• Anonym (Tabula)

Ärliga nätdejtingstråden!

Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

• Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Anonym
    Anonym (kille 36 år) skrev 2012-03-17 00:09:08 följande:

Iofs har jag aldrig blivit nobbad pga längd så det är kanske någon nojja jag har. Men jag blir lite frustrerad när jag ser en intressant tjej som är 155-160 men som ändå vill ha killar som är minst 185.

Däremot har jag faktiskt blivit nobbad pga att jag har en bostadsrätt i Stockholm. Jag bor och arbetar inte där längre men har bostaden kvar.. tydligen skapar det många funderingar hos kvinnor typ att jag har en annan familj i Stockholm eller ska ha lägenheten till min älskarinna (??), eller att jag rätt som det är ska flytta tillbaka. Men det är snarare en investering samt att jag lite förtjust i lägenheten plus att det blir en hel del reavinstskatt om jag säljer och då kan jag lika gärna ha den kvar.

Hmm, ja att få lite hjälp med profilen kanske skulle vara bra. Jag har förvisso några tjejkompisar som jag skulle fråga.. kanske borde göra det.

Men varför berättar de det? Det kan ju faktiskt uppfattas som skryt, det kanske är det som gör att dom tar avstånd? Ehhh varför känner han att han måste berätta det liksom?
  • Anonym (33-åring)
    Anonym skrev 2012-03-17 15:59:23 följande:
    Men varför berättar de det? Det kan ju faktiskt uppfattas som skryt, det kanske är det som gör att dom tar avstånd? Ehhh varför känner han att han måste berätta det liksom?

Precis vad jag tänkte. En sån sak känner jag inte precis kommer upp naturligt, så det bord gå att undvika. Jag skulle undra varför du (Kille 36 år) behöver berätta en sån sak om det var vi som dejtade. Själv bor jag i hus, det har jag visserligen kryssat i på HP (eftersom jag inte gillar att "ljuga")  men så länge de jag pratar med inte direkt frågar så nämner jag inte det. Känner att det är irrelevant i början. Därav undviker jag också att fråga hur killarna bor, för då skulle jag ju få samma fråga tillbaka. Men kommer ämnet upp så talar jag förstås sanning, men jag väljer inte heller då att säga mer än jag "behöver" (vad huset kostade eller hur stor osv låter jag vara osagt).
  • Anonym (33-åring)
    Anonym (Tabula) skrev 2012-03-16 09:49:49 följande:
    Yay, kör så det ryker . Och glöm inte att uppdatera!

Nej, uppdatera här måst väl vara det viktigaste av dejtandet Flört

Det var trevligt, först var förslaget film hemma hos honom, men jag träffas hellre ute i början så vi var och åt lite istället. Sen skjutsade jag hem honom och vi blev sittandes i bilen och pratade ett tag till, så totalt blev det fem timmar snackande. Får se vart det här leder, men hur som helst så känns det som att det blir skynda långsamt Glad 
  • Anonym (Hur gör man?!)

Har börjat prata med en jättegullig kille, lika gammal som mig dock (22, jag fyller det snart) och jag har ju barn, men inte han, så hoppas han är mogen, men det verkar som så, flyttade hemifrån då han var 15 redan, så det borde ju inverkat lite kan man tycka. Hursomhelst verkar han jättego! :)

Jag var på krogen i fredags med mina kompisar, han hade sett mig där men vågade först inte gå fram och hälsa för han blev så ställd när jag var ännu snyggare än på bilderna sa han, och när han väl samlat mod hittade han mig inte, haha. Vi ska ses imorrrn eller på torsdag. Vi har snackat massor på msn, flera timmar som bara flyger iväg. Känns jättespännande :D

• Anonym (elin)

Var på dejt i söndags. Vi tog en fika och en promenad. Vi sågs ca 2,5 timme.

Trevlig kille och jag kände att jag ville träffa honom igen och han sa samma sak men att vi kunde höras av i veckan och kanske boka in något nästa helg. Jag hörde av mig igår. Frågade hur läget var och om han funderat något angående helgen. Jo han ville gärna hitta på något. Jag skrev tillbaka och förslog att vi kanske kunde gå ut och äta en bit mat och ta en öl men fick som svar att han i vi kunde ha  "filmkväll" hemma hos honom istället för att gå ut.

Då skrev jag det hinner vi nog med också. Då fick jag som svar att om jag inte vara intresserad av att komma hem till han för en filmkväll  utan hellre vill gå ut och dricka öl så hade han andra planer för helgen.

