Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Clownensglädje skrev 2013-09-21 13:56:43 följande:
    Samma ufon som vanligt här inne..
    Som dig t ex
  • modesto

Isnogood, det kan vara dina muskler. Jag vet inte vad du har för bilder på datingssidorna men vältränade kvinnor är kanske inte så vanliga ju äldre man blir.

• modesto
    ulfsas skrev 2013-09-23 11:44:33 följande:
    Nätet är inte perfekt det har jag märkt. Stor skillnad när man möts IRL mot bilderna man sett exempelvis.

Krogen är sisådär tycker jag. Direkt kontakt fast inte alltid lätt att just få kontakt eller intresse med den man vill. De kanske inte är singlar, de har ragg mm

I kassakön på ICA, har aldrig provat. Vet inte om det är rätt forum för ragg.
    Skulle ni tjejer uppskatta att män tog kontakt med er på sådana ställen? Jag menar då lite allmänt ställen som inte är till för det på samma sätt som krog, pub och cafe är.

Kurs, har inte provat.

Jobb, har inte provat. Tycker att det vore vanskligt om man fick ett blankt nej- man skall ju jobba tillsammans efteråt.
    Jag brukade och brukar även nu ibland få ragg i vardagslivet. En har blivit en nära vän som ställer upp mycket nu när jag har brutit benet. Förut brukade jag säga nej till alla för att jag allmänt inte var mentalt förberedd med någon från RL men är man mer normal/mindre folkskygg så varför inte? Med alla mina internetdater var jag mer eller mindre mentalt förberedd så det funkar bättre för mig med internet.
  • modesto

Nattliv har alltid varit helt omöjligt för mig, avskyr berusade människor och bullriga ställen

• modesto
    MrC skrev 2013-09-23 12:07:59 följande:
    Kompisars kompisar?
    Det är bra för att då är du "okejad" av din kompis. Därför är det bra att t ex ha många kvinnliga kompisar. Dumpa aldrig kvinnliga kompisar bara för att du inte fick ligga med dom eller av någon annan orsak. Kompisar är alltid bra.

Att vara social är A och O. Man fixar det inte om man inte är social. Har man svårt för det och är blyg är det den biten man först måste jobba på.
    För övrigt behöver man inte vara social med alla för att skaffa sig en relation. Jag är inte social i den meningen att jag har många vänner och rik socialt liv. Jag är ganska blyg och folkskydd men hade aldrig haft det svårt att träffa någon eller ha relationer och skulle föredra min "osociala" typ hos min partner, att vi  ska bara fokusera på varandra när vi ses och slipper nattliv, fester, krogar och alla stora sammankomster. Jag tror att internet passar mest för folk som mig.
  • modesto
    Papito skrev 2013-09-23 03:40:55 följande:
    Precis!
    Jag tycker absolut att man kan ha en kravlista, önskemål och att det kan utgå från erfarenheter av tidigare relationer, det har ju jag också.

Men idag var jag inne på en profil, hon visste inte riktigt vad hon ville ha, det enda hon var säker på var att hon ville ha en händig kille.
    Haha, ehh...så det är alltså det enda hon inte kan rucka på? Om killen är helt underbar på alla sätt och vis och dessutom stenrik och kan köpa in fem snickare?
    Den killen kommer ju inte att skriva, hon är ju supertydlig med att han måste vara händig

En krävde att killen skulle vara musikalisk, helst spela i ett band, gärna rockband.

En annan ville inte ha brev från någon som inte var långhårig.

En fjärde ville ha en man som hade gröna fingrar och kunde ta hand om hennes trädgård.

Sen har vi klassikern med kvinnor runt 40, barnlösa, VILL ha barn men vill inte behöva dra ner på resandet & utelivet...vill inte leva tråkigt familjeliv...hm...

Många kvinnor vill även ha vältränade män, utan minsta mage eller tendens till att tappa lite hår.
    Själva har de börjat få rumpa, hängbröst och gäddhäng..

