Inlägg från: Anonym (oseriös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oseriös)

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag ser att det finns singlar här på FL men antar att alla är gravseriösa. Jag vill ha en OSERIÖS man över 30, helst äldre med hår på huvudet, utan ölmage och i fungerande funktion som bor på norra halvan av Sverige(snacka om orealistiska förväntningar, men man kan alltid fråga:), min email: [email protected]

• Anonym (oseriös)
    Anonym (Fia) skrev 2012-09-14 15:38:23 följande:
    LMFS - jag tänkte att det lät lite mysko när jag skrev det ;) Jag hade helt enkelt som en lista (i huvet, inte på papper som en hysterisk person, lol) med saker som gäller. Tex tycker jag att profil texterna där de beskriver sig är total bullshit. Jag tänker att en kille jag skulle gilla, han håller inte på och desperat skriver om sig själv.. Så - valde de UTAN txt ;) Och Jackpott! De som inte har lagt ner så mycket tid på sånt strunt (man vet ju ändå basic stuff; jobb, kropp, längd, barn/inte barn, etc) är mer som mig - tänkte typ vad skulle en kille jag gilla ha gjort med en dating sida. Nu låter jag rörig igen.. Men det funkar ju! Och tar bara folk med många bilder. Jag tänker oxå att en kille jag skulle gilla hänger inte å letar tjejer så där mycket, så båda dessa killar har jag flörtat med först! Sedan skrev de tillbaka. Sedan snackar man lite fram och tillbaka. Går det bra har jag ofta dejten ett par dar senare. Hatar att maila länge, man vet ju inte ändå förren man ses!!! Och då var allt mailande kanske förgäves ;)
    Ibland kan presentationer vara spännande att läsa, speciellt om de är lite originella/annorlunda, det kan vara något att prata om i början och bli en attraktionsfaktor om killen är inte så värst snygg på bilderna.
    Annars tycker jag också att det är bra att ses så fort som möjligt
  • Anonym (oseriös)
    Anonym (Fia) skrev 2012-09-14 16:06:00 följande:
    Ja alltså jag säger ju inte att det är fel att gilla texterna!! Jag känner själv dock att gäsp., även de originella. För då är det originell personen försöker vara. Vad som går bort skit fett är ju när killen skriver "du som jag gillar.. bla, bla", en typ dold krav lista! Folk är för petiga och sätter sig själva på pedistaler! Och du, om du tycker en kille är ful på bilden så skulle jag inte påbörja kontakt. Fysisk attraktion är ju jätteviktigt!! Andra saker är oxå viktiga, men du måste ju ha fysisk attraktion i ett förhållande - tycker jag i alla fall. Det kanske är olika. Och visst, du kanske skulle ha varit attraherad av honom ändå av hans personlighet, osv Men har du den tiden?? Gå igenom massa killar man tycker är fula för att deras personlighet möjligen gör dem attraktiva? Nja, det är ju tyvärr så att Internet dejting är lite ytligt till en början. Bara att göra det bästa av situationen, haha
    Jag går inte igenom en massa fula killar, jag tycker också att fysisk attraktion är viktig men någon som ser vanlig ut (inte ful men vanlig) kan vara mer tilldragande för mig än någon som är snygg men arrogant/tråkig/ointressant. En utbildad, verbal person kan göra större intryck på mig än en snygging som inte kan prata eller som inte har samma intressen.
  • Anonym (oseriös)
    Xmag skrev 2012-09-14 20:53:40 följande:
    Jag menade bara att jag inte hade sett någon annans profil och inte riktigt visste om man skulle skeva mycket eller lite. Eller vad man skulle skriva. Men sen lär man ju sig... Det kan vara OK att ta ett glas vin eller tre tycker jag. Det gjorde jag på en av sommarens dejter. Men jag kan tycka att man riskerar att göra det lite trevligare än det egentligen är... Men nervositeten och stelheten släpper...
    Jag dricker aldrig alkohol på mina dejter, nervositeten släpper ändå när man börjar prata
  • Anonym (oseriös)
    Anonym (33-åring) skrev 2012-09-14 20:56:13 följande:

Själv fattar jag inte vitsen med "flirtar". Skulle aldrig få för mig att svara på en. Eller jo, nu ljög jag. Häromdagen skrev jag faktiskt till en som har skickat mig sju (!) flirtar för att jag var ruskigt nyfiken på hur man tänker om man skickat sex stycken, inte fått någon som helst respons (har inte ens varit in på profilen) och väljer att skicka en till. Behöver jag säga att jag inte fått nått svar på min fråga?
    Jag ser inget fel med flirtar, det vill sägga titta jag finns här, gillar du mig eller min profil? Skriver man en flirt tillbaks förstår dem att de kan skriva mer. Man kan också flirta fram och tillbaka med någon som man har träffat eller skrivit med bara för att det är trevligt, det kräver inte så stor ansträngning
  • Anonym (oseriös)
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-30 22:14:09 följande:
    Jag är helt med dig i dina tankar. De flesta killar jag dejtat har varit trevliga och det har varit bra dejter men det krävs ju lite mer än så för att inleda ett förhållande. Vissa av de jag dejtat har jag tänkt att det här är verkligen en kille som hade passat mig bra och nästan försökt intala mig att jag känner något bara därför. Men finns inte känslan där så gör den ju inte. 
    Och ibland är det tvärtom. Känslan finns men resten är totalt fel. Han är helt fel, bor for långt(på annan kontinent), röker, har barn, gillar helt andra saker, religiös osv. Varje av dem egenskaperna skulle vara no no hos någon annan men jag kan inte säga nej till honom. "Magin" finns, resten är fel. Jag njuter så länge det varar, orkar inte dumpa honom.
  • Anonym (oseriös)
    NooneBird skrev 2012-11-17 20:46:31 följande:
    Nej vi diskuterade hur det hettade till mellan oss igår och hur trevligt det var och jag sa att jag gärna hade velat stanna hos honom igår. Det var då han förklarade att det inte blivit bra om vi hade haft sex igår. Han ville hellre vänta. Det krävs en man att behärska sig som han gjorde cudos to him! Han är trots allt "bara" 28år. Jag kände mig så sjukt frustrerad när jag kom hem igår haha
    En del män kan inte ha sex när de är nervösa, han visste kanske det om sig själv. Så "behärska" kan betyda att han inte får stånd så lätt, trots att han kan vara upphetsad. Sex på första dejt betyder att sex kommer att funka med all säkerhet. Om sexet är viktigt ska man testa att ha just sex fortast möjligt, och ja, det kan bli en relation ändå, även om man har sex fort.
  • Anonym (oseriös)

Kan inte ensammor och "inga dejter" ha en dejt?

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!