Helt plötsligt som tappade jag intresset.....

• Anonym (Fia)

Omg!! Seriöst! Han sa så till dig??! Det är ju helt otroligt! Vilken stil, FY FAN vilket kryp!! I princip säger han "Om du inte kommer och knullar så vill jag inte ses"!!!! Nej Gud hur vågar han?? Han ska vara glad om han får träffa dig alls! Punkt! Jag blev helt chockad när jag läste ditt inlägg! Wow, ett äkta svin, ha!! Träffa aldrig honom igen - snälla!!!! Kram x

• Anonym (elin)
    Anonym (Fia) skrev 2012-03-22 16:23:26 följande:
    Omg!! Seriöst! Han sa så till dig??! Det är ju helt otroligt! Vilken stil, FY FAN vilket kryp!! I princip säger han "Om du inte kommer och knullar så vill jag inte ses"!!!! Nej Gud hur vågar han?? Han ska vara glad om han får träffa dig alls! Punkt! Jag blev helt chockad när jag läste ditt inlägg! Wow, ett äkta svin, ha!! Träffa aldrig honom igen - snälla!!!! Kram x
    Nej inte en chans att jag träffar honom igen
  • Anonym (Ute igen)

Hej alla, kul att höra era historier, jag har varit med på "seriös sajt" = parship och träffade en kille där som jag var ihop med ca 10 månader Nu har jag "hämtat" mig från den relationen och börjat lite i date svängen igen Tycker det här med bild är supersvårt, om någon lagt upp flera bilder så kan de ju se vettiga ut på några och helmysko på några andra eller om man googlar så .... jag antar att alla googlar så fort man fått lite bakgrunds info eller? Tror inte heller bild på mig säger super mycket eller .... Ska prova HP efter alla era inlägg på parship är det inget superdrag om man säger så... Återkommer när jag kollat utbudet där och om det blir något

• Anonym (Tabula)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-03-20 11:46:36 följande:
    Nej, uppdatera här måst väl vara det viktigaste av dejtandet Flört

Det var trevligt, först var förslaget film hemma hos honom, men jag träffas hellre ute i början så vi var och åt lite istället. Sen skjutsade jag hem honom och vi blev sittandes i bilen och pratade ett tag till, så totalt blev det fem timmar snackande. Får se vart det här leder, men hur som helst så känns det som att det blir skynda långsamt Glad 
    Låter ju hoppfullt, kul!!
    Anonym (elin) skrev 2012-03-22 15:50:13 följande:
    Då skrev jag det hinner vi nog med också. Då fick jag som svar att om jag inte vara intresserad av att komma hem till han för en filmkväll  utan hellre vill gå ut och dricka öl så hade han andra planer för helgen.

Helt plötsligt som tappade jag intresset.....
    Haha, vilken idiot! Lite finess får man väl ha även om man, tydligen, bara är ute efter en sak. Släng honom! ;)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-03-22 17:29:35 följande:
    Hej alla, kul att höra era historier, jag har varit med på "seriös sajt" = parship och träffade en kille där som jag var ihop med ca 10 månader Nu har jag "hämtat" mig från den relationen och börjat lite i date svängen igen Tycker det här med bild är supersvårt, om någon lagt upp flera bilder så kan de ju se vettiga ut på några och helmysko på några andra eller om man googlar så .... jag antar att alla googlar så fort man fått lite bakgrunds info eller? Tror inte heller bild på mig säger super mycket eller .... Ska prova HP efter alla era inlägg på parship är det inget superdrag om man säger så... Återkommer när jag kollat utbudet där och om det blir något
    Ja, när det är så otydligt med fotona finns det inte så mycket annat att göra än att träffas IRL. Men vad spännande, hoppas du får en massa napp på HP. Behöver höra lite uppmuntrande historier, här har luften verkligen gått ut helt.
  • Anonym (Tabula)

Är det förresten fler än jag som har fått mail från en 85-årig fd präst på HP?

Tyckte han var lite gullig tills jag verkligen läste vad han skrev, han avslutade med ungefär;  kram, och vad jag menar med det får du själv räkna ut... Urk. Sen har han varit inne på min profil kanske 15 ggr. Har några såna, som besöker och besöker, liksom, varför det? Många av dem skriver inte heller. Vad vill de? Att jag ska skriva till dem eller vadå?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!