Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2013-08-02 12:13:57 följande:
    Som kille kan det vara ganska skönt när tjejen frågar också, är du intresserad av att träffas kan du väl fråga?

Han kanske inte känner sig redo,  han kanske har flera han skriver med och han kanske tycker att du är jättebra och vill inte pressa dig eller vara för framfusig. Sen finns det även killar som är blyga, andra kanske inte har så bra självförtroende.
    Finns mängder av anledningar, jag tycker att du ska be om en dejt
    Eller så har han en lista med en massa dejter som han måste hinna med innan han kan föreslå något, som vissa män här.
  • modesto
    bönan32 skrev 2013-08-02 12:26:41 följande:
    precis, jag tror lite detta är av psykologisk art...alltså ett issue av nåt slag... o sånt pallar jag ändå inte med. Så då släpper jag oftast honom i ett tidigt skede. Jag vill inte vara någon psykolog. Dom får han lösa på egen hand, eller med hjälp av ett proffs.
    Det går nog inte heller att hjälpa dem lösa det, jag har försökt. De antingen måste mogna själv eller söka proffshjälp
  • modesto
    spinellX skrev 2013-08-02 20:25:56 följande:
    ses efter några dejter  ?

Nu när ni erfarna av det här med dejtandet skriver .

Så undrar jag hur många mejl är lämpligt att skicka
    till varandra innan man ska föreslå att ses irl

Har ni några förslag ??
    Man ska ses fortast möjligt så slipper man vara besviken över dejtens utseende, många ljuger på nätet och skickar gamla eller vinklade bilder
  • modesto
    Hotrod skrev 2013-08-06 23:11:16 följande:
    Hur kommer det sig att flera tjejer är in o kollar på min profil 5-10ggr utan att skriva nått (dejtingsida)?
    Kollar dom med polare eller? 
    Klart att de tittar om du har fina bilder, som på din kropp här. De kanske vill ingenting annat än att titta på något trevligt.
  • modesto
    Anonym (skeptisk) skrev 2013-08-06 22:39:57 följande:

ALDRIG att jag skulle ta hem nån i mitt hem när barnen är hemma, som första sekt menar jag. Å snacka om att barnet skulle bli förvirrat om d står en främmande karl i köket när dom vaknar. nej, skulle inte tro det!!!
    Varför ska de behöva stanna över natten? man kan ju träffas på dagen och fika/prata.
  • modesto
    dilog skrev 2013-08-07 00:54:00 följande:

du är fin men detta har jag redan berättat för digSkäms
    tack, jag är inte 65 än Du bor för långt från mig, du kunde lika gärna bo på Måne
  • modesto
    ander25k skrev 2013-08-07 20:53:16 följande:

Sånt får man räkna med, jag reste 120 mil, enkel resa men då var man ung och Lite tokig

Vad som är långt bort är relativt.

Jag känner dem som bor/bodde på olika kontinenter, dejtade och flyttade ihop/gifte sig till slut. Så man kan bo på olika sidor av jordkloten och ha en framgångsrik kärlekshistoria, om man kan tänka sig till slut att bo tillsammans eller åtminstone övernatta tillsammans om man bor i samma land. Jag är ensam varg, jag övernattar inte med någon och behöver vila ensam nästa dag om han vill stanna på hotell. Min enda möjliga dejtingsform är att vi tillbringar 1-2 timmar tillsammans sen åker han hem, lite jobbigt för en som måste åka långt.

dilog skrev 2013-08-07 20:14:36 följande:
    Här ser ni nackdelen med nät dejting. Förlångt bortGråter 

• modesto
    nelly82 skrev 2013-08-08 09:48:07 följande:

Haha, gjorde jag oxå, när jag testade nätdejting för första gången =) Bodde i södra Sverige, tog tåget till Köpenhamn, flyg till Oslo, bytte flyg och flög vidare till en norskt kuststad halvägs upp i landet, haha!! Det blev inget förhållande av det hela, men väldigt fina dagar och jag lärde mig mycket om mig själv =)

Jag dejtade också utomlands utan något mål att starta ett förhållande, för äventyrets skull. Kul att resa och vara i närkontakt med lokalbefolkningen, träna språket och ha någon som visar mig runt. Jag åkte inte för någon man utan tvärtom jag valde min dejt till en stor del för att han bodde på platsen jag ville besöka och talade språket jag ville träna.

• modesto
    Angelven skrev 2013-08-09 14:44:50 följande:
    Finns såna också

"Jag är superattraktivt modellmaterial och nöjer mig bara med det allra bästa. Kalla mig svårflörtad men så är det. Jag har ingen bild för den visar jag bara för den som lyckas få mig att falla - och tro mig, det händer inte ofta!"

... 
    Hon matchar väl bra med Davisson här som är "väldigt snygg" och alla tjejer är under hans league
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!