Är ni med?
    Såna krav kan jag personligen tycka är usla och jag skulle själv aldrig skriva till en sån tjej, inte nödvändigtvis för att jag inte passade in på önskemålet utan för att det säger en hel del om henne som person.
    Jag tycker att man ska ha krav, även utseendemässigt, man måste ju attraheras av sin partner...men vissa saker kan man faktiskt rucka på, de är inte så himla viktiga när allt kommer kring.

Om jag träffar en jättecharmig tjej som ser bra ut och får mig att må bra i hennes sällskap och hon råkar ha fem kg för mycket eller vara något för smal...vad spelar det för roll?
    Om hon inte är bra på att laga mat, ska jag verkligen rata henne för det? Jag lagar väl min egen mat redan som det är?

Jag tror absolut att det finns mängder av pärlor men dels måste man våga (det gör jag, man kan inte få mer än ett nej..eller inget svar alls, so what, bara att skriva till nästa, man får inte ta det personligt) och man måste sålla ordentligt själv också (utan att bli som ovan).
    Jag har träffat flera riktigt bra men av olika anledningar har man senare valt att inte fortsätta träffas.

Sen har jag givetvis stött på mängder av olika typer som inte varit intresserade, majoriteten är ju inte det, det får man acceptera....men även massvis med kvinnor jag själv inte funnit intressanta eller aktuella.

Krav är något man säger preliminärt, ni killar ska våga skriva i alla fall även om ni inte passar in, hon kanske dras just till dig trots sina krav. Vissa krav är viktigare än andra som t ex att ha eller inte ha barn, andra kan man rucka på om personen i övrigt känns rätt. Oftast betyder krav önskemål men ibland kan man faktiskt kräva vissa saker om annat är helt otänkbart och det är deras förlust och de accepterar nog det. Jag t ex skulle aldrig kunna vara ihop med någon utan hår på huvud även om man är guld till människa annars. Jag har varit utskälld för det och fick bilder på snygga och rika flintskallliga kändisar, ok dem vill jag ha, skulle de vilja ha mig? haha
  • modesto
    Anonym (Ove Sundberg) skrev 2013-11-08 16:28:50 följande:

Jag sa inte att snygg betyder korkad. Jag sa att de tjejer som nätdejtar oftast är ytliga och korkade. Lär dig läsförståelse.
    De flesta killar på nätet är ytliga och korkade och kan inte prata om annat än sex. Speciellt de som ser bra ut är såå ointelligenta. Snälla, kan du inte förvåna mig med intelligent konversation?
  • modesto
    Papito skrev 2014-01-08 00:39:16 följande:

Det är klart att det är trevligt att de tränar och gillar att resa....men det gör ju inte profilerna/presentationerna roligare
    Presentationer behöver väl inte vara roliga, huvudsaken att man ser att man passar tillsammans och det fallet räcker det att säga vad man brukar göra. Oftast räcker det att ha snygga bilder både för män och kvinnor för att väcka intresse, sen kan man utveckla diskussionen privat.
  • modesto
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-12 12:59:13 följande:
    Nej, finns många snygga utan bilder.

Jag utgår alltid från texten. Jag kan rata någon med bra text och bild, men inte någon med bra text och ingen bild.

Jag har en vän som är 10:a. Hon kör utan bild för att inte bli spammad. Vill hon få lite mer mail så lägger hon upp en bild under någon dag.
    Precis, så brukade jag göra, man kan styra hur mycket intresse man får
  • modesto
    Anonym (tomt) skrev 2014-01-12 09:44:23 följande:
    * Se dejtingsidor som ett komplement. Om man inte klarar att ragga IRL så ska man inte göra det på dejtingsidor.
    haha, du har sååå fel!! De som inte klarar av att ragga irl kan göra det med framgång på datingsidor. För blyga som går aldrig på fester och krogen kan internetdating funka alldeles utmärkt. Man kan ta det i lugn och ro i sin egen takt, det är lättare att öppna sig genom att skriva först och visa sina bästa sidor än att försöka överrösta musik i någon bullrig miljö med berusade människor.
  • modesto
    Itman skrev 2014-01-22 17:03:22 följande:
    Man, 27 år här. Varför är kvinnor på nätsajter så jävla rädda för yngre killar? Nästan helt omöjligt att få igång en schysst diskussion med någon över 28. Yngre kvinnor, inga problem.

