Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

ulfsas skrev 2012-09-22 21:57:24 följande:
    Du tror inte på att bidra med hälften? Menar då middagar ev resor, nöjen osv?

Nej, jag klarar mig ekonomiskt bra nu, kommer det extra utgifter kommer de rasera allt. Det med att åka till någon har jag bara tänkt om någon är allergisk mot pälsdjur och jag har en katt, då kunde jag kanske vara tillmötelsegående om jag gillade honom. Eller om jag åker på en resa utomlands och han är ändå där, då skulle jag kosta på resan självklart om jag åker dit ändå. Jag äter inte på restauranger och kostar inte på någonting jag inte har råd med, om det ska vara extra utgifter är det bättre att jag är ensam. Dessutom skulle jag inte gifta mig med någon även om han var millionär och värdens snyggaste man, jag trivs att bo ensam, så det med scam var fel om mig, de lovar evig kärlek, tar ens pengar och försvinner.

• modesto
    Papito skrev 2012-09-22 22:25:14 följande:
    Japp!

Man får vara praktiskt lagd, hehe.
    Hur går det för dig morsan? Börjar han mjukna lite, ni kanske kan vara ett par men inte visa er ihop offentligt, det kanske han kan sträcka sig till med "kapet"...

Hehehe
    Jag söker inte någon, bara delar min uppfattning om dejting, pojken min
    Roligare än tv, tycker jag, lite omväxling för er jämställda svenskar.
    Jag har alltid haft lite pengar men klarar mig bra ändå, har rest mycket och har inga skulder, shopping och dyra restauranger är inte min grej.
  • modesto
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-22 22:40:04 följande:
    Jag tror han syftade på Anonym(singelmorsa)
    sorry Papito, jag trodde han menade mig eftersom jag är mycket äldre, jag trodde att hela tråden handlade om migFörvånadSolig
  • modesto
    Johnny Mnemonic skrev 2012-09-25 08:17:39 följande:
    Ölmage går att träna bort, men inget kan få skit att smaka gott. Sug på den ett tag

om han har ölmage säger det mycket om hans livsstil, det är ganska otroligt att han ska ändra det för mig, kanske en stund men inte i längden. Dessutom hur kan man påpeka fins för en person att man inte gillar ölmage?(men gillar hans personlighet) Träffar man någon med ölmage ska man inte räkna med att han ska ändras. Snarare tvärtom, det kommer bli sämre när han är bekväm.

• modesto
    Anonym (men) skrev 2012-09-25 08:30:46 följande:

Sug och sug..
    Nä,hjärna först..men fan man vill ju tända på sin dejt.

Det beror också på vad man söker, vill man ha en livspartner, pappa till sina barn, prioriterar man kanske andra egenskaper, vill man ha en kk att tända är extremt viktigt och utseendet går först. Hjärnan och gemensamma intressen kan komplettera något fysiska skavanker, men bara till en viss del, utseendet är extremt viktigt för mig t ex, då menar jag inte klassisk hollywood skönhet men han måste definitivt vara fysisk attraktiv för mig annars händer det ingenting alls.

• modesto

Om man tittar på andra par, speciellt medelålders, så ser man att väldigt få kvinnor och män bryr sig om sådana saker som ölmage eller hårbortfall, kanske gör de det mer i stora städer där folk är mer fåfänga? För mig personligen är det viktigt att han ser ut på ungefär samma nivå som jag.

• modesto
    ulfsas skrev 2012-09-25 11:25:31 följande:
    HAHA, den var bra.

Det verkar som om det finns en hel del tjejer som önskar sig en kille som är smart (smartare än dem själva antar jag för annars uppfattas man väl inte som smart)
    De vill också att killen skall ha ett bra jobb och en hög inkomst vilket vore helt OK om de nu hade det själva men jag har en svag misstanke om att så inte är fallet.

Som du säger är dessa tjejers motprestation att de ju faktiskt är såå snygga och så kanske du kan få sex någon gång. Om de nu inte har huvudvärk eller något annat. Fast det kan en dyr handväska eller en resa bota på direkten.
    High maintenance girls...Skrattande 
    Du verkar vara fixerad vid att kvinnor vill ha någon med hög inkomst som ska ge dem dyra saker. Hmm, jag vet inte hur viktigt just den egenskapen för kvinnor i Sverige.
    Jag har läst internationella daiting bloggar och forum. Män har också ofta orimliga orealistiska krav, kvinnan ska vara blond och snygg även om de är feta och flintskalliga.
  • modesto
    Anonym (men) skrev 2012-09-25 11:45:38 följande:

Men det beror nog mer på människorna och hur länge de varit ihop. Har de hängt ihop länge,älskar de ju varandras inre grymt mycket också.
    Får killen en ölmage under tiden man är ihop..älskar man ju hnm redan? Och slutar ju inte för det. Men man kanske inte går igång på en ölmage ala Plura om man ses ute som singlar? 
    Som jag sa tidigare för mig är det viktigt att han inte har ölmage och är fysiskt attraktiv men jag läste mycket på internationella förum generellt för dem som är över 40 är det inte viktigt alls, varken hår eller mage. det är kanske annorlunda för yngre människor eller i stora städer.
  • modesto
    Papito skrev 2012-09-25 11:50:47 följande:
    (men) Du hänger nästan mer i tråden nu när du hittat din man än vad du gjorde innan....
    är det krav i den tråden att man måste vara singel? man kan väl dela med sida dejtingerfarenheter och preferenser ändå, eller hur?
  • modesto
    Papito skrev 2012-09-25 12:01:53 följande:
    Självklart!
    Alla är välkomna, det är ju ett öppet forum. Jag skojade lite med (men) bara. Hon är nog med på noterna.

Modesto,.vi har hamnat i det här läget förut. Det är svårt att tolka helt rätt när man inte har personen framför sig men du kan utgå från att jag oftast har en glad och skämtsam ton, eller normal eller allvarlig. Jag gillar att skoja lite "elakt" men menar inget illa.

Det är väldigt sällan jag är spydig eller elak på riktigt och när jag blir det tror jag att du kommer att märka det väldigt tydligt. Du kan vara lugn, skulle inte få för mig att bestämma vem som får skriva och inte skriva...berömde ju precis alla i tråden

Jag tycker att det är kul att höra om dina tankar och erfarenheter också, eftersom vi tänker lite olika. Finns alltid saker man kan ta med sig även av dem som tänker på ett annat sätt än man själv.

Papito, jag har Aspergers och kan ha det svårt att tolka en del nyanser, och jag kan låta alltför totalitär själv ibland. Jag är glad att det är kul för dig att höra om mina tankar för jag tycker nog ganska ofta annorlunda än majoriteten. Det är extremt intressant för mig att läsa forum om människorelationer, även om jag gör allt på mitt sätt ändå.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!