Papito skrev 2013-09-23 03:40:55 följande:
Precis!
Jag tycker absolut att man kan ha en kravlista, önskemål och att det kan utgå från erfarenheter av tidigare relationer, det har ju jag också.
Men idag var jag inne på en profil, hon visste inte riktigt vad hon ville ha, det enda hon var säker på var att hon ville ha en händig kille.
Haha, ehh...så det är alltså det enda hon inte kan rucka på? Om killen är helt underbar på alla sätt och vis och dessutom stenrik och kan köpa in fem snickare?
Den killen kommer ju inte att skriva, hon är ju supertydlig med att han måste vara händig
En krävde att killen skulle vara musikalisk, helst spela i ett band, gärna rockband.
En annan ville inte ha brev från någon som inte var långhårig.
En fjärde ville ha en man som hade gröna fingrar och kunde ta hand om hennes trädgård.
Sen har vi klassikern med kvinnor runt 40, barnlösa, VILL ha barn men vill inte behöva dra ner på resandet & utelivet...vill inte leva tråkigt familjeliv...hm...
Många kvinnor vill även ha vältränade män, utan minsta mage eller tendens till att tappa lite hår.
Själva har de börjat få rumpa, hängbröst och gäddhäng..
Är ni med?
Såna krav kan jag personligen tycka är usla och jag skulle själv aldrig skriva till en sån tjej, inte nödvändigtvis för att jag inte passade in på önskemålet utan för att det säger en hel del om henne som person.
Jag tycker att man ska ha krav, även utseendemässigt, man måste ju attraheras av sin partner...men vissa saker kan man faktiskt rucka på, de är inte så himla viktiga när allt kommer kring.
Om jag träffar en jättecharmig tjej som ser bra ut och får mig att må bra i hennes sällskap och hon råkar ha fem kg för mycket eller vara något för smal...vad spelar det för roll?
Om hon inte är bra på att laga mat, ska jag verkligen rata henne för det? Jag lagar väl min egen mat redan som det är?
Jag tror absolut att det finns mängder av pärlor men dels måste man våga (det gör jag, man kan inte få mer än ett nej..eller inget svar alls, so what, bara att skriva till nästa, man får inte ta det personligt) och man måste sålla ordentligt själv också (utan att bli som ovan).
Jag har träffat flera riktigt bra men av olika anledningar har man senare valt att inte fortsätta träffas.
Sen har jag givetvis stött på mängder av olika typer som inte varit intresserade, majoriteten är ju inte det, det får man acceptera....men även massvis med kvinnor jag själv inte funnit intressanta eller aktuella.
Krav är något man säger preliminärt, ni killar ska våga skriva i alla fall även om ni inte passar in, hon kanske dras just till dig trots sina krav. Vissa krav är viktigare än andra som t ex att ha eller inte ha barn, andra kan man rucka på om personen i övrigt känns rätt. Oftast betyder krav önskemål men ibland kan man faktiskt kräva vissa saker om annat är helt otänkbart och det är deras förlust och de accepterar nog det. Jag t ex skulle aldrig kunna vara ihop med någon utan hår på huvud även om man är guld till människa annars. Jag har varit utskälld för det och fick bilder på snygga och rika flintskallliga kändisar, ok dem vill jag ha, skulle de vilja ha mig? haha