Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-25 13:17:30 följande:
    ja huuu det är obehagligt.. men ändå en lite kul grej att han tog med en kompis haha... lite udda kanske.
    ja, jag är nog inte rädd att en man ska göra mig illa, jag hade skruvmejslar plaserade på strategiska ställen, jag skulle klara av en man, jag vet hur man gör. Jag har varit med på flera våldtäcktsförsök ute i den fria. den obekväma tystnaden  är jag rädd för mest . sen är jag allmänt nervös utan orsak  och logik trots at jag vet att folk är snälla, jag skulle definitivt vara oändligt mer nervös för första dejt på ett offentligt ställe. Jag kan äta ute men någon jag känner väl.
  • modesto
    ulfsas skrev 2012-10-26 11:36:34 följande:
    Nej förvisso har det inte med ekonomi att göra men som en tjej jag träffade och då var det inte längre en dejt men vår första middag på stan kostade 2600kr.
    Om dejterna kostade så så skulle iaf inte jag kunna dejta så oftaGlad 
    Jag har aldrig ätit så dyr middag i hela mitt liv. Hoppas att hon uppskattade den. Helt onödligt tycker jag och ditt egen fel, du har valt att kasta ut pengar, eller så ville du ha en upplevelse, lyxmiddag men en tjej. Ingenting att klaga om. Fast det är nog väldigt få som bjuder på så dyra middagar.
  • modesto
    FredrikAndersson skrev 2012-10-25 20:39:41 följande:
    Bara rent undersökningsmässigt... Men om man antar man skulle iväg på dejt.
    Vad känns lämpligast?

1. En fika på något kafé?
    2. En middag på en restaurang?
    3. Gå och se en biofilm sedan gå och äta (antingen 1 eller 2) efter?
    4. ????
    nr4. använd lite fantasi, vad skulle ni gilla att GÖRA? När man gör någonting är man mindre nervös och slipper stirra på varandra. Man behöver inte prata hela tiden och slipper obekväm tystnad.
    Man kan gå på en konstutställning, även om man inte gillar konst, modern konst är ofta kul, man kan diskutera och skratta efterår.
    ett museum efter gemensamt val.
    sightseening eller utflykt, spökvandning eller en gammal kyrkogård på natten (hag hade en massa dejter på kyrkogård)
    sporta tillsammans
    www.alltomstockholm.se/start/article3329069.aos[alltomstockholm]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]
    osv
  • modesto
    ulfsas skrev 2012-10-26 12:54:23 följande:
    Som jag skrev så var det inte längre på dejtstadiet utan en trevlig middag. Mycket god och trevlig och uppskattad.

Det jag menade var att fikadejter är att föredra framför dyra middagar. De kan man ju ta när man väl känner varandra.
    För info: Jag klagar inte, det var ett exempel bara. Det var alltså inte fel utan helt enligt planen Flört

Sådana middagar blir ett minne för livet.

Då förstår jag. Jag läste någonstans att det finns restauranger i stockholm där en middag kan kosta över 6000. Vill man ha en upplevelse och har råd, varför inte. Jag kan inte begripa överhuvudtaget varför ska det ätas på första dejt. Jag skulle inte kunna det, sitta fast på ett ställe och vara tvungen att äta något. Det är lättare när man rör på sig. Man kan äta sen om man känner personen, känner sig mer avslappnad. Jag har varit på utländska forum och skrivit med många från utlandet. Det verkar vara ett måste att de måste äta eller åtminstone dricka sprit tillsammans på första dejten. Även här ser jag matförslag.
  • modesto
    Anton Chigurh skrev 2012-10-26 16:26:02 följande:
    Ouch, Ulf, för helvete !!!  Det där hade räckt till ett antal askar kaliber .50 skott till min Barrett M82.

vem skjuter du då?
    det skulle räcka för mig för en resa utomlands med ryanair
    (han ville bara skryta att han minsann åt så dyr middag, det är därför han åt den, man kan laga god mat hemma för ett 200 med det kan man inte skryta medGlad) nu ska ulf vara förbannad på mig igen
  • modesto
    Anonym (singelmorsa) skrev 2012-10-26 18:49:21 följande:
    Spökvandring har jag alltid velat gå på, hade varit en perfekt första dejt så hade jag kunnat hålla om killen när han blir räddSkrattande bowling eller biljard funkar det med, picknick vid havet är soft. Sporta är nog rätt roligt men känner jag mig själv så hade jag kört 110% vilket hade resulterat i att jag troligen inte skulle kunna gå på flera dagar efteråt... 
    precis, hålla om, haha
    när jag var ung tog jag alla mina pojkvänner antingen till en övergiven gammal kyrkogård eller övergivet hus.
    jag såg att ni har ratat biobesök. Jag älskar skräckfilmer, både hemma och på bio. Jag kunde låtsas att jag är rädd och han hade en orsak att hålla mig i handen. Man har något att prata om efter filmen.
  • modesto
    Anonym (b) skrev 2012-10-26 18:46:01 följande:
    Kommit på ett nytt sätt att träffas på... blocket
     Jag säljer en del på blocket nu och i förrgår var här en kille och i kväll kom en annan kille och köpte min säng. Om man varit lite framåt där, vem vet vad som kunnat hända haha

Nu var det ingen som föll mig i smaken så tji fick jag men man ska ju försöka tänka "outside the box"  eller hur?  
    ja, på blocket,i affären, när de fixar saker i lägenheten. Problemet är att de som jag gillar gillar inte mig och tvärtom.
  • modesto

skit jag har varit på HP just för att spionera och nu har jag avaktiverad mig. jag har alltså missat dig Papito, det skulle vara roligt att se hur du ser ut och läsa din presentation.

• modesto
    Papito skrev 2012-10-26 19:46:01 följande:
    Fritte...jag behöver ingen hipp musik....chicksen faller som käglor ändå!
    vi får se om nybörjareffekten ska fungera på dig som på xmag
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!