Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym skrev 2012-03-28 13:44:35 följande:
    Ja, eller att maila även tjejer som inte är snygga.
    jag tror att det är viktigt just hitta en realistisk utseendenivå för sig själv, många killar som har tappat formen tror att de ska vara älskade för sin goda själ men själv vill ha någon som är smal och ser bra ut.
  • modesto
    Anonym (elin) skrev 2012-03-31 12:37:59 följande:
    Ja ytterligare en historia att dela med mig av

Pratade med en kille ca 2 veckor via HP och för 1 vecka sen sågs vi första gången  IRL. Han bor ca 5 mil bort men han sa vi kunde ses i staden där jag bor. Vi tog en fika och så visade jag han stan lite. Vi sa båda innan vi skildes åt att vi ville ses igen och pratade om att vi kanske skulle ta en kryssning den här helgen men att vi skulle höras av  under veckan. 

Han skickar ett sms på onsdagen och tackar för dejten och frågar hur jag mår. Jag svarar på det efter ca 1 timme. Sen på kvällen ringer han upp och vi pratar  och han frågar ang kryssningen på lördag och jag säger att jag kan tänka mig det. Han säger att vi kan kolla upp priser på varsitt håll och sen höras av på torsdagskvällen. Jag jobbar sen är jag iväg och tränar och när jag kommer hem vid 19:30 tiden får jag ett sms från han: "Jag antar att din tystnad betyder att du inte vill åka"

Jag svarar snabbt att han tror helt fel att jag gärna vill åka. Samt att jag nyss kommit hem efter träningen och att det varit fullt upp på jobbet hela dagen. 1 timme senare så ringer jag upp han för då har jag hittat en resa till bra pris med avgång på lördagen. Jag föreslår att vi ska boka den då den förmodligen inte kommer finnas kvar så länge till men han säger att det kanske är bäst att VÄNTA tills imorgon ändå med att boka. Sen avslutade vi samtalet rätt snabbt efter det.

När jag lagt på så ringer en kompis och frågar om jag vill hänga med henne ut på lördagen och jag säger ja till det. Då "min dejt" inte kan bestämma sig angående lördagen.

På fredagskvällen kl 21:30 så skickar han ett sms: Vad gör du? Inte ett ord ang någon kryssning. Jag skiter i att svara och tänker att jag svarar på det imorgon istället.  

Skickade ett svar nu om att jag var upptagen i kväll och jag är ärlig och skriver att jag blivit lite osäker på om jag är intresserad av att träffa han igen.

Då får jag ett sms tillbaka:  Adjö. Hör inte av dig mer. Vilken katastrof tjej! 

typiskt, det är du som är "katastrof tjej!" Kram till dig och ge inte upp{#emotions_dlg.flower}
  • modesto
    modesto skrev 2012-03-31 12:56:28 följande:
    typiskt, det är du som är "katastrof tjej!" Kram till dig och ge inte upp{#emotions_dlg.flower}
    jag hoppas att du förstår att jag sköjar, jag tycker att killen skulle ha mer tålamod, det var inte meningen med er två helt enkelt
  • modesto

Den är nog viktigt att diskutera den ekonomiska frågan innan så att man slipper problem som man läser om här, när sambor har olika inkomst, en slösar och annan lever fattigt och måste ändå ställa upp med sin halva för gemensamma räkningar. Jag kommer från ett annat land, för mig det svenska tankesättet verkar vara helt konstigt. Bor man tillsammans och har nöjen tillsammans ska den som har råd betala för andra halvan om den personen inte har råd med lyx och resor osv.

• modesto

”Vill inte leva om mitt liv. Jag vill ju gå vidare.”

Intressant fras, jag undrar bara varför så många vill just ”leva om sitt liv”, skaffa ett ”bo ihop” förhållande som för en del inte fungerar alls. Det är bara en reflektion, efter allt jag brukar läsa här på Fl. Många skulle vinna på att söka ett särbo förhållande men ändå söker de sig till samma gamla mall som inte fungerade förr och ”lever om sitt liv”. Tunnelseende? Man tror att om man är kär så Måste man flytta ihop till slut.

• modesto
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-13 13:00:21 följande:
    Men att diskutera den ekonomiska frågan innan första dejten känns ju lite.... stelt. 
    Men jag förstår att många vill ha det bästa av det bästa. Samma med utbildning. Vissa skulle aldrig dejta nån som inte har högskoleutbildning.  
    man ska kanske diskutera allt som är riktigt viktigt redan innan man träffas? det tycker jag i alla fall. tycker man att det ekonomiska är oviktigt behöver man inte diskutera det alls
  • modesto
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-13 13:18:39 följande:
    Pälsdjur?
    Pälsdjur är superviktigt, jag skulle inte offra min katt för någon manGlad
  • modesto
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-13 13:31:27 följande:
    Där håller jag med dig. Jag är inte säker på att jag vill bo ihop med någon igen. Jag har gjort det, och det har sina fördelar. Men även sina nackdelar. Men jag tror att många tänker att det "ska vara så". 

Fast det blir så pretentiöst då kan jag tycka? Så... bestämt. 

Jag låter kanske pretentiös för att jag känner att jag har ett liv som jag vill ha och inte vill ändra på det. Kärleken får bara komma som en extra krydda, inte någonting som ändrar mitt liv.

• modesto
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-09-13 13:43:25 följande:
    Då är vi nog olika. Jag vill inte ändra allt i mitt liv, men jag ser gärna att kärleken kommer som en storm och slänger upp båten på land och huset till havs.  
    Inte för mig, med jag gillar hur det låter. Som att titta på TV på folk som dyker i djupa grottor, jag skulle aldrig våga men kul att se på.Glad
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!