gå och fika med vem som helst, uppstår det något så är det kul, funkar det inte så har man ju ändå kanske haft en ok stund. Varför kan du inte träffa "någon du inte känner". ? Det gör man ju i massa olika sammanhang via jobb, middagar, fester, både killar och tjejer

• Anonym (Ute igen)

Äh nu ger jag upp på herr tillknäppt, supertråkigt när man får ett knapphändigt svar på frågor man ställt, känns som jag lämnar ut massa info om mig men får typ en tillbaka. Tråååkigt ... Ändå ville han ses efter typ fyra mail men jag kunde inte på en gång och nu vet jag inte vad som skulle få igång den sega mailväxlingen igen. Ibland kan jag få ett sådant sug att liksom tipsa killar om vad som inte funkar. En sak som funkar dåligt för mig är om dom direkt i sin presentation börjar beskriva hur dom vill vakna bredvid "mig" (dig) och mysa på helgmorgnar.... Bläks

• Anonym (33-åring)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-03-25 00:21:01 följande:
    Äh nu ger jag upp på herr tillknäppt, supertråkigt när man får ett knapphändigt svar på frågor man ställt, känns som jag lämnar ut massa info om mig men får typ en tillbaka. Tråååkigt ... Ändå ville han ses efter typ fyra mail men jag kunde inte på en gång och nu vet jag inte vad som skulle få igång den sega mailväxlingen igen. Ibland kan jag få ett sådant sug att liksom tipsa killar om vad som inte funkar. En sak som funkar dåligt för mig är om dom direkt i sin presentation börjar beskriva hur dom vill vakna bredvid "mig" (dig) och mysa på helgmorgnar.... Bläks

Hihi, ja, visst har man lust att lära dem ett och annat ibland. Förstår inte hur man kan kalla nån man aldrig ens (skriv-)pratat med för sötnos, gumman och andra puttinuttiga saker eller avsluta med puss och sånt. Är det meningen att jag ska falla för sånt? Jag reagerar precis tvärt emot...
  • Anonym (Lina)

Har även provat HP nu i en vecka. Men man blir så anstormad tycker jag. Minst 5 mail i timmen och jag vet inte hur många flirtar. Igår var jag på en date igen, med en från HP. Min favoritsnubbe har fastnat därnere i Skaune, så...

Ärligt talat vet jag inte vad jag håller på med. Kände ingen kemi, men ville ha ett äventyr. Vad gör man i en sån situation? Drack lite vitt vin på ett ställe, sen gick vi hem till honom. Kommer pirret inte snart? Blir det inget? Han är ju reko, ser bra ut, kom igen, sa jag till mig själv. Drog mig ur väldigt sent. Sex, men inte hela vägen. Blev inte kåt helt enkelt. Han blev desto kåtare.

Hur går det för er? Som tjej kan man ju välja och vraka, det är uppenbart. Ångrar i och för sig inte gårdagens date, det var en typisk bekräftelsekick och ego-boost. Folk är ändå oftast trevliga, men det går inte att styra sin lust på det rationella sätt man skulle velat...tyvärr. För han var en BRA man.

• Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-25 22:23:14 följande:
    Har även provat HP nu i en vecka. Men man blir så anstormad tycker jag. Minst 5 mail i timmen och jag vet inte hur många flirtar. Igår var jag på en date igen, med en från HP. Min favoritsnubbe har fastnat därnere i Skaune, så...

Hur går det för er? Som tjej kan man ju välja och vraka, det är uppenbart. Ångrar i och för sig inte gårdagens date, det var en typisk bekräftelsekick och ego-boost. Folk är ändå oftast trevliga, men det går inte att styra sin lust på det rationella sätt man skulle velat...tyvärr. För han var en BRA man.
    Nej, det är inte så för alla tjejer. Jag får kanske ett mail i veckan, om jag är aktiv och har tur. Skulle gärna byta med dig
  • Anonym (Lina)

Men har du provat HP som jag sa, det var en stor omsattning...20 dateforslag bara i helgen. Om det ar manga forslag du vill ha.

• Anonym (Tabula)
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-26 09:12:13 följande:
    Men har du provat HP som jag sa, det var en stor omsattning...20 dateforslag bara i helgen. Om det ar manga forslag du vill ha.
    Eh, nä inte så stor omsättning för alla..
  • Anonym
    Anonym (Lina) skrev 2012-03-26 09:12:13 följande:
    Ja, det är HP jag är på också
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!