Måste kvinnan alltid vara yngre?
    Jag skulle verkligen vilja se en ung man som skulle kunna få igång en schysst diskussion med mig. Alla unga killar jag skrev med vill ha oftast webcam sex eller riktigt sex. Även om de skriver en hyfsad presentation och verkade vara utbildade och intelligenta pratar de enbart sex med mig lik förbannat.
  • modesto
    ulfsas skrev 2014-01-24 06:09:32 följande:
    VA?!!? Har du även andra intressen!!!??? :) Förstår att det kan bli tjatigt. Sex är väl kul men det har sin tid och sin plats.
    Precis, jag är inte emot sex med rätt person men jag hatar att prata/skriva om sex, speciellt med människor som jag inte känner. Det finns roligare samtalsämnen enligt mig då och de som är äldre är mer mottagliga att prata om annat tycker jag.
  • modesto
    ulfsas skrev 2014-02-17 11:29:27 följande:
    Tänkte klargöra lite om dejtandets och vardagens förutsättningar numera:Förvånad

Kvinnors svenska i kontaktannonser 
    i 40-årsåldern = fyller 50 i år 
    äventyrlig = har legat med alla 
    vältränad = saknar bröst 
    medelmåttigt utseende = ful som stryk 
    vacker = patologisk lögnare 
    feminist = fet 
    rolig = irriterande 
    new age = kroppshår på fel ställe 
    öppet sinne = desperat 
    utåtagerande = pinsamt högljudd 
    professionell = bitch 
    mullig = fet 
    haha, det måste jag spara
  • modesto
    Youker skrev 2014-02-17 03:37:12 följande:
    Jag är rätt ny på detta med nätdejting och har gjort några trevande försök på både HP och BC. I ärlighetens namn är jag rätt kass på att ragga tjejer på mer "traditionella" sätt så att det skulle bli succé på nätet var nog inget jag räknade med... Jag har kollar efter tjejer i mitt närområde och skickat några kortare meddelanden och bara försökt ge en lite kort och kärnfull beskrivning av vem jag är, vad jag tycker är viktigt i livet etc. Det tog ju inte lång tid att lista ut att det finns en massa rätt ruttna typer (killar då) på de flesta datingsidor Hur fasen tror man tjejer ska bli intresserade av kukbilder och allmänna otrevligheter i meddelanden om hur hårt tjejen ska bli påsatt etc?? Det finns ju alla sorters tjejer och killar, en del kanske gillar att bli förnedrade och otrevligt behandlade men så pass smart är jag att jag kan lista ut att de flesta tjejer INTE slickar sig om munnen när det dimper in ett medd med könsbilder och diverse förslag från någon man inte har en aning om vem det verkligen är..... Fast jag är kille i 45-årsåldern är man ju inte direkt skottsäker själv heller! Det känns lite läskigt att försöka ta kontakt med en vilt främmande tjej som man inte har någon aning om hur hon är och beter sig. Jag vill varken såra någon eller riskera att själv dras in i nåt som kan bli jobbigt att slingra sig ur om man inte klickar med personen man försöker få på kroken..... Att hitta någon fin tjej är inte helt enkelt för mej men jag ger detta med nätdating ett försök, men lite fjärilar i magen är det nog nu för mej
    Även om en tjej vill bara ha en kk, skulle jag tro att hon fortfarande inte är intresserad av kukbilder och vulgärt språk. Det är min åsikt i alla fall, jag har ingenting emot sex och söker ingenting seriöst (om något alls) men tycker att alla raka bokstavliga benämningar är hemskt fula. Ska en kvinna försöka låtsas att hon är seriös för att vara förförd på rätt sätt?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!