Inlägg från: modesto |Visa alla inlägg
  • modesto

Ärliga nätdejtingstråden!

Papito skrev 2012-11-03 21:58:04 följande:
    Funderade på en grej till idag. 

Tid finns...hånglar gör jag uppenbarligen inte SkrattandeTungan ute

Jo, man kollar runt på alla kort och påfallande få faller mig i smaken...sen går jag till affären och för en gångs skull kollar jag aktivt efter om jag ser något attraktivt hos kvinnorna. Även de jag ratar vid första blicken försöker jag se något positivt med...och det märkliga (?) är att det är relativt många jag faktiskt kan hitta saker jag skulle kunna fästa mig vid. Blev lite förvånad över hur förlåtande man kan vara...och framförallt funderar jag på hur missvisande korten på dejtingsajterna kan vara. Nästan så att alla borde slopa kort, prata tills det känns bra och sen skypa eller något för att se den andres rätta jag, inte bara en stillbild.
    Det värsta faran med internetdajting att man fastnar i analyser, skrivande och virtuell värld. Det finns ingenting som kan slå verkligheten, man kan skriva en massa eller skypa men bli besviken ändå. Det bästa är att träffas fortast möjligt.
  • modesto
    Anonym (33-åring) skrev 2012-11-03 23:04:01 följande:

Jag håller inte alls med. De gånger jag träffat någon fort har det sällan blivit nått mer än en träff, men av de jag pratat är det betygligt vanligare.
    Man kan ju diskutera precis allt i verkliga livet också. Med de personerna som du träffade fort skulle det kanske inte funka i alla fall, även om du skrev med dem längre.
  • modesto
    Anonym (33-åring) skrev 2012-11-04 17:54:56 följande:

Det är mycket möjligt att det varit så. Men då skulle jag kanske kunnat träffa andra istället, som det varit troligare att jag skulle träffa igen.

En annan sak, på samma spår, jag förundras över är de som tjatar om att träffas snabb och så går man med på det, men sen bangar de ur. Det har hänt ett flertal gånger. Varför gör man så? Av de jag pratat lite längre med och som vill boka in nått är det ytterst få som avbokar utan anledning och då också föreslår en annan dag istället (typ "det körde ihop sig på jobbet så jag kommer inte hinna till 17 idag, men kan du imorgon istället?").
    de blir kanske för nervösa? fult att inte tala om vad händer. När man känner personen bättre blir man kanske mindre nervös och känner mer ansvar för sina ord, samt kanske blir mer motiverad att träffas? de andra är "easy come, easy go"
  • modesto
    Papito skrev 2012-11-10 11:45:16 följande:
    Så vet ni...  
    haha, jag räknas till samer dåSkrattande
  • modesto
    Anonym (rainbow) skrev 2012-11-10 00:55:46 följande:
    Hörrni kloka människor, nu måste jag fråga en grej!
    Jag har skrivit lite med en kille och han verkar helt ok, och säger att han vill träffas, MEN, det kan ibland dröja flera dagar innan han går in och läser mina meddelanden och nu senast hade han läst ett men inte det andra (tecknen tog slut). Han är inte inloggad mellan de gånger han skriver men det kan ta uppemot en vecka mellan gångerna. Utifrån det han skrivit har han det väldigt körigt på jobbet just nu, men borde jag vara på min vakt här? Eller är han bara lite försiktig med någon han inte ännu träffat?  
    han har för många på gång och orkar inte känslomässigt svara alla? det blir din tur då och då? Man behöver inte vara inloggad på HP utan ta alla till privata kontakter direkt eller han kan vara på en annan krävande sida
  • modesto
    Anonym (b) skrev 2012-11-13 19:35:16 följande:

Vad ska ni hitta på då? på första dejten
    sex? De har väl redan diskuterat all de har kunnat, kan man verkligen koncentrera sig på att göra något annat om man väntade så länge och är störtkär?
  • modesto
    Anonym (b) skrev 2012-11-13 19:35:16 följande:

Vad ska ni hitta på då? på första dejten
    säg bara inte att ni ska gå ut och äta eller ta en drink, jag skulle aldrig i livet göra det. Jag skulle använda varje sekund för att vara ensamma tillsammans
  • modesto
    NooneBird skrev 2012-11-13 23:50:40 följande:
    Vi ska ses i hotellbaren där han ska bo! Vi har inget planerat första kvällen utan bara ses och känna efter. Känns allt bra så flyttar vi kalaset till hans rum. :) Inte för att det är något sex planerat direkt men känns det bra så blir jag nog kvar där. :) Vi har ju redan klarat av det tråkiga första dejt snacket så då är det bara att köra på. Känns som att vi redan känner varandra en del. Han blir kvar hela helgen så vi får se vad som händer då.
  • modesto
    Tavelkrok skrev 2012-11-14 18:31:55 följande:
    Ska man bli misstänksam mot kvinnor 45+ som inte har barn? Är det medicinskt, medvetet val eller att de inte lyckats hålla en man nära länge nog för att bli gravid?
    de som är 45+ har väl utflugna barn. det behövs väl inte lång tid för att bli gravidGlad t om med med flera barn med olika män, det har varit en massa trådar om det. Skule du vilja ha en sån istället